p. Magdalena Ferenc


Język angielski - zakładka p. Olga Jędrzejewska


W celu otworzenia zajęć, proszę kliknąć na temat lekcji.


26.06.2020 r.




25.06.2020 r.




24.06.2020 r.




23.06.2020 r.




22.06.2020 r.




19.06.2020 r.







Temat tygodnia: Kolory lata.

5.06.2020 r.





4.06.2020 r.





3.06.2020 r.








2.06.2020 r.





1.06.2020 r.






Drogie Dzieci!
Dzisiaj Wasze święto.
Z tej okazji składam Wam najserdeczniejsze życzenia.
Niech ten dzień bedzie dla Was wyjątkowy i radosny.
Życzę Wam dużo zdrówka i szczęścia.
Niech zawsze na Waszych twarzach gości uśmiech,
a każdy poranek niech będzie dla Was
początkiem nowej przygody.
Życzę Wam wszystkiego najlepszego!


Wasza pani Magda




Temat tygodnia: Wakacje tuż, tuż


29.05.2020 r.





28.05.2020 r.



27.05.2020 r.



26.05.2020 r.





25.05.2020 r.




Kreatywne aktywności "Jeżyków"















W celu otworzenia zajęć, proszę kliknąć na temat lekcji.


Temat tygodnia: Dzień Dziecka.


22.05.2020 r.



21.05.2020 r.



20.05.2020 r.



19.05.2020 r.




18.05.2020 r.




Temat tygodnia: Moja rodzina.

15.05.2020 r.



 
14.05.2020 r.



13.05.2020 r.



12.05.2020 r.



11.05.2020 r.




PRZEDSZKOLAKI KOCHAJĄ ZWIERZAKI






8.05.2020 r.




7.05.2020 r.



6.05.2020 r.



5.05.2020 r.



4.05.2020 r.






Jeżyki z biało-czerwoną






Temat tygodnia: Kto ty jesteś?


30.04.2020 r.




29.04.2020 r.




28.04.2020 r.



27.04.2020 r.






DZIEŃ KSIĄŻKI









MALI PRZYJACIELE PRZYRODY

















Realizacja zadań w domu przez "Jeżyki"
zdjęcia przesłane przez rodziców
cz. 2



Realizacja zadań w domu -
zdjęcia przesłane przez rodziców


24.04.2020 r.

Temat dnia: W stawie – rozwój żaby

1.Ćwiczenia z żabką.

2. Wędrówki Skrzata Borówki – staw.

Skrzat Borówka odwiedza swojego kuzyna skrzata Bajorka, opiekującego się stawami. Obejrzyjcie filmik.

https://www.youtube.com/watch?v=3dls5H-smSw

3. Cykl rozwoju żaby.

W linku zamieszczonym poniżej znajduje się do pobrania ilustrowane opowiadanie.

https://www.dzieckiembadz.pl/cykl-rozwoju-zaby-do-pobrania

4. Odgłosy żab.

Posłuchajcie odgłosów żab.

https://www.youtube.com/watch?v=fxLkVDCyUVg

5. Praca z kartami pracy część 4.

Wykonajcie zadanie w karcie 8.

6. ,,My jesteśmy żabki” – wesoła piosenka.

https://www.youtube.com/watch?v=bSvnVcfC3-s

Po pracowitym tygodniu, zapraszam moje Jeżyki do odpoczynku. Życzę Wam udanego i słonecznego weekendu.

23.04 2020 r.

Temat: Owady.



W celu otworzenia zajęć, proszę kliknąć na temat lekcji.



22.04.2020 r.

Temat: Ziemia - nasza planeta.

W celu otworzenia zajęć, proszę kliknąć na temat lekcji.



21.04.2020 r.

Temat dnia: Zwierzęta na łące

Witajcie kochane dzieci! Oto kilka moich propozycji dla Was na dzisiaj. Starajcie się pracować systematycznie i bardzo starannie.

1.Piosenka ,,Kto jak skacze” – Wygibasy z naszej klasy.

Przygotowałam dla Was piosenkę wraz z teledyskiem, przy której możecie sobie potańczyć a nawet poćwiczyć.

https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ

2. Rozwiązywanie zagadek dotyczących mieszkańców łąki.





3. Piosenka ,,Żabie kroki”.

Zakochany bociek, tańcząca żaba i krety grające w zespole muzycznym? Tak, to jest możliwe! Jak się skończą tańce boćka i żaby przy stawie? Sprawdźcie!

https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg

4. Praca z Kartami pracy część 4.

Wykonajcie zadanie w karcie 6.

5. ,,Bocian” – zadanie z naszej wycinanki (karta 45).

Pokolorujcie bociana, trawę i kwiaty. Wypchnijcie i złóżcie bociana.

Życzę Wam udanej zabawy!




20.04.2020 r.

Temat tygodnia: Na łące

Temat dnia: Rośliny na łące

Drogie Jeżyki,

wiosenne tygodnie to dobry czas, by wspólnie obserwować zmieniającą się przyrodę. Dlatego też będziemy podziwiać piękno łąki, zwrócimy szczególną uwagę na jej mieszkańców i rośliny na niej rosnące.

1.Wędrówki Skrzata Borówki – łąka.

Skrzat Borówka odwiedzi dziś swoją kuzynkę koniczynkę. Zapraszam Was dzieci do obejrzenia filmiku.

https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

2. ,,Kto potrafi tak jak ja?”– ćwiczenia logopedyczne związane z odgłosami zwierzątek.

3. Na łące - Wielka księga Tropicieli str. 82-83.

Przyjrzyjcie się ilustracji i opowiedzcie, jakie zwierzęta i rośliny można spotkać na łące. Bardzo fajnym pomysłem, jeżeli macie dzieci taką możliwość, będzie spacer na pobliską łąkę. Z miłą chęcią posłucham, co moje Jeżyki widziały na łące podczas spaceru. Może uda się Wam zrobić ciekawe zdjęcia? Jeśli tak, to czekam na fotorelację.

4. Praca z Kartami pracy część 4.

Wykonajcie zadanie w karcie 5.

17.04.2020 r.

Temat dnia: Szanujmy książki

1.,,Skarga książki” – wiersz Jana Huszczy.

Posłuchajcie uważnie wiersza.

Skarga książki

Jestem książką z dużej szafy. Wszyscy mówią, żem ciekawa, więc mnie ciągle ktoś pożycza, lecz nie cieszy mnie ta sława. Miałam papier bielusieńki, ślady na nim Florka ręki. Pozginał Jaś mi rogi, Julek na mnie kładł pierogi. Krzyś ze swym zwyczajem zgodnie, trzymał mnie aż trzy tygodnie. Narysował na okładce Staś diabełka, małpkę w klatce. Anka, Władka siostra mała, ta mi kartki dwie wyrwała. Cóż mi z tego, żem ciekawa, dłużej żyć tak nie potrafię. Nie będziecie mnie szanować, to się na klucz zamknę w szafie.

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania: Na co skarżyła się książka?; Co należy robić, żeby książki się nie niszczyły?; Dlaczego należy dbać o książki?.

2. Zasady korzystania z książek.

Czy wszystkie Jeżyki umieją właściwie obchodzić się z książkami? Kliknijcie w poniższy link, aby poznać wszystkie zasady korzystania z książek.

https://przedszkolankowo.pl/2017/02/14/zasady-korzystania-z-ksiazek-plansze/

3. Praca z Kartami pracy część 4 Tropiciele.

Wykonajcie zadanie w karcie 4.

4. Przebój Kulfona i Moniki - ,,Mole książkowe”.

https://www.youtube.com/watch?v=Ep2bb4M7llc



16.04.2020 r.

Temat dnia: Jak powstaje książka


1.,,Poranna gimnastyka” – ćwiczenia ruchowe.

Włączcie filmik i poćwiczcie z Fruzią.

https://www.youtube.com/watch?v=3ucDVAsz_C0

2. Proces powstawania książki.

Jesteście ciekawi jak powstaje książka? Zajrzyjcie do naszej Wielkiej Księgi Tropicieli (str. 80-81) a dowiecie się, co dzieje się z książką, zanim trafi do naszych domów.

3. Praca z Kartami pracy część 4 Tropiciele.

Wykonajcie zadanie w karcie 3.

4. Propozycje zabaw matematycznych dla dzieci.

wspieranie-edukacji-matematycznej-dzieci/

15.04.2020 r.

Temat dnia: W bibliotece.

1.W poniższym linku znajduje się tekst wiersza, który pomoże w wytłumaczeniu dzieciom czym jest biblioteka i jakie panują tam zasady.

https://przedszkolankowo.pl/2018/01/30/biblioteka-tekst-pomoce/

2. ,,Jesteśmy bohaterami z bajek” – zabawa ruchowa.

Rodzic wypowiada nazwę postaci z bajki (np. smok wawelski, Kot w Butach, krasnoludek, wilk), a zadaniem dzieci jest zaprezentować tę postać ruchem, mimiką.

3. Praca z Kartami pracy część 4 Tropiciele.

Wykonajcie zadanie w karcie 2.

4. Zakładka do książki – praca plastyczno-techniczna.

Obejrzyjcie filmik i spróbujcie wykonać zakładkę do książki w kształcie króliczka.

https://www.youtube.com/watch?v=DgFf3p305Q4

Możecie też skorzystać z naszej wycinanki. Odszukajcie kartę 44, następnie wytnijcie zakładkę i elementy do jej ozdobienia. Całość ozdabiacie według własnego pomysłu.

14.04.2020 r.

Temat tygodnia: Jak powstaje książka

Temat dnia: Moje książki

1.,,Gimnastyka dla smyka” – zabawy ruchowe i taneczne.

Wskoczcie w wygodne ubrania i poćwiczcie przy poniższych filmikach.

https://www.youtube.com/watch?v=oUFKW4OjhiM

https://www.youtube.com/watch?v=0ih61-uU-zk

2. Posłuchajcie piosenki o książeczce.

https://www.youtube.com/watch?v=wnJFiwa5a8U

3. Praca z Kartami pracy część 4 Tropiciele.

Wykonajcie zadanie w karcie 1.

4. Klikając w poniższy link posłuchacie baśni ,,Brzydkie kaczątko” Hansa Christiana Andersena.

https://www.youtube.com/watch?v=XM6nKXHjj9Q

Kochane dzieci! Czy macie swoją ulubioną bajkę? Jeśli tak, to poproście rodziców o przeczytanie jej.


Drodzy Rodzice! Czytajcie dziecku 20 minut dziennie. Codziennie! Tak, by pokochało czytanie.

10.04.2020 r.

Temat dnia: Wielkanocny stół

1.,,Wielkanocny stół” – wiersz Ewy Skarżyńskiej.

Posłuchajcie uważnie wiersza.


Wielkanocny stół

Nasz stół wielkanocny 

haftowany w kwiaty. 

W borówkowej zieleni 

listeczków skrzydlatych. 

Lukrowana baba 

rozpycha się na nim, 

a przy babie - 

mazurek w owoce przybrany. 

Palmy – pachną 

jak łąka 

w samym środku lata. 

Siada mama przy stole, 

a przy mamie – tata. 

I my. 

Wiosna na nas 

zza firanki zerka, 

a pstrokate pisanki 

chcą tańczyć oberka.

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

Jak wyglądał wielkanocny stół? Co stało na tym stole? Kto przy nim usiadł? Jakie nazwy ciasta były wymienione w wierszu? Jak myślicie, jak będzie wyglądał wasz stół wielkanocny?

2. ,,Przy wielkanocnym stole” – praca z ilustracją z Wielkiej Księgi Tropicieli (str. 66-67) jako uzupełnienie rozmowy inspirowanej wierszem.

Przyjrzyjcie się ilustracji przedstawiającej wielkanocny stół, podajcie nazwy potraw i symboli świątecznych.

3. ,,Balonowe pisanki” – ćwiczenia oddechowe i rozwijające sprawność manualną.

Spróbujcie dzieci nadmuchać balon. W razie problemów, pomogą Wam rodzice. Nadmuchany balon to duże jajko, które zamienicie w pisankę. Możecie mazakami ozdobić balony, rysując na nich różne wzorki.

4. ,,Kurka i pisanki” – zabawa dowolna z balonem-pisanką przy muzyce.

https://www.youtube.com/watch?v=6RH8hXpWnlk

5. ,,Gumowe jajko” – eksperyment.

Obejrzyjcie filmik i jeśli macie w domu potrzebne składniki, spróbujcie wykonać wspólnie z rodzicami doświadczenie.

https://www.youtube.com/watch?v=8ywdW2eRyTE

6. ,,Wielkanocne kurczaczki” – kurczaczki z wytłaczanki po jajkach.

Obejrzyjcie filmik i spróbujcie wykonać wielkanocnego kurczaczka.

https://www.youtube.com/watch?v=EPBzlxubiDI

7. Krótka bajeczka ,,Kubuś – Wielkanoc”.

https://www.youtube.com/watch?v=nDlJVu4rXrU


9.04.2020 r.

Temat dnia: Wielkanocny koszyczek

 

Wielkanocny koszyczek

Zbigniew Dmitroca

W małym koszyczku dużo jedzenia,

które niesiemy do poświęcenia:

chleb i wędlina, kilka pisanek

oraz cukrowy mały baranek.

Drożdżowa babka, sól i ser biały,

i już jest pełny koszyczek mały...

1.Poranna gimnastyka.

Włączcie filmik i poćwiczcie z Pipi.

https://www.youtube.com/watch?v=H0I1BRT3N7M

 

2. ,,Symbole wielkanocne” – omówienie symboli związanych z Wielkanocą.

W poniższym linku znajdują się ilustracje przedstawiające pokarmy, które wkładamy do wielkanocnego koszyka oraz krótki opis co symbolizuje dany pokarm.

http://mojaosobistosc.blogspot.com/2014/04/koszyki-wielkanocne.html

 

3. ,,Zajączki” – matematyczna zabawa paluszkowa.

Osiem zajączków małych kica na polanie.

Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?

Osiem zajączków małych kica na polanie.

Gdy się dwa schowają, ile tu zostanie?

Osiem zajączków małych kica na polanie.

Gdy się trzy schowają, ile tu zostanie?

Osiem zajączków małych kica na polanie.

Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?

Osiem zajączków małych kica na polanie.

Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?  

 

4. ,,Zajączek” – praca przestrzenna.

Zobaczcie filmik. Spróbujcie zrobić podobnego zajączka.

https://www.youtube.com/watch?v=wAVTm1nNFx8


8.04.2020 r.


Temat dnia: Wielkanocne baby.

1.Poranna rozgrzewka.

Włączcie filmik i poćwiczcie z Pipi.

https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

 

2. ,,Wielkanoc” – wiersz D. Gellnerowej.

Posłuchajcie uważnie wiersza.

 

Wielkanoc

Obudziły się pisanki

Wielkanocnym rankiem

I wołają:

- Patrzcie! Tu na stole

Sameniespodzianki!

Bazie srebrno-białe

I baranek mały.

Ten baranek ma talerzyk,

Skubie z niego owies świeży.

A baby pękate

W cukrowych fartuchach

Śmieją się wesoło

Od ucha do ucha!

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

Kto występował w wierszu?

Jakie niespodzianki kryły się na wielkanocnym stole?

Co robił baranek?

Co robiły baby wielkanocne?

 

3. ,,Wielkanocna serwetka” – zadania z wycinanki.

Wytnijcie serwetkę w kształcie jajka, wypchnijcie drobne elementy i  udekorujcie całość w dowolny sposób.  

 

4. Wielkanocna kartka wyklejanka.

W poniższym linku znajduje się pomysł na pracę plastyczną wraz z instrukcją.

https://lecibocian.pl/wielkanocna-kartka-wyklejanka-do-druku-i-wyklejania/


7.04.2020 r.

Temat dnia: Pisanki, kraszanki...

1.,,Pisanki” – słuchanie piosenki.

Posłuchajcie uważnie piosenki. Zwróćcie uwagę na elementy pojawiające się na kolejnych pisankach: Co było namalowane na pierwszej pisance?; Co było namalowane na drugiej pisance?; Co było namalowane na trzeciej pisance?; Co było namalowane na czwartej pisance?; Co było namalowane na piątej pisance?.

https://www.youtube.com/watch?v=HhkpcqoWoA8

 

2. Praca z Kartami pracy część 3 Tropiciele.

Zanim wykonacie zadanie w karcie 23, posłuchajcie jeszcze raz piosenki ,,Pisanki”. Wytnijcie obrazki znajdujące się na dole kartki. Przyjrzyjcie się im uważnie i ułóżcie je zgodnie ze słowami piosenki. Naklejcie obrazki we właściwych miejscach. Szóstą pisankę możecie ozdobić według własnego pomysłu.

 

3. ,,Kraszanki – drapanki” – uważne słuchanie wiersza Magdaleny Tokarczyk.

Posłuchajcie uważnie wiersza i spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

Co gotowała babcia w garnuszku?
Do czego były potrzebne łupinki z cebuli?
Na jaki kolor zabarwiły jajka?

KRASZANKI - DRAPANKI - odnośnik

4. ,,Pisanki, kraszanki...” – prezentacja wielkanocnych pisanek.

W zależności od techniki zdobienia, świąteczne jajka mają różne nazwy:

- drapanki, które powstają poprzez wydrapywanie na wcześniej zabarwionych jajkach różnych wzorków;

- kraszanki powstają przez gotowanie jajka w wywarze barwnym, dawniej uzyskiwanym wyłącznie ze składników naturalnych;

- pisanki mają różnobarwne desenie. Powstają przez rysowanie (dawniej: pisanie) na skorupce gorącym roztopionym woskiem, a następnie zanurzenie jajka w barwniku;

- oklejanki lub też naklejanki przyozdobione sitowiem, płatkami, skrawkami kolorowego, błyszczącego papieru, tkaniny, również nicią lub włóczką wełnianą itp.;

- nalepianki powstają przede wszystkim  przez ozdabianie skorupki jajka różnobarwnymi wycinankami z papieru;

- ażurki są wykonywane z wydmuszek.

Ilustracje wyżej wymienionych pisanek znajdziecie klikając w poniższy link:

WIELKANOCNE-JAJKA

Źródło: przedszkolankowo.pl

5. ,,Łowicka pisanka” – praca z zeszytem grafomotorycznym, str,41.

Pokolorujcie dowolnie pisankę.

6. Wielkanoc przed nami, więc rzeżuchę wysiewamy!

Wielkanoc już za kilka dni, więc to już najwyższy czas na zabranie się za domową uprawę rzeżuchy. Ta roślinka kojarzy się z wiosennymi świętami, a hoduje się ją naprawdę łatwo. Zatem możecie już teraz z pomocą rodziców wysiać nasiona i wyhodować zieloną rzeżuchę.

Kochane Przedszkolaki, nie zapomnijcie o spróbowaniu tego przysmaku, ponieważ taka rzeżucha ma dużo witamin i jest bardzo zdrowa! Miło mi będzie, jeśli podzielicie się swoją pracą przesyłając mi zdjęcia.

Życzę udanej zabawy!


6.04.2020 r.

Temat tygodnia: Święta Wielkanocne 

Temat dnia: Wielkanocne tradycje

1.Zabawa ruchowa przy piosence ,,Głowa, ramiona, kolana, pięty”.

"Głowa, ramiona, kolana, pięty" link

 

2. Świąteczne zwyczaje – Wielkanoc.

Skąd się wziął śmigus-dyngus? Dlaczego malujemy pisanki i skąd pochodzi zwyczaj święcenia koszyczków z jajkami?

Obejrzyjcie jeden z odcinków programu edukacyjnego Domowe Przedszkole i poznajcie wielkanocne zwyczaje.

Domowe przedszkole - Wielkanoc

 

3. ,,Co to jest tradycja?” – rozmowa na temat wielkanocnych zwyczajów.

Tradycja (zasady postępowania, poglądy, wiadomości przekazywane z pokolenia na pokolenie, np. tradycje rodzinne, narodowe, regionalne). W różnych regionach Polski są różne tradycje związane z obchodzeniem Świąt Wielkanocnych. Łowicz i jego okolice to takie miejsce, gdzie do dnia dzisiejszego wszyscy przywiązują bardzo dużą wagę do tradycji regionalnej. W trakcie różnych świąt, państwowych i kościelnych, na ulicy pojawiają się ludzie w regionalnych strojach ludowych. W obecnych czasach chodzenie w stroju ludowym na pewno nie byłoby wygodne, dlatego Łowiczanie często mają tylko pewne elementy stroju ludowego, np. dziewczyny – kolczyki; chłopcy – krawaty... Do tradycji regionalnych należą również zwyczaje świąteczne. Wielkanoc to taki czas, kiedy Łowiczanie dobrze się bawią, śpiewają i tańczą.             


4. Słuchanie i nauka rymowanki.

W regionie łowickim,
Jak wiadomo wszystkim,
Panny i chłopaki
Kochają pasiaki.


Źródło: www.polalech.pl

5. Strój łowicki - kolorowanka do wydruku. - link.


3.04.2020 r.

Praca rolnika.


1. Filmik ,,Praca rolnika – wyprawa po kurczaki”.

2. Wiersz do nauki ,,Rolnik” Zbigniewa Dmitrocy.

Rolnik
Rolnik rano rusza w pole
orać pługiem czarną rolę.
Sieje zboże i buraki,
z których później są przysmaki.

3. ,,Rolnik sam w dolinie”- idealna piosenka do zabawy dla całej rodziny.

4. ,,Praca rolnika” – zabawa naśladowcza.
Rodzic opowiada historię, dziecko zaś ma zadanie naśladować wszystkie czynności opisane w opowiadaniu.

W wiejskiej zagrodzie praca wre już od świtu. Gospodarz wcześnie wstał, by zająć się zwierzętami. Najpierw wszedł do chlewika, gdzie w wielkich kotłach mieszał paszę dla świń, nalewał wodę do zbiorników i poideł. Wielkimi widłami poprzenosił do boksów belki słomy i siana. Następnie poszedł do stajni, gdzie wsypał owies dla koni i oczywiście nalał wodę do
zbiorników. Naniósł również z kopy obok świeżego siana. Na koniec poszedł do obory, gdzie już czekały na niego krowy. Stały i muczały, a on najpierw je nakarmił, a potem zabrał się do dojenia. Podchodził do każdej z nich i siadał obok na małym stołeczku. Obiema rękoma chwytał wymiona i doił krowę. Do wiaderka płynęło ciepłe mleko.

Po oporządzeniu zwierząt gospodarz zjadł szybko śniadanie i wyprowadził z garażu traktor. Doczepił do niego pług i wyruszył w pole. Tam zaorał i zbronował całe pole, równiutko, rządek przy rządku. Następnie wsypał ziarno do wielkiego wiadra i zaczął siać – chodząc po polu w jedną i drugą stronę. Przyjechał do domu, zjadł obiad i wyszedł do stodoły, gdzie musiał poprzestawiać bardzo ciężkie worki z paszą dla zwierząt. Zaczęło zmierzchać, znowu doglądał swój dobytek: krowy, konie, świnie, kury oraz kaczki. Wieczorem, po kolacji, mógł nareszcie odpocząć.

5. ,,Praca rolnika” – praca z zeszytem grafomotorycznym, str.44.
Narysuj pojazd Paka po śladzie. Pokoloruj dowolnie obrazek.

6. ,,Praca rolnika” – zabawa dydaktyczna.
Rodzic przygotowuje klocki potrzebne do zabawy. Dzieci manipulują nimi, dokładają i rozwiązują zadania:
1.W zagrodzie są 3 świnki, 2 krowy i 2 kozy. Ile zwierząt jest w zagrodzie?
2.W oborze są 4 cielątka i 5 krów. Ile zwierząt mieszka w oborze?
3.Na podwórku stoi 1 traktor, 4 przyczepy i 2 kombajny. Ile maszyn jest na podwórku?

7. Rolnik – kolorowanka do wydruku.

Uwaga! Jeśli nie dysponujecie Państwo drukarką, dziecko może samo narysować rolnika bądź dowolną maszynę rolniczą.

Kochane Jeżyki, czekam na zdjęcia Waszych prac! 

2.04.2020 r.


1.,,Stary Donald farmę miał” – zabawa ruchowa, ortofoniczna przy piosence.
Posłuchajcie piosenki, spróbujcie wymienić występujące w niej zwierzęta, naśladujcie je ruchem i głosem.

Stary Donald farmę miał - piosenka

2. Domy zwierząt – filmik edukacyjny.
Poznajcie dzieci nazwy budynków gospodarczych, w których mieszkają poszczególne zwierzęta.

Gdzie ja mieszkam - film

3. Wiejskie podwórko. WIELKA KSIĘGA TROPICIELI str. 70-71.
Przyjrzyjcie się obrazkom i powiedzcie, jakie zwierzęta można spotkać na wiejskim podwórku. Nalepcie wyrazy we właściwych miejscach.

4. Kolorowanka - Klacz i źrebię.
- link




1.04.2020 r.

1.Co słychać na wsi?
Zapraszam Was na wycieczkę na wieś, do gospodarstwa rolnego. Poznacie różne zwierzęta gospodarskie i ich głosy. Dowiecie się także, skąd się bierze mleko dzięki przygodzie Reksia i Pucka z opowiadania Jana Grabowskiego.

Co słychać na wsi - filmik

2. Praca z Kartami pracy część 3 Tropiciele.
Wykonajcie zadania w kartach 24 i 25.


31.03.2020 r.

1.Wiejska zagroda – prezentacja multimedialna.
Dzieci wraz z rodzicami mogą ułożyć własne opowiadanie, które będzie pasowało do
prezentacji.
WIEJSKA-ZAGRODA-prezentacja-multimedialna..ppt
2. Słuchanie bajki terapeutycznej Tatiany Jankiewicz ,,Na wiejskim podwórku”.
Za górami, za lasami, wśród złotych pól i zielonych traw, na pięknej polanie otoczonej dębami znajdowała się wioska, a na jej skraju małe podwórko, na którym mieszkały zwierzęta. Wśród mieszkańców były czarno-białe krówki, różowe świnki, brodate kózki, żółte kaczuszki, kurki, indyki i milutkie króliki. Życie tam płynęło spokojnie, a zwierzątka żyły w wielkiej przyjaźni. Całe dnie spędzały na zabawach, figlach i psotach. Były dla siebie miłe, dobre i uczynne, często mówiły proszę, przepraszam, dziękuję. Wszystkie zwierzęta bardzo się lubiły i pomagały sobie w trudnych chwilach. Zwierzątka dbały o swój wiejski ogródek, w którym rosły piękne, kolorowe kwiaty. Codziennie troszczyły się o nie, podlewały je, a one odwdzięczały się kolorami, jak tęcza i cudownym zapachem. I tak mijał dzień za dniem, miesiąc za miesiącem… Pewnego dnia stało się coś strasznego. Na wiejskie podwórko wkradła się ZŁOŚĆ. Niespostrzeżenie zapanowała nad każdym mieszkańcem podwórka. Szeptała zwierzątkom niemiłe słówka, namawiała do kłótni. Od tego czasu na podwórku zapanował bałagan i hałas.
Zwierzęta kłóciły się ze sobą – świnki wyzywały kózki, kaczki wyzywały kurki, a koniki podstawiały kopytka owieczkom i rżały ze śmiechu, gdy te przewracały się. Nie myślały o tym, że komuś może stać się krzywda. Zapominały o magicznych słowach. Nie potrafiły już bawić się razem, krzyczały na siebie, hałasowały i przestały uśmiechać się do siebie. Były dla
siebie niemiłe, co bardzo cieszyło ZŁOŚĆ. Zwierzątka zapomniały również o swoim ogrodzie, o kwiatkach, pięknych jak tęcza, które powoli stawały się coraz brzydsze i już tak nie pachniały. Wieść o hałaśliwym i skłóconym podwórku rozniosła się po całym świecie i dotarła do dobrej, wiosennej wróżki, która postanowiła pomóc zwaśnionym zwierzętom. Zasmuciła się
bardzo ujrzawszy ogródek pełen zwiędniętych kwiatów oraz wykrzywione od złości miny zwierzątek. Czarodziejka prosiła zwierzęta, by zmieniły swoje postępowanie, prosiła ZŁOŚĆ, by ta opuściła wiejskie podwórko i odeszła daleko ,daleko…ale ani zwierzątka, ani ZŁOŚĆ nie słuchały jej. Wtedy wróżka podarowała zwierzętom magiczne pudełko i poprosiła, by złapały w nie ZŁOŚĆ. Zwierzątka bardzo ucieszyły się z prezentu ,ponieważ były już bardzo zmęczone ciągłymi kłótniami. Gdy ZŁOŚĆ spała, złapały ją i włożyły do pudełka. W pudełku Złość zamieniła się w coś miłego i przyjemnego, w coś, co pozwoliło zwierzętom zrozumieć, że o wiele przyjemniejsze jest życie w zgodzie, gdzie nie ma hałasu, kłótni i gdzie panuje przyjaźń…
Na wiejskim podwórku znowu zapanował ład i porządek…


Rozmowa na temat przeczytanej bajki:
Jak zachowywały się zwierzęta na początku bajki?
Co zmieniło zachowanie zwierzątek?
Jakie było zachowanie zwierząt, gdy do wioski wkradła się złość ?
Które zachowanie zwierzątek podobało wam się lepiej i dlaczego?
Co pomogło zwierzątkom w ich zmianie?

30.03.2020 r.

1. "Domowi ulubieńcy" - opowiadanie Magdaleny Tokarczyk. -link

2. Jak narysować kotka? - link
Instrukcja rysowanie kotka. Bardzo prosta i zrozumiała dla każdego dziecka. Rysowanie i malowanie świetnie wpływa na rozwój umiejętności manualnych dziecka.


27.03.2020 r.

Drogie ,,Jeżyki”!
Oto kilka propozycji zabaw i ćwiczeń na najbliższe dni.
1.Czy nadeszła wiosna?
Podczas spaceru zwróćcie uwagę na to, co zmieniło się w wyglądzie roślin (drzew, krzewów, trawy); 

jak zmienia się temperatura powietrza; 

jak wygląda najbliższe otoczenie, czy widać już, że nadeszła wiosna.
2. Namalujcie lub narysujcie wiosnę budzącą się ze snu zimowego – rozkwitającą, jej pierwsze oznaki lub wiosnę w pełni, która zachwyca świeżością barw. Pomocne w wykonaniu pracy mogą okazać się utwory muzyczne o wiośnie. Poniżej znajdziecie linki do piosenek. Czekam na zdjęcia Waszych prac 
Piosenka ,,Marcowe żaby”
https://www.youtube.com/watch?v=HEi4wz8L-6o
Piosenka ,,Idzie wiosna”
https://www.youtube.com/watch?v=4dJqNSI821E
3. Posłuchajcie zagadek o ptakach.
Nogi ma czerwone, cienkie jak patyki, a po nasze żabki przybył aż z Afryki. (bocian)
Wzbija się w niebo śpiewak malutki, z góry przesyła wiosenne nutki. A każda nuta dźwięczy jak dzwonek i już wiadomo, że to ... (skowronek)
Siedzi sobie na buku i woła: kuku, kuku (kukułka)
Gniazdo z błota lepi pod dachu okapem. Przylatuje z wiosną, aby uciec z latem. (jaskółka)
4. Obejrzyjcie filmik ,,Wywiad z bocianem”.
Niecodzienny wywiad z okazji nadejścia wiosny. Krasnal Tadzio gości dziś Pana Bociana.
Niezwykły gość opowie o zwyczajach swojego gatunku i pokaże parę zdjęć z prywatnego albumu.
https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw
5. Opowiedzcie, jakie zwierzęta i rośliny można spotkać na łące. Zajrzyjcie do Wielkiej Księgi Tropicieli, str. 82-83.
6. ,,Gra w zielone” – zabawa matematyczna.
Poszukajcie w swoim domu przedmiotów w kolorze zielonym. Spróbujcie pogrupować zgromadzone przedmioty według kategorii (zabawki, ubrania, rośliny). Policzcie przedmioty z poszczególnych kategorii. Spróbujcie ustalić, których rzeczy jest najwięcej, a których
najmniej.
7. Posłuchajcie opowiadania Ireny Kwintowej ,,Przebiśniegi”.
http://kwinto.com/PRZEBISNIEGI.pdf
Życzę udanej zabawy!


26.03.2020

Kochane "Jeżyki"!


Poniżej znajdziecie dwie propozycje doświadczeń, które na pewno Wam się spodobają. Są bardzo proste i bez problemu wykonacie je z pomocą Waszych rodziców. Podczas wykonywania doświadczeń możecie zrobić zdjęcia i przesłać je telefonicznie lub na mój adres e-mail. Wszystkie zdjęcia bardzo chętnie obejrzę.

Życzę udanej zabawy!


WULKAN


UCIEKAJĄCY PIEPRZ



Pamiętajcie Jeżyki, że dzięki częstemu i dokładnemu myciu rąk można uniknąć wielu poważnych chorób. Przedstawiam Wam wierszyk paluszkowy. Obejrzyjcie również filmik o kolorowych bakteriach.

Filmik KOLOROWE BAKTERIE

Źródło: ztorbynauczycielki.pl



KOLOROWANKI -link

Życzę miłej zabawy!


Poniżej dołączone jest kilka linków kart pracy do druku dotyczących zwiastunów wiosny.


Link 1                        Link 2                            Link 3

Link 4                        Link 5                            Link 6


Karty pracy zwiastuny wiosny pochodzą z www.przedszkolankowo.pl

Pomysły na zabawy w domu:



Przyjemna dla ucha piosenka dla dzieci, idealna do śpiewania podczas kąpieli:
piosenka kąpielowa






























LICZNIK ODWIEDZIN