Rok szkolny 2020/2021
I semestr
Drodzy Uczniowie, Szanowni Rodzice!
Wesołych Świąt Bożego Narodzenia oraz Szczęśliwego Nowego Roku.
Do szybkiego zobaczenia w szkole.
Zespołu Szkół w Bogusławicach.
Życzenia klasa I
Wesołych Świąt życzy I klasa z wychowawcą.
Jasełka w Przedszkolu
Jasełka - film
Fotorelacja: Mirosław Okuński
Ferie zimowe odbędą się w terminie 4 - 17 stycznia 2021 r.
Zajęcia
w trybie zdalnym odbywają się wg dotychczasowych planów
zajęć dla danej klasy.
Szczegóły dotyczące organizacji pracy tradycyjnie
przekazywać będą wychowawcy
klas.
Zajęcia w grupie 3, 4, 5-latków oraz przedszkolu odbywać się będą w trybie stacjonarnym.
PROCEDURA LOGOWANIA DO PLATFORMY CLASSROOM
Zajęcia on-line ze specjalistą od HR
Największą
wartością szkoły są jej uczniowie. Ze swoimi charakterami,
upodobaniami,
potrzebami i marzeniami. Zadaniem każdej szkoły jest zatem tworzenie
jak
najlepszych warunków do rozwoju swoich uczniów w
oparciu o indywidualne
możliwości każdego z nich. W celu jeszcze lepszego wspierania rozwoju
dzieci
uczących się w Szkole Podstawowej im. W. Witosa w Bogusławicach w
czasie
edukacji zdalnej bierzemy udział w ogólnopolskim projekcie
edukacyjnym „Zaproś
mnie na swoją lekcję”. Polega on na prowadzeniu zajęć on-line
przez specjalistę
lub nauczyciela spoza szkoły.
W
dniu 17 grudnia 2020 r. lekcję dla uczniów klas
szóstych przeprowadziła pani
Marzena Rusinowska, z zawodu pedagog, a obecnie specjalista ds.
zarządzania
zasobami ludzkimi w firmie prywatnej. Zajęcia koncentrowały się na
poszukiwaniu
mocnych stron i talentów w gronie ich
uczestników. Do rozpoznania super mocy
uczniowie wykorzystali opisy talentów w ujęciu Instytutu
Gallupa – najstarszej
instytucji świata w dziedzinie badania opinii publicznej. Przy pomocy
takich
narzędzi dzieci bez trudu wskazały swoje super moce.
Warto
podkreślić jeszcze jedną korzyść wynikającą z nauki na
odległość. Najnowsze technologie informatyczne skracają dystans i
pozwalają na
częstsze wizyty wysokiej klasy specjalistów w szkole. W
imieniu naszych
wychowanków i swoim za tę obecność prowadzącej lekcję
pięknie dziękujemy.
Były
to już drugie takie zajęcia zrealizowane w naszej
szkole w ramach projektu "Zaproś mnie na swoją lekcję". Poprzednie
dotyczyły gwary wielkopolskiej.
Anna
Wiśniewska – koordynator
działań szkolnych w ramach projektu, wychowawca klasy VI a,
Biologiczno-chemiczny Kalendarz Adwentowy
Dzień Guzika
grupa "Jeżyki"
Magdalena Ferenc, wychowawczyni grupy "Jeżyki"
Royal Mail
Pisanie
listów to czynność towarzysząca człowiekowi od momentu
wynalezienia pisma.
Niestety, ale dzisiaj coraz rzadziej spotykana. Postęp techniczny mocno
ograniczył ten najstarszy sposób komunikowania się. Wbrew
tendencji piękną
sztukę pisania listów kultywują uczniowie Szkoły Podstawowej
im. W. Witosa w
Bogusławicach. W ramach ćwiczeń realizowanych na lekcjach języka
angielskiego
napisali list do … . Kto był adresatem korespondencji
naszych młodych autorów?
Rozwiązanie zagadki przyniesie następny akapit.
Mając
zaledwie 26 lat zdobyła tytuł Człowieka Roku największego
amerykańskiego
tygodnika "Times". Przez lata pojawiała się w rankingach 100
Najpotężniejszych kobiet świata i Najbardziej wpływowych kobiet w
polityce
magazynu "Forbes". Jej wizerunek znajduje się na walutach ponad 35
państw. Od czterech lat jest najdłużej panującym monarchą na świecie.
Zgromadzony majątek uczynił ją najbogatszą władczynią globu. Obecnie to
także
najstarsza i najdłużej zasiadająca na tronie królowa w
historii swojego kraju.
Tę zaszczytną funkcję pełni z niespotykanym dostojeństwem od ponad 68
lat.
Wprawdzie jednoznacznie kojarzona jest ze sprawowaniem władzy w jednym
państwie, pozostaje nominalną władczynią kilkunastu innych. Na co dzień
rezyduje w najsłynniejszym pałacu współczesnego świata
– Buckingham Palace.
Rozwikłanie
łamigłówki nie powinno sprawiać czytelnikowi najmniejszego
problemu. List
został napisany, zaadresowany i wysłany do królowej Wielkiej
Brytanii Elżbiety
II. Jego autorami byli uczniowie klasy IV. Korespondencja została
wypełniona
pozdrowieniami oraz życzeniami wielu lat zdrowia i pomyślności w
kolejnych
latach panowania. Poza nimi przesyłka zawierała specjalnie wykonane na
tę
okazję uczniowskie laurki.
Wymiana
listów między naszą szkołą a Pałacem Buckingham powoli staje
się tradycją. To
już trzecia inicjatywa tego typu. Za każdym razem otrzymywaliśmy
odpowiedź z
dworu Elżbiety II. Zapewne nie inaczej będzie i tym razem, o czym, za
kilka
miesięcy, poinformujemy w osobnym wpisie.
God
save the queen!
Projekt „Pokaż, co masz w portfelu”
Anna Wiśniewska – realizatorka projektu
Kochany Święty Mikołaju!
Kilka dni temu – 6 grudnia – wspominaliśmy św. Mikołaja, żyjącego u schyłku starożytności biskupa Miry. Obrońcy i opiekuna dzieci, znanego również ze wspierania potrzebujących majątkiem prywatnym. Stąd dzisiejsza tradycja wręczania podarków, zwłaszcza najmłodszym. W polskiej kulturze żywy pozostaje także zwyczaj Mikołaja odwiedzającego nasze domy w dniu 24 grudnia, a więc w przededniu Świąt Bożego Narodzenia.
Czas, w którym się znajdujemy skłania do podejmowania działań zgodnych z polską tradycją. Napisanie listu do św. Mikołaja to doskonała okazja do jej podtrzymywania. W warunkach szkolnych staje się pretekstem do kształtowania wielu wartości wychowawczych związanych z uwrażliwieniem na potrzeby drugiego człowieka. Ponadto daje możliwość rozwijania umiejętności posługiwania się słowem pisanym oraz, co niezwykle ważne w przypadku każdego ucznia, ręcznego pisania listów. A co, jeśli taki list zostanie napisany w języku angielskim? Uczniowie zyskają dodatkowo niezbędną wprawę w posługiwaniu się językiem międzynarodowym w adekwatnych do sytuacji okolicznościach. Dlatego z idealnego momentu do napisania takiego listu skorzystała młodzież najstarszych klas Szkoły Podstawowej im. W. Witosa w Bogusławicach. W ramach zajęć języka angielskiego przygotowała autorskie wiadomości skierowane do mieszkańca bieguna północnego. Zanim jednak zostaną wysłane pod wskazany na wstępie adres, schowane w bucie czy w skarpecie, czy też pozostawione na parapecie lub szafce nocnej prezentujemy je na załączonej fotografii.
Olga Jędrzejewska, nauczyciel języka angielskiego i organizator działania.
MIKOŁAJKI
Z pozdrowieniami - opieku SU - Emilia Grędecka
Mikołajki w grupie "Jeżyki"
Mikołajki w klasie 6a
Mikołajki to szczególny dzień, na który z utęsknieniem czekają wszystkie dzieci. W klasie 6 a w tym roku Mikołajki odbyły się zdalnie. Wszyscy chętni uczniowie wykonali zdjęcie w czapce Mikołaja. W ramach prezentu uczniowie 6a przygotowali interaktywne kartki świąteczne, które można znaleźć pod linkami:
https://pl.creategreetingcards.eu/kartka-id151406
https://pl.creategreetingcards.eu/kartka-id151408
Mikołajki u Pszczółek
UWAGA UCZNIOWIE!
Zrób selfie w czapce Mikołaja i prześlij je na Classroom na konto SU - stworzymy galerię zdjęć Mikołajkowych.
Z pozdrowieniami - opiekun SU Emilia Grędecka
Dzień Górnika u Pszczółek
Wychowawca grupy: Paulina Grabowska
Andrzejki
Grupa Jeżyki
30 listopada 2020 r.
Święty Andrzej ci ukaże, co ci los przyniesie w darze.
Magdalena Ferenc
wychowawczyni grupy "Jeżyki"
Andrzejkowe zabawy i wróżby
u Pszczółek
Wychowawca grupy: Paulina Grabowska
Wróżby Andrzejkowe w klasie I
W dniu dzisiejszym w ramach zajęć, pierwszaków czekała niespodzianka. Mimo zdalnego nauczania dzieci miały okazję zobaczyć się z "wróżką".
Wróżka z magiczną kulą i czarodziejską laską przepowiadała przyszłość. Uczniowie, kultywując tradycje związane z wigilią św. Andrzeja, losowali wróżby. Symbole wiedzy magicznej, świece, lampiony i inne elementy dekoracji dodawały tajemniczości całej scenerii. Dzieci również przygotowały i zaprezentowały swoje stroje - zabawy, radości oraz śmiechu nie było końca.
Wychowawca: Alicja Śniegowska
eTwinning – lek na nudę w szkole
Przypominamy, że projekt edukacyjny „I am aware of my feelings” realizowany jest w ramach programu eTwinning. Za jego wykonanie odpowiedzialni są uczniowie najstarszej klasy naszej szkoły. Zgodnie z planem finalizacja całości nastąpi w styczniu 2021 roku. Głównym celem wszystkich działań jest rozwijanie kompetencji językowych i cyfrowych uczniów. Nie ulega wątpliwości, że są to dzisiaj bardzo pożądane i potrzebne umiejętności. Dlatego jesteśmy pewni, że realizowany projekt wychodzi naprzeciw oczekiwaniom obecnego pokolenia młodzieży, współczesnej edukacji i wyzwaniom XXI wieku.
Olga Jędrzejewska, nauczyciel języka angielskiego i opiekun grupy realizującej projekt.
Opiekun Samorządu Uczniowskiego - Emilia Grędecka
25 listopada
Dzień Pluszowego Misia
w grupie "Jeżyków"
"Niech Miś będzie z Tobą"
Wychowawca grupy: Magdalena Ferenc
Dzień Pluszowego Misia u Pszczółek
Podsumowanie ogólnopolskiego projektu Tydzień Uczniowskiej SuperMocy
Bardzo dziękujemy wszystkim uczestnikom biorącym udział w projekcie. Dziękujemy uczniom za wykonaną pracę oraz nauczycielom za zaangażowanie się i prowadzenie projektu w tych niecodziennych warunkach. Za udział w akcji otrzymaliśmy dyplom, który jest potwierdzeniem naszego zaangażowania.
Więcej informacji można znaleźć na stronie organizatorów projektu: biologiazblondynka/tydzien-uczniowskiej-supermocy
Anna Wiśniewska, Olga Jedrzejewska
"ZAPROŚ MNIE NA SWOJĄ LEKCJĘ" - projekt edukacyjny
23.11.2020r. taka lekcja odbyła się w klasie 6a. Uczniowie uczestniczyli w lekcji wychowawczej, którą prowadziła Pani Agata Karolczyk-Kozyra, nauczycielka I Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Tomasza Zana we Wschowie i autorka bloga „Kreatywny polonista”. Pani Agata zabrała uczniów klasy 6a w wirtualną podróż po Poznaniu i języku, którym jest gwara wielkopolska. Wszystko za sprawą książeczki pt. „Szneka z glancem, czyli elementarz gwary poznańskiej”. Podczas zajęć uczniowie w formie zabawy poznawali gwarę wielkopolską. Spotkanie z Gościem-nauczycielem było dużym wydarzeniem!
Anna Wiśniewska, wychowawca klasy 6a
DZIEŃ KREDKI
grupa ,,Jeżyki”
23 listopada 2020 r.
,,Kolorowe kredki, w pudełeczku noszę,
kolorowe kredki bardzo lubią mnie.
Kolorowe kredki, kiedy je poproszę,
namalują wszystko, to co chcę...”
22 listopada w naszym przedszkolu obchodziliśmy Dzień
Kredki. W tym dniu w centrum
dziecięcych działań znajdowała się oczywiście: kredka. Kredki
wykorzystaliśmy
nie tylko do rysowania, ale również do zabaw matematycznych,
rytmicznych i
ruchowych. Dzięki zabawom utrwaliliśmy nazwy kolorów.
Zajęcia zakończyły się tańcami i pląsami przy znanej z dziecięcego repertuaru piosence ,,Kolorowe kredki”. Tak wesoły i kolorowy dzień z pewnością na długo zostanie w pamięci każdego przedszkolaka.
Magdalena Ferenc
wychowawczyni
grupy ,,Jeżyki”
Dzień Kredki u Pszczółek
Zajęcia zorganizowała wychowawczyni grupy
Paulina Grabowska
Przygotowała Iwona Szklarska
Ogólnopolski
Dzień Praw Dziecka
Janusz Korczak już blisko sto lat temu napisał Nie ma dzieci – są ludzie oraz Dziecko – już mieszkaniec, obywatel i już człowiek. Nie dopiero będzie, a już. […]. Lata dziecięce – to życie rzeczywiste, nie zapowiedź.
PIOSENKA O PRAWACH DZIECKA (film w wykonaniu uczniów)
PRAWA KAŻDY MA, NAWET DZIECIĘCY ŚWIAT (film)
PRAWA DZIECKA (prezentacja)
Przygotowali: Iwona Szklarska i Mirosław Okuński
20
listopada 2020 r.
MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ PRAW DZIECKA
grupa „Jeżyki”
„Dziecko
ma prawo być sobą. Ma prawo do popełniania błędów. Ma prawo
do posiadania własnego
zdania. Ma prawo do szacunku. Nie ma dzieci – są
ludzie.”
Janusz Korczak
Magdalena Ferenc
wychowawczyni
grupy „Jeżyki”
Drodzy Uczniowie!
Dla osób, które jeszcze do nas nie dołączyły podaję kod: y5u2aeh.
Pozdrawiam
Emilia Grędecka - opiekun SU
W zakładce KONKURSY
umieszczono nowe ogłoszenia o konkursach
Dzień Jeża - święto kolczastego,
sympatycznego drapieżnika
Grupa "Jeżyki"
Dzień Jeża w przedszkolu to świetna okazja, aby
uświadomić najmłodszym jaką rolę w
środowisku pełnią jeże, co im zagraża i jak im pomóc.
Wykorzystaliśmy to święto jako inspirację do zajęć plastycznych, muzycznych oraz matematycznych i rozwijających mowę.
Bo
jeż to ciekawy zwierz!
Projekt „Mała książka - wielki człowiek”
W
ramach tegorocznej edycji kampanii
społecznej Instytutu Książki „Mała książka – wielki
człowiek” przekazano do
wszystkich szkół podstawowych w Polsce Wyprawki Czytelnicze
dla
pierwszoklasistów. Projekt realizowany jest ze
środków Ministerstwa Kultury,
Dziedzictwa Narodowego i Sportu i jest całkowicie bezpłatny.
W
naszej szkole Wyprawki czytelnicze będą wręczone
pierwszoklasistom z okazji pasowania na czytelnika.
Zachęcam
rodziców do zapoznania się z poniższymi informacjami.
- "Mała
książka - wielki człowiek" Mietek Szcześniak
www.youtube.com/watch?v=rFxKrl1n550
-
Dlaczego warto czytać dziecku? (broszura)
wielki-czlowiek.pl/wp-content/themes/wielki-czlowiek/img/broszura.pdf
-
Dlaczego warto chodzić z dzieckiem do biblioteki? (broszura)
wielki-czlowiek.pl/wp-content/themes/wielki-czlowiek/img/broszura2.pdf
Więcej
informacji na stronie kampanii www.wielki-czlowiek.pl
Polecam
Marzena
Sobczak
nauczyciel
bibliotekarz
Narodowe Święto Niepodległości 2020
Zapraszamy do obejrzenia prac przedszkolaków i uczniów. Dzisiaj prezentujemy tylko część z nich. Cały dorobek autorów opublikujemy w najbliższym czasie.
Z okazji Narodowego Święta Niepodległości 2020 życzymy Uczniom, Rodzicom, Nauczycielom i Pracownikom Szkoły dużo zdrowia, wytrwałości w działaniu w tych trudniejszych czasach oraz wielu sukcesów edukacyjnych i wychowawczych.
Tomasz
Tomicki – dyrektor szkoły,
Akcja „Szkoła pamięta” – edycja 2020
Celem akcji było zwrócenie uwagi najmłodszych pokoleń na potrzebę pielęgnowania pamięci o generacjach żyjących wcześniej, szczególnie tych związanych z naszą małą ojczyzną – miejscem, regionem, społecznością. Całe przedsięwzięcie było realizowane w wyjątkowym czasie, w którym w sposób szczególny wspominamy zarówno naszych bliskich, jak i tych, którzy zapisali się w historii – tej ogólnonarodowej i lokalnej. W ten sposób akcja nawiązywała do polskiej tradycji świat zadusznych.
Podjęte czynności wpisywały się w ogólnopolskie przedsięwzięcie, którego inicjatorem były władze oświatowe. Przeprowadzone zostały w ramach nauczanych przedmiotów i godzin z wychowawcą. Były jedną z wielu form realizowania w naszej szkole podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021 w zakresie wychowania do wartości. Każda szkoła, która zgłosiła swój udział w akcji otrzymała pamiątkowy dyplom od Ministra Edukacji i Nauki.
Olga Jędrzejewska, Anna Michalak, Anna Wiśniewska, Robert Wiśniewski – organizatorzy akcji.
Święto Dyni - grupa "Jeżyki"
Uczniowski
Tydzień SuperMocy
Któż
z nas nie zna postaci Kubusia
Puchatka. Z przygód o tym najsłynniejszym misiu świata
pochodzi następujący
cytat: „Obiecaj, że zawsze będziesz o tym pamiętać: jesteś
odważniejszy, niż
sam w to wierzysz, jesteś silniejszy, niż ci się wydaje i jesteś
mądrzejszy,
niż myślisz”. Wbrew pozorom nie łatwo wziąć na siebie
powyższe zobowiązanie. Co
nie znaczy, że nie należy spróbować. Otóż warto
to zrobić.
Ambitnego
zadania przypomnienia sobie własnych
„mocy” – mocnych stron i
talentów – podjęli się uczniowie Szkoły
Podstawowej
im. W. Witosa w Bogusławicach. W ramach Tygodnia Uczniowskiej SuperMocy
(TUSM) udział
wzięli w zajęciach organizowanych przez wychowawców klas,
których zadaniem było
poznanie lub przypomnienie tego, co w nich najlepsze. Efektem
przeprowadzonych
lekcji były: „Drzewo talentów”, na
kwiatach którego dzieci zaprezentowały swoje
mocne punkty, klasowe zabawy pt. „Moje imię – moje
moce”, w których kluczowe
były pozytywne cechy charakteru, zawierające litery tworzące imię
ucznia oraz
„Ściana motywacji” – składająca się z
haseł motywacyjnych, zapisanych na
balonach wyciętych z papieru. Materialnym rezultatem wymienionych
działań była
szkolna gazetka prezentująca wyniki pracy uczniów. Celem
wszystkich wymienionych
aktywności, jak i całego przedsięwzięcia, było lepsze poznanie samego
siebie,
uświadomienie uczestnikom zajęć ich mocnych stron, budowanie poczucia
własnej
wartości, wzmacnianie własnego pozytywnego wizerunku, a także
integracja klas.
Szkolny
Tydzień Uczniowskiej SuperMocy był
elementem większej całości. Wpisywał się w inicjatywę regionalną o tym
samym
tytule, trwającą w dniach 19 – 23 października 2020 r..
Wszystkie
przedsięwzięcia odbywały się pod patronatem uznanych instytucji
edukacyjnych,
pism branżowych i firm działających na rzecz rozwoju edukacji w Polsce.
W tym
gronie odnalazły się m.in.: Centra Doskonalenia Nauczycieli w Koninie i
Pile, czasopismo
„Głos nauczycielski” oraz Centrum Rozwoju Edukacji
EDICON.
Anna Wiśniewska, Olga Jędrzejewska – koordynatorzy działań szkolnych.
KONKURS
PLASTYCZNY Rzecznika Praw
Dziecka dla szkół na najciekawsze prace plastyczne z okazji
Ogólnopolskiego
Dnia Praw Dziecka 2020
Regulamin konkursu w zakładce KONKURSY.
Święto Dyni u "Pszczółek"
Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie.
Dyrektor szkoły
Tomasz Tomicki
#CodeWeek 2020
Nieco
ponad
miesiąc temu Ministerstwo Edukacji Narodowej zachęcało do wzięcia
udziału w
CodeWeek, czyli Europejskim Tygodniu Kodowania. CodeWeek to nowa
inicjatywa
społeczna organizowana pod patronatem Komisji Europejskiej,
która w ciągu zaledwie
kilku lat stała się największym programistycznym wydarzeniem w Europie.
Szybko
jednak zmieniła się w przedsięwzięcie globalne. W 2019 roku w
działaniach
Tygodnia Kodowania wzięło udział aż 4,2 miliona uczestników
mieszkających w
ponad 80 krajach na całym świecie. Od samego początku organizatorzy
CodeWeek
podkreślali, że jest to święto kreatywności, rozwiązywania
problemów i
współpracy poprzez programowanie i inne działania związane z
technologią. Mogły
w nim wziąć udział wszystkie zainteresowane szkoły bez względu na
szczebel
kształcenia.
Szkoła Podstawowa im. W. Witosa w Bogusławicach przyjęła zaproszenie władz oświatowych i czynnie włączyła się do akcji. Można było to zrobić na dwa sposoby – skorzystać z gotowych rozwiązań lub zaproponować własne. Na początek naszej przygody w organizowanym przedsięwzięciu zrealizowaliśmy swoje propozycje. Na lekcjach matematyki, języka angielskiego, edukacji wczesnoszkolnej i historii uczniowie pracowali z kodami QR. Obecnie to jedna z najpopularniejszych metod dydaktycznych stosowanych podczas zajęć szkolnych. Uczniowie malowali na planszy własne kody QR, a następnie skanowali je smartfonem posiadającym odpowiednią aplikację dekodującą. W finale zadania uzyskiwali hasła związane z tematyką zajęć. Warunkiem koniecznym do wykonania szyfrów była wiedza przedmiotowa uczniów. Prawidłowe odpowiedzi na przygotowane przez nauczycieli pytania wskazywały uczestnikom zajęć sposób przygotowania kodów.
Tegoroczna
edycja Europejskiego Tygodnia Kodowania odbyła się w dniach od 10 do 23
października 2020 r.. W jej ramach zrealizowano w Polsce łącznie 20
tys.
inicjatyw. Wszystkich zainteresowanych pozyskaniem dodatkowych
informacji
zapraszamy na stronę organizatorów CodeWeek codeweek.eu
Informacja dotycząca
Wojewódzkich Konkursów Przedmiotowych
oświadczenie o akceptacji regulaminu konkursu
oświadczenie o ochronie danych osobowych
zdoda na publikowanie danych osobowych
Film instruktażowy WKP 2020/2021
https://www.youtube.com/watch?v=Xy3d9o1rw6s&feature=youtu.be
Organizacja
zajęć w Zespole Szkół w Bogusławicach
od
dnia 26 października 2020 roku
Drodzy
Uczniowie, Szanowni Rodzice
1.
Zajęcia
w przedszkolu i klasach I – III szkoły podstawowej będą
prowadzone na
dotychczasowych zasadach w budynku przedszkola/szkoły.
2.
Nauka
w klasach IV – VIII szkoły podstawowej będzie organizowana na
platformie
edukacyjnej Classroom.
3.
Wszystkie
zajęcia (stacjonarne i zdalne) odbywać się będą zgodnie z tygodniowym
rozkładem
zajęć.
4.
Aby
wziąć udział w organizowanych przez szkołę zajęciach na platformie
Classroom – lekcyjnych
i dodatkowych – konieczne będzie dołączenie do zajęć. W tym
celu wychowawcy
klas przekażą Rodzicom niezbędne kody. Zostaną one dostarczone
najpóźniej w
dniu 26 października (poniedziałek). Po
otrzymaniu kodów należy niezwłocznie dołączyć do zajęć.
5.
W
przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemów
uniemożliwiających korzystanie z
platformy edukacyjnej Classroom proszę o poinformowanie
wychowawców klas o
zaistniałej sytuacji.
6.
Lekcje
na platformie Classroom będą miały następujący przebieg:
a)
w
klasach IV – VI prowadzone będą w wymiarze 30 minut,
b)
w
klasach VII – VIII prowadzone będą w wymiarze 45 minut z
podziałem na dwie części:
30 minut (część 1) + 15 minut (część 2: spotkanie wideo na Google Meet,
przeznaczone
na dodatkowe pytania uczniów do nauczyciela związane z
omawianą tematyką).
7.
Wszystkie
lekcje będą miały charakter aktywnej pracy nauczyciela z uczniami. O
doborze adekwatnych
narzędzi i sposobie pracy na 30-minutowych zajęciach – czat
lub/i spotkanie wideo
Google Meet – decyduje nauczyciel przedmiotu, uwzględniając
możliwości
psychofizyczne uczniów oraz dostępność sprzętu (np. kamer
internetowych).
Dyrektor
Tomasz Tomicki.
Informacja
W związku z decyzją rządu,
od dnia 26 października 2020 r.
klasy IV - VIII
przechodzą na zdalne nauczanie,
które prowadzone będzie
wg. planu lekcji na platformie
Classroom.
Przedszkole, klasa 0, klasy I - III
pracują zgodnie z planem.
Pasowanie na ucznia klasy I
Uroczystość Pasowania rozpoczęła wychowawczyni klasy I p. Alicja Śniegowska, która przywitała wszystkie dzieci oraz zaproszonego Pana Dyrektora Tomasza Tomickiego.
Następnie pierwszaki zaprezentowały swoje umiejętności wokalne. Najważniejszym elementem uroczystości było złożenie przez dzieci ślubowania oraz pasowania na uczniów, którego dokonał Pan Dyrektor.
Na koniec dzieci otrzymały pamiątkowe dyplomy oraz zaśpiewały wspólnie piosenkę.
Wychowawca klasy Alicja Śniegowska
KONKURS
PLASTYCZNY NA PLAKAT PROMUJĄCY BIBLIOTEKĘ I CZYTELNICTWO
ROZSTRZYGNIĘTY!
„Czytanie
czyni
człowieka mądrym”
”Nie
bądź łoś, poczytaj
coś”
„Książki
czytamy,
wyobraźnię rozwijamy”
„Biblioteka
to dom wielu
bohaterów. Książki zabiorą cię w świat inny niż ten z
komputerów”
„Biblioteka
to studnia
wiedzy”
„Lek
na głowę jest w
aptece, a na nudę w bibliotece”
To tylko wybrane hasła jakie umieszczone zostały na plakatach promujących bibliotekę i czytelnictwo w konkursie plastycznym z okazji Miesiąca Bibliotek Szkolnych. Autorzy prac konkursowych za pomocą różnych technik plastycznych starali się rozbudzić zainteresowanie biblioteką i zachęcić uczniów do czytania. Spośród 25 prac konkursowych wyróżnionych zostało 6.
W
kategorii
kl. I – III
Filip kl. I, Krystian kl. II, Szymon kl. III
W
kategorii
kl. IV – VIII
Weronika
kl.
V, Karol kl. V, Kinga kl. VI b
Zwycięzcom
gratulujemy, uczestnikom konkursu serdecznie dziękujemy za udział.
Wszystkich
uczniów zapraszamy do częstego odwiedzania biblioteki
szkolnej i wypożyczania
książek.
Organizatorzy
konkursu:
Marzena
Sobczak -
nauczyciel bibliotekarz
Anna
Michalak
- nauczyciel plastyki
„Książka
to mędrzec łagodny i pełen słodyczy, który puste życie
napełnia światłem,
Kornel
Makuszyński
Ready,
steady, go!
Z
nieskrywaną
radością informujemy, że pierwsze działanie w ramach międzynarodowego
projektu
edukacyjnego „I am aware of my feelings” w
programie eTwinning już za nami.
Polegało ono na zaprojektowaniu loga całego przedsięwzięcia. Ten
unikalny
wyróżnik graficzny pozwala na identyfikację marek, firm i
kampanii. Dobrze
przemyślany i oryginalny staje się niezapomnianym znakiem
rozpoznawczym. W
naszym przypadku najważniejszy był jednak walor edukacyjny
wzmiankowanego
działania. W jego wyniku uczniowie nabyli nowe umiejętności cyfrowe w
zakresie
obsługi aplikacji Canva, która jest nowoczesnym, a zarazem
darmowym narzędziem
internetowym do tworzenia symboli graficznych. Zgodnie z wymogami
postawionymi
uczestnikom projektu logo musiało być ściśle związane z jego tematem
głównym.
Każdy uczeń przygotował jedną pracę, która następnie została
poddana ocenie
najbardziej obiektywnego jury, a więc samych realizatorów
projektu. Największe
uznanie w oczach wszystkich partnerów –
uczniów i nauczycieli – zyskała praca
zaprojektowana przez Klaudię. Serdecznie zapraszamy do obejrzenia
pomysłów
naszych uczniów, w tym wyróżnionej pracy.
Szkolny konkurs językowo-matematyczny
z wykorzystaniem kodu QR
Regulamin
Konkurs dla klas VI
"BOOK IN A BOX" - "KSIĄŻKA W PUDEŁKU"
Regulamin
Światowy Dzień Mycia Rąk
Anna Wiśniewska, Olga Jędrzejewska, Iwona Szklarska
Dzień Edukacji Narodowej
Samorząd Uczniowski
eTwinning – edukacja XXI wieku
Program
eTwinning skupia społeczności szkół i przedszkoli chcące
realizować projekty
edukacyjne we współpracy z innymi placówkami.
Swym zasięgiem obejmuje całą
Europę. Obecnie to największa tego typu baza edukacyjna na starym
kontynencie.
Szkoła
Podstawowa im. W. Witosa postanowiła wykorzystać ogromne możliwości
eTwinningu.
Dlatego w roku szkolnym 2020/2021 zrealizuje międzynarodowy projekt
edukacyjny pt.
„I am aware of my feelings”. Trwająca kilka
miesięcy aktywność (wrzesień 2020 –
styczeń 2021) prowadzona będzie w ramach lekcji języka angielskiego.
Skupi w
działaniu 14 nauczycieli i 105 uczniów z kilkunastu
szkół pochodzących z
Azerbejdżanu, Łotwy, Słowacji, Turcji i Polski. W naszej szkole za jego
realizację odpowiedzialni będą uczniowie klasy VIII.
Planowane
działanie będzie miło charakter wieloetapowy. Uczestnicy projektu
przygotują
jego logo, „maskę” i elektroniczną książkę emocji,
opowiedzą o sobie innym partnerom
w działaniu oraz napiszą piosenkę i wiersz nawiązujące do tematyki
projektu. To
tylko część z zaplanowanych w ramach inicjatywy zadań.
Celem
projektu
będzie podniesienie kompetencji językowych i cyfrowych
uczniów. Do komunikacji
wykorzystany zostanie język Szekspira. Z kolei do przygotowania
materialnych i
informatycznych wytworów projektu posłużą nowoczesne
narzędzia edukacyjne takie
jak: Renderforrest, Biteable, Voki, Canva, Answergarden, WordArt,
Kahoot,
Padlet, Blogger, Point Blur, Bookcreator. Podstawą do działania będą:
komputer,
Internet, aparat i kamera.
Olga Jędrzejewska, nauczycielka języka angielskiego i realizatorka projektu.
X Światowy Dzień
Tabliczki Mnożenia
W
tym roku 2
października obchodziliśmy Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. Jest to
międzynarodowa akcja, w którą zaangażowały się 5239 szkoły.
W tym dniu ludzie z
całego świata uświadamiają innym, iż znajomość tabliczki mnożenia jest
niezbędna w życiu codziennym oraz udowadniają, że można uczyć się jej z
przyjemnością.
W
klasie VIa i VIb
odbyły się egzaminy z tabliczki mnożenia. Uczniowie mieli okazję
odświeżyć
sobie niezbędną wiedzę matematyczną. Musieli zmagać się z
łamigłówkami i
zadaniami związanymi z tabliczką mnożenia. Na koniec wszyscy uczestnicy
uzyskali certyfikaty EKSPERTA TABLICZNKI MNOŻENIA.
Anna Wiśniewska
Powitanie jesieni w naszym przedszkolu
grupa "Jeżyki"
"Idzie lasem Pani Jesień,
jarzębinę w koszu niesie.
Daj korali nam troszeczkę,
nawleczemy na niteczkę..."
Wych. Magdalena Ferenc
Europejski Dzień Języków Obcych 2020
Good
morning, bonjour, buongiorno... . Codziennie
tymi i wieloma innymi słowami witają się miliony
Europejczyków. W ostatnich
dniach wymienione formuły rozbrzmiewały także w rozmowach
uczniów Szkoły
Podstawowej im. W. Witosa w Bogusławicach. Okazją do przyswojenia sobie
obcojęzycznych
zwrotów grzecznościowych był przypadający na 26 września
Europejski Dzień
Języków Obcych. Od kilku już lat to stały element kalendarza
wydarzeń i
uroczystości w naszej szkole.
Tegoroczna
impreza przybrała formę
konkursu, łączącego elementy nauki i zabawy. W dniach 24 – 25
września na
lekcjach języka anielskiego uczniowie mieli za zadanie rozszyfrować 17
zwrotów
grzecznościowych używanych przez Europejczyków w sytuacji
witania się. Biorąc
pod uwagę mapę językową Europy, na której wstępuje ponad 70
języków narodowych
i regionalnych, nie była to sprawa łatwa. Pomimo niemałej skali
trudności
pomysł spotkał się z dużym zainteresowaniem wśród dzieci i
młodzieży. Ostatecznie
swój talent językowy zaprezentowało kilkadziesiąt
osób z klas IV – VIII.
Najlepsi uczniowie – zwycięzcy w poszczególnych
oddziałach – otrzymali
pamiątkowe dyplomy. W ich gronie znaleźli się: Szymon z klasy IV,
Małgosia z
klasy V, Arkadiusz z klasy VIa, Jakub z klasy VIb, Klaudia
z klasy VII i Zuzanna
z klasy VIII.
Ogólnopolski
Dzień
Głośnego Czytania
29.09.2020
r.
Budowanie relacji, stymulowanie mózgu, wzbudzenie kreatywności oraz wzbogacenie słownictwa – to tylko niektóre z korzyści głośnego czytania. Czynność ta jest na tyle ważna, że od dziewiętnastu lat 29 września w całej Polsce obchodzimy jej święto.
Nadrzędnym
celem Ogólnopolskiego Dnia Głośnego Czytania jest promowanie
tej aktywności
wśród dzieci i młodzieży. Zalet czytania na głos jest
mnóstwo. Cała
Polska Czyta
Dzieciom
podkreśla, że zaspokaja ono
potrzeby emocjonalne dzieci, wspiera ich rozwój psychiczny,
wzbogaca
słownictwo, ćwiczy pamięć, poprawia koncentrację i uczy samodzielnego
myślenia.
Dzięki niemu dorosły buduje silną więź z dzieckiem –
odczytywana historia to
nie tylko źródło wiedzy, ale także pretekst do
wspólnych rozmów o świecie. I
najważniejsze – nawyk czytania wchodzi w krew, ponieważ
okazuje się znakomitą
rozrywką.
Od kilku lat nasza szkolna biblioteka
włącza się w tę kampanię, propagując głośne czytanie wśród
uczniów i nauczycieli.
Do głośnego czytania zostali zaproszeni uczniowie klas I -VIII,
przedszkolaki
oraz wszyscy nauczyciele. Święto
to
stało się okazją do wysłuchania pasjonujących książek, wybranych przez
uczniów
ze zbiorów bibliotecznych. Na drzwiach każdej sali lekcyjnej
zawieszono plakaty
z hasłami promujacymi czytanie.
Dziękuję wszystkim przedszkolakom, uczniom oraz nauczycielom za aktywny udział w tegorocznej akcji.
Marzena
Sobczak
nauczyciel
bibliotekarz
Sprzątanie Świata 2020
W
tym roku po raz 27. ruszyła
Akcja Sprzątania Świata. Tegoroczna Akcja różniła się od
poprzednich
edycji z powodu
pandemii COVID-19, jednak uczniowie naszej szkoły nie zapomnieli, że
Ziemia to
nasz wspólny dom. Podczas wielkiego finału w weekend (18,19
i 20 września)
wspierali Akcję i podzielili się efektami w postaci zdjęć przesłanych
za pomocą
aplikacji Classroom.
Anna Wiśniewska, Emilia Łojewska
Ogłoszenie Samorządu Uczniowskiego
Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka
Grupa
"Jeżyki"
"Każdy przedszkolak dobrze wie,
że każdy wrzesień już kończy się,
od najmłodszego, aż po starszaka
wszyscy
świętują Dzień Przedszkolaka"
Wych. Magdalena Ferenc
Międzynarodowy Dzień Kropki
Grupa
"Jeżyki"
15 września "Jeżyki" obchodziły Międzynarodowy Dzień Kropki. Jest to święto kreatywności, odwagi i zabawy. Tego dnia organizuje się wiele działań, które pomagają dzieciom odkryć talenty, poznać ich mocne strony i je zaprezentować.
Przedszkolaki z radością i optymizmem uczestniczyły w kropkowych
zadaniach oraz wykonały piękne prace plastyczne z kropkami.
Wych. Magdalena Ferenc
Rozpoczęcie roku szkolnego 2020/2021 już za nami.
W końcu po tak długiej przerwie uczniowie spotkali swoich nauczycieli, przyjaciół z klasy i znajomych ze szkoły. Pomimo tego, że ten powrót do edukacji był zdecydowanie inny od reszty, wszyscy przybyli do szkoły z uśmiechem na twarzach, pełni optymizmu i dobrej energii do nauki i pracy.
Mikoszewo 2020
W
tym roku
mieliśmy dużo zamieszania z organizacją wypoczynku letniego z powodu
pandemii.
Przez pewien czas nie było pewne, czy obozy i kolonie dla dzieci i
młodzieży w
ogóle się odbędą. Prezes UKS „Maraton”
p. Marek Tomicki przez cały ten czas był
optymistą i konsekwentnie
chciał
realizować wyjazd na kolonię dla dzieci, pamiętając o bezpieczeństwie.
Gdy pod
koniec maja ogłoszono oficjalne wytyczne dla organizatorów
wypoczynku,
zrobiliśmy wszystko, żeby je spełnić. Z powodu pandemii program
wypoczynku
został dostosowany do wytycznych MEN, GIS i MZ.
Uczestnicy
kolonii mieli okazję zobaczyć przeprawę promową Mikoszewo –
Świbno, brali
udział w warsztatach bursztynowych, codziennie korzystali z kąpieli
morskich i
słonecznych, uczestniczyli w wycieczce do Gdyni, gdzie jedną z atrakcji
był
rejs statkiem Regina po porcie gdyńskim. Poza tym aktywnie spędzali
czas w
swoich grupach tańcząc, grając w piłkę nożną i siatkową na boiskach i
sali
gimnastycznej w Szkole Podstawowej w Mikoszewie. Atrakcji nie
brakowało, a
uczestnicy cieszyli się ze wspólnie spędzonego czasu z
rówieśnikami, gdyż od
momentu zamknięcia szkół z powodu pandemii, nie mieli tej
możliwości.
Cieszymy
się, że w cieniu
restrykcji udało nam się zorganizować wypoczynek, który
dzieciom się spodobał.
Jesteśmy ogromnie wdzięczni za to, że Rodzice obdarzyli nas, po raz
kolejny,
zaufaniem i nie bali się powierzyć nam opieki nad dziećmi w te wakacje.
Jako Organizatorzy
wypoczynku, pod kierownictwem p. Marka Tomickiego, robimy wszystko co w
naszej
mocy, żeby kolonie dla dzieci były wartościowe, atrakcyjne i co
najważniejsze –
bezpieczne. Nawet w dobie pandemii jest to możliwe!
W
Mikoszewie nad uczestnikami kolonii czuwała doświadczona
kadra pedagogiczna w osobach: Marek Tomicki – kierownik
kolonii, wychowawcy:
Marzena Sobczak, Teresa Tomicka, Ewa Królasik, Magdalena
Ferenc, Iwona
Szklarska, Emilia Łojewska.
Zapraszamy
na kolejne akcje
KOMUNIKAT
Rozpoczęcie
roku szkolnego 2020/2021 odbędzie się w dniu 1
września 2020 r. (wtorek) o godz. 9.00.
Dowóz
w tym dniu o
godzinę później niż w normalnym dniu nauki szkolnej.
W
tym roku nie będzie
tradycyjnego wspólnego rozpoczęcia roku szkolnego. Uczniowie
o godzinie 9.00
udają się do swoich sal lekcyjnych na krótkie spotkania z
wychowawcami,
podczas których uzyskają wszystkie niezbędne informacje
organizacyjne. Wszyscy uczniowie do czasu zajęcia miejsc przy stolikach
stosują
środki ochrony osobistej (dezynfekują dłonie przy wejściu do szkoły
oraz zasłaniają
usta i nos).
·
dzieci
z przedszkola gr. 3 – 5 latków
- sala przedszkolna –
wejście od szczytu
·
dzieci
z przedszkola gr. 6 latków
-
sala przedszkolna – główne
wejście do przedszkola
·
kl.
I -
sala nr 8
·
kl.
II
-
sala nr 10
·
kl.
III
-
sala nr 9
·
kl.
IV - sala nr 27
·
kl.
V
-
sala nr 10B
·
kl.
VI a
-
sala nr 29
·
kl.
VI b -
sala nr 9B
·
kl.
VII
-
sala nr 23
·
kl.
VIII
-
sala nr 28.
Na
spotkania z
wychowawcami, do budynku szkoły, mogą wejść jedynie uczniowie. Wyjątek
stanowią
rodzice dzieci przedszkolnych przybywających do przedszkola po raz
pierwszy
oraz rodzice uczniów klasy pierwszej, przy zastosowaniu
środków ochrony
osobistej - zasłonięciu ust i nosa.
Przypominam
o
zachowaniu dystansu społecznego.
Informuję
również, że
od 2 września do budynków przedszkola i szkoły będą mogli
wchodzić wyłącznie
uczniowie, nauczyciele i pracownicy – wszystkie inne osoby
tylko w sytuacjach
absolutnie koniecznych. Nie będzie możliwości odprowadzania dzieci pod
drzwi klasy
i oczekiwania wraz z nimi na rozpoczęcie zajęć.
Do
zobaczenia w szkole
Dyrektor
szkoły
Tomasz
Tomicki
OBOWIĄZUJĄCE OD 1 WRZEŚNIA 2020 ROKU
Wykaz podręczników na rok szkolny 2020/2021
Religia
Wychowanie do życia w rodzinie