p.
Anna Michalak
25.06.2020 r.
Bezpieczne wakacje
1. Zajęcia komputerowe: Utrwalenie
wiadomości zdobytych w klasie 2
2. Obejrzyj
3. Wykonaj w ćwiczeniu (ed.
polonistyczna) str. 66
24.06.2020 r.
Pierwszy dzień lata
1. Obejrzyj Od
kwiatu do owocu
Odpowiedz ustnie na pytania:
- Z jakich elementów
składa się kwiat?
- Jaką rolę w rozwoju
roślin pełnią owady?
- Co wyrośnie z
zapylonych kwiatów?
2. Wykonaj w ćwiczeniu (ed.
polonistyczna) str. 65
3. Wykonaj w ćwiczeniu (ed.
matematyczna) str. 53
4. Zapoznaj się Jak
się zachować w czasie burzy
23.06.2020 r.
Pierwszy dzień lata
1. Wysłuchaj wiersza "Czerwiec" https://www.youtube.com/watch?v=DedRnrjGx5Y i
odpowiedz ustnie na pytania:
- Kiedy rozpoczyna się kalendarzowe lato?
- Po czym można poznać, że zbliża się
lato?
- Z czym wiąże się lato i na co z
utęsknieniem czekają dzieci?
2. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. polonistyczna) str. 64
3. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. matematyczna) str. 52
4. WF Ćwiczenia na koszulkowej drabince
Zajęcia kreatywne (dla chętnych)
Okulary - wakacyjne plany
https://www.youtube.com/watch?v=RcUfmvm-lEE
22.06.2020 r.
Ślimak Staś
1. Wysłuchaj opowiadania
"Ślimak Staś" https://www.youtube.com/watch?v=iQuHP1H7JSc i
odpowiedz ustnie na pytania:
- Co organizuje król Arkadiusz?
- O czym marzy każdy biegacz?
- Kiedy miał odbyć się wyścig?
- Kto słynny stanął na starcie?
2. Wykonaj w ćwiczeniu (ed.
polonistyczna) str. 62 i 63
3. Wykonaj w ćwiczeniu (ed.
matematyczna) str. 50 i 51
4. Utrwalenie poznanych terminów muzycznych Powtórzenie
5. WF Trenuj
z nami na wesoło
19.06.2020 r.
Wakacje w miejscu zamieszkania
1. Wykonaj w ćwiczeniu (ed.
polonistyczna) str. 60 i 61
2. Wykonaj w ćwiczeniu (ed.
matematyczna) str. 48 i 49
15.06.2020 r.
Planujemy wakacje
1. Postępuj zgodnie z prezentacją
interactive-image-planujemy-wakacje
2. Pośpiewaj piosenkę Lato,
lato
3. WF Ćwiczenia
z piłką
10.06.2020 r.
Australia
1. Postępuj zgodnie z prezentacją
9.06.2020
r.
Gorące słońce Afryki c.d.
1. Wykonaj w ćwiczeniu (ed.
polonistyczna) str. 50 i 51
2. Wykonaj w ćwiczeniu (ed.
matematyczna) str. 42 i 43
3. Utrwalenie wartości rytmicznych https://www.youtube.com/watch?v=ZNYBvHTGP1U
4. WF Ćwiczenia na słońcu
Zajęcia kreatywne (dla chętnych)
Konstruowanie pojazdu z surowców wtórnych
https://www.youtube.com/watch?v=CLHeO_ACsP4
8.06.2020 r.
Gorące słońce Afryki
1. Wysłuchaj lektury szkolnej Afryka
Kazika
2. Odpowiedz ustnie na pytania:
- Przez jaki kontynent
podróżował bohater opowiadania?
- Dlaczego podróżnik
stracił wzrok?
- Jak należy
zabezpieczyć się przed intensywnym światłem słonecznym?
3. W zeszycie od języka polskiego napisz
notatkę:
Oaza - teren o bardzo bujnej roślinności na obszarze pustyń.
Przepisz również poniższe wyrazy i zapamiętaj ich
pisownię.
hiena
hipopotam
hangar
hamak
4. Wykonaj w ćwiczeniu (ed.
polonistyczna) str. 48 i 49
5. WF Turbo rozgrzewka
5.06.2020 r.
Kontynenty
1. Obejrzyj, a dowiesz się jakie mamy
kontynenty https://www.youtube.com/watch?v=hyYmyG0SugU
2. W zeszycie od języka polskiego napisz
notatkę:
Kontynent - wielki obszar lądu otoczony morzami i
oceanami.
Polska leży w Europie, która jest jednym z siedmiu
kontynentów. Oprócz Europy na Ziemi znajdują się następujące kontynenty: Azja,
Afryka, Ameryka Północna, Ameryka Południowa, Australia, Antarktyda.
3. Obejrzyj Wielcy
podróżnicy
4. Wykonaj w ćwiczeniu (ed.
polonistyczna) str. 46 i 47 - proszę o zdjęcie str. 46
5. Wykonaj w ćwiczeniu (ed.
matematyczna) str. 40 i 41
Dla chętnych:
1.
Narysuj mapę swojego podwórka.
4.06.2020 r.
Podróżowanie
1. Zajęcia komputerowe:
Oglądanie prezentacji multimedialnych.
Obejrzyj https://www.youtube.com/watch?v=7z5dAEjI8E0
2. Obejrzyj prezentację
i postępuj zgodnie z instrukcją.
Nagranie wiersza proszę
przesłać do 8.06.2020 r.
W prezentacji poproszono
o zdjęcie listu - proszę nie wysyłać
3. WF Fit
Kids
Dla chętnych:
1. Wykonaj łódkę według instrukcji - ćwiczenie (ed. polonistyczna) str. 45
3.06.2020 r.
1. Przeczytaj informację - podręcznik str. 39 oraz fragment książki "Kuba i Buba" podręcznik str. 40, 41 i odpowiedz ustnie na pytania pod tekstem.
2. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. polonistyczna) str. 42 i 43.
2.06.2020 r.
1.06.2020 r.
Kochane Dzieci na
dziś: Prezentacja
Znajdź skarb Zagadki
29.05.2020 r.
Nasz mama czarodziejka
1. Wysłuchaj opowiadania Czar
dla mamy pochodzącego z książki Joanny Papuzińskiej "Nasza mama
czarodziejka" Czar dla mamy
2. Poduszkowiec to statek unoszący się nisko nad
powierzchnią lądu lub wody dzięki poduszce powietrznej.
3. Wykonaj w ćwiczeniu (ed.
polonistyczna) str. 38
4. Wykonaj w ćwiczeniu (ed.
matematyczna) str. 30 i 31
5. Wysłuchaj lub przeczytaj pozostałe
opowiadania lektury - link.
28.05.2020 r.
Niespodzianka
1. Zajęcia komputerowe: Podsumowanie i utrwalenie wszystkich poleceń poznanych w klasie
pierwszej i drugiej.
Zagraj Digipuzzle
Zagraj Co dalej
2. Przeczytaj inscenizację "Gady z szuflady" -
podręcznik str. 33-35 i odpowiedz ustnie na pytania:
- Jakie święto obchodził brat?
- Jaką niespodziankę przygotowało dla niego rodzeństwo?
- Jak wyglądał pokój brata?
- Jak zareagował brat na urodzinową niespodziankę?
3. Wykonaj w ćwiczeniu (ed.
polonistyczna) str. 36 i 37
4. Wykonaj w ćwiczeniu (ed.
matematyczna) str. 28i 29
5. WF Zabawa
dla dzieci - podróż planetach
27.05.2020 r.
Święto rodziny
1. Zapoznaj się z budową notatki kronikarskiej - podręcznik str. 28
2. Posłuchaj Gall
Anonim
3. Przeczytaj "Kronika klasowa. Dzień
Rodzin w naszej klasie" podr. str. 30-31 i odpowiedz ustnie na pytania:
- Jaka uroczystość
odbyła się w klasie 15 maja?
- Jak wyglądały
przygotowania do niej?
- Dlaczego klasa
podzieliła się na grupy?
4. Wykonaj w ćwiczeniu (ed.
polonistyczna) str. 32,33,34
Dzień Rodzin obchodzimy 15 maja
5. Wykonaj w ćwiczeniu (ed.
matematyczna) str. 24,25 - proszę o zdjęcie strony 24
6. Posłuchaj i pośpiewaj Piosenka
o rodzinie
7. Dziś poznasz jak wygląda wiolonczela. Posłuchaj Wiolonczela
Dla chętnych:
1. Obejrzyj Jak odnaleźć własne korzenie
2. Zagraj Gra rodzinna
3.Ułóż Puzzle
26.05.2020 r.
1. Obejrzyj
prezentację Dzień Mamy
2. WF Duży i mały skok
Zajęcia kreatywne (dla chętnych)
Laurka dla mamy
https://www.youtube.com/watch?v=I-4OUqvdEPI
25.05.2020 r.
W celu otworzenia zajęć, proszę kliknąć na temat lekcji.
22.05.2020 r.
W celu otworzenia zajęć, proszę kliknąć na temat lekcji.
21.05.2020 r.
20.05.2020 r.
Igrzyska paraolimpijski
1. Przeczytaj informację w podręczniku na stronie 20.
2. Obejrzyj Paraolimpiada
3. Wykonaj w ćwiczeniu (ed.
polonistyczna) str. 22
4. Wykonaj w ćwiczeniu (ed.
matematyczna) str. 16 i 17
5. Wykonaj medal. Instrukcję znajdziesz na
stronie 23 (ćwiczenie eduk. polonistyczna)
18.05.2020 r.
15.05.2020 r.
Mieszkańcy łąki c.d.
1. Przeczytaj czytanki "Czemu mąż
lata jak szalony" oraz "Osiedle pod specjalną ochroną" -
podręcznik str. 14,15 i spróbuj ustnie odpowiedzieć na pytania:
- Jak wyglądają czajki?
- Dlaczego samce
wykonują szaleńcze loty?
- Po czym można poznać,
gdzie znajdują się gniazda czajek?
- Jak czajki bronią jaj
i piskląt?
2. Obejrzyj filmik Czajki
3. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. polonistyczna)
str. 16 i 17
4. Obejrzyj Miara
pojemności
5. Obejrzyj 1
litr, pół litra, ćwierć litra
6. Wykonaj w ćwiczeniu (ed.
matematyczna) str. 10
14.05.2020 r.
Mieszkańcy łąki
1. Zajęcia komputerowe: Przypominamy
polecenia z klasy pierwszej: strzałki ruchu, weź, powtórz.
Zagraj w grę https://www.matzoo.pl/programowanie/84
2. Obejrzyj filmik Mieszkańcy
łąki
3. Zapoznaj się z nazwami zwierząt w
podręczniku na stronie 12 i 13
4. Obejrzyj Wędrówki Skrzata Barówki - łąka
5. Wykonaj w ćwiczeniu (ed.
polonistyczna) str. 14 i 15
6. Zagraj Mieszkańcy
łąki
7. Wykonaj zadania Łąka
8. Wf - wyjdź na spacer
13.05.2020 r.
Wycieczka rowerowa
1. Zapoznaj się z budową roweru, zasadami bezpieczeństwa rowerzysty oraz z wybranymi znakami drogowymi - podręcznik strona 8 i 9.
2. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. polonistyczna) str. 10
3. Obejrzyj filmik Bicykl
4. Obejrzyj filmik Historia rowerów
5. Na podstawie wiadomości z podręcznika strona 10 i 11 oraz filmiku dowiesz się jakie wyróżniamy krajobrazy Polski Krajobrazy Polski.
6. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. polonistyczna) str. 11 - proszę o zdjęcie ćwiczenia 4
7. Obejrzyj filmik a dowiesz się co to jest kwartał Kwartał
8. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. matematyczna) str. 8 i 9
Dla chętnych:
1. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. polonistyczna) str. 12
12.05.2020 r.
Legenda o piaście
Postępuj zgodnie z instrukcją zamieszczoną w prezentacji Prezentacja
1. Zajęcia techniczne potraktuj jako zajęcia z kreatywności - dla chętnych.
2. W prezentacji zamieszczone są działania do obliczenia na dodawanie i odejmowanie - to również zadanie dla chętnych.
3. Na samym końcu poproszono o wysłanie zdjęć - proszę nie wysyłać
11.05.2020 r.
Majowe święta
1. Przeczytaj wiersz "Maj" - podręcznik str. 3.
2. Obejrzyj filmik Symbole narodowe
3. Naucz się pięknie czytać czytankę "Flaga Polski" - podr. str. 4 - proszę o nagranie do 15.05.2020
4. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. polonistyczna) str. 3,4,5
5. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. matematyczna) str. 3 i 4
6. Otwórz podręcznik na stronie 66 i zobacz co to jest harmonia.
7. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. polonistyczna) zadanie 1 str. 68.
8. Wf https://www.youtube.com/watch?v=iJdgErtfSzo
Dla chętnych:
1.Spróbuj rozwiązać Quiz o Polsce
2. Wykonanie z kolorowego papieru chorągiewki w polskich barwach narodowych.
8.05.2020 r.
Nic w ogrodzie c.d.
1. Zabawy interaktywne Kim są bohaterowie? (nie wysyłajcie odpowiedzi).
2. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. polonistyczna) str. 78-79
3. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. matematyczna) str. 75
4. Zilustruj historię opisaną w lekturze dowolną techniką.
7.05.2020 r.
Nic w ogrodzie
1. Zajęcia komputerowe: Wyrównujemy tekst i zmieniamy kolor strony.
2. Poproś kogoś o przeczytanie fragmentu lektury "Kapelusz Pani Wrony" - podręcznik str. 70-73 i spróbuj ustnie odpowiedzieć na pytania:
- Jak zmieniał się Ogród, gdy przyszło do niego Nic?
- Jak zachowywało się Nic wobec mieszkańców Ogrodu?
- Jak szpak Stach pokonał Nic?
3. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. polonistyczna) str. 76-77
4. Wf Ćwiczenia z poduszką
6.05.2020 r.
Niezwykłe ogrody
1. Przeczytaj wiersz "W hamaku" - podręcznik str. 68 i spróbuj ustnie odpowiedzieć na pytania pod wierszem.
2. Obejrzyj prezentację Niezwykłe ogrody
3. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. polonistyczna) str. 74
4. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. matematyczna) str. 58
5. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. matematyczna) str. 59 - proszę o zdjęcie
6. Otwórz podręcznik na stronie 82 i zobacz z jakich elementów składa się utwór muzyczny. Dziś zapamiętaj tylko: tempo i barwę
7. Wykonaj motyla zgodnie z instrukcją Motyl (myślę, że ten będzie łatwiejszy do wykonania niż ten, który mamy w ćwiczeniu) - proszę o zdjęcie (macie czas do 11.05.2020 r.)
30.04.2020 r.
Historia pewnej rośliny
1. Zajęcia komputerowe: Tworzymy listę punktowaną i numerowaną w edytorze tekstu
Obejrzyj filmik Listy numerowane i punktowane
Zadanie 1 - proszę o zdjęcie
Zapisz wyrazy w pionie (jeden pod drugim) od najkrótszego do najdłuższego, a następnie ponumeruj.
mama, osa, kolega, domek, hulajnoga, obrazek, kałamarnica, poduszka, As, zielarstwo
Zadanie 2
Spośród wyrazów wybierz przymiotniki i zapisz je w formie listy punktowanej.
kot, zielony, pracuje, ciepły, jabłoń, skacze, stół, wesoła, sałata, kogut, mak, zadowolona, ćwiczy, burak, malutkie, książka, gęś, puchate, tańczy
2. Budowa tulipana
3. Obejrzyj prezentację Od nasionka do rośliny
4. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. polonistyczna) str. 72 i 73
5. Obejrzyj filmik, a dowiesz się jak wygląda linia prosta, krzywa i łamana Linia prosta, krzywa i łamana
6. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. matematyczna) str. 56 i 57
29.04.2020 r.
Zwierzęta w ogrodzie
1.
Przeczytaj inscenizację "Kto zjadł sałatę?" -
podręcznik str. 62-64 i spróbuj ustnie odpowiedzieć na
pytania:
-
Jakie zwierzęta są bohaterami wiersza?
- Co zginęło ślimakowi?
- Kto pomagał mu w odnalezieniu złodzieja sałaty?
2. Obejrzyj filmiki o bohaterach inscenizacji Zwierzęta w ogrodzie
3. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. polonistyczna) str. 70 i 71
4. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. matematyczna) zadanie 1, 2, 3 str. 54 oraz 6 str. 55
5. Napisz sprawdzian z edukacji matematycznej - proszę o zdjęcie
6. Obejrzyj Wędrówki Skrzata Borówki - ogród
Dla chętnych:
1. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. matematyczna) pozostałe zadania ze strony 54 i 55.
28.04.2020 r.
Wiosenne prace w ogrodzie
1. Posłuchaj Siejemy rzodkiewkę
2. W zeszycie z języka polskiego zapisz:
28.04.2020 r.
Etapy siania rzodkiewki:
1. Przekopujemy ziemię.
2. Usuwamy chwasty.
3. Nawozimy ziemię.
4. Zagrabiamy spulchnioną ziemię.
5. Wytyczamy ścieżki i grządki.
6. W zrobionym rowku wysiewamy nasiona.
7. Podlewamy wodą.
3. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. polonistyczna) zadanie 1 i 3 str. 68 oraz str. 69
4. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. matematyczna) str. 52 oraz 53
5. Wf Ćwiczenia gimnastyczne
Dla chętnych:
1. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. polonistyczna) zadanie 2 str. 68
27.04.2020 r.
Wielki architekt
1. Przeczytaj wiersz "Kto nauczył nas budować?" - podręcznik str. 56,
naucz się go czytać i spróbuj ustnie odpowiedzieć na pytania:
- Kto nauczył ludzi budować mosty?
- Jakich materiałów używa się do ich budowy?
2. Jednym z najwybitniejszych architektów był Antonio Gaudi.
Obejrzyj filmik o jego dziełach Antonio Gaudi
3. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. polonistyczna) str. 66 oraz 67
4. Napisz sprawdzian - proszę o zdjęcie
5. Obejrzyj bardzo ciekawe filmy Architekci wśród zwierząt
6. WF Ćwiczenia z piłką do tenisa
24.04.2020 r.
Architekci wśród zwierząt
1.
Przeczytaj tekst "Niezwykli architekci" - podręcznik str.
54-55 naucz się go czytać i spróbuj ustnie odpowiedzieć na
pytania:
-
Z jakich materiałów budują swoje domy bobry,
jaskółki, remizy i
osy ?
- Jakie zwierzęta są uważane za najlepszych architektów w świecie zwierząt i dlaczego?
- Dlaczego ludzie interesują się konstrukcją pajęczej sieci?
2. Przed rozwiązywaniem ćwiczeń obejrzyj filmik przypominający co to jest rodzina wyrazów Rodzina wyrazów
3.Wykonaj w ćwiczeniu (ed. polonistyczna) str. 62 oraz 63
4. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. matematyczna) str. 50 oraz 51 - proszę o zdjęcie strony 50
5. Naucz się piosenki Ziemia to wyspa zielona - proszę o nagranie
23.04.2020 r.
Klasowy projekt
1. Przeczytaj opowiadanie Projekt "Paryż" - podręcznik str.
52-53 i spróbuj ustnie odpowiedzieć na pytanie:
Kogo Hania powinna przeprosić za swoje zachowanie?
2. Przed rozwiązywaniem ćwiczeń obejrzyj filmik
przypominający co to jest rzeczownik, czasownik
i przymiotnik Cześci mowy
3. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. polonistyczna) str. 59 oraz 60
(ćwiczenie 2 przepisz do zeszytu).
4. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. matematyczna) str. 48 oraz 49
5. WF Sprintem do maratonu
6. Zajęcia komputerowe: Usuwamy tekst za pomocą
klawiszy: Delete, Backspace
Klawisz Delete służy do skasowania znaku, znajdującego się na prawo od migającego kursora.
Klawisz Backspace służy do skasowania znaku, znajdującego się na lewo od kursora, Na niektórych klawiaturach klawisz Backspace ma strzałkę, wskazującą kierunek kasowania (w lewo).
Dla chętnych:
1. epodręczniki klasa 2. Wiosna Blok 29 Jesteśmy ciekawi, co
w wodzie pływa. Temat 132 Jak zwierzęta oddychają w wodzie.
22.04.2020 r.
Kto buduje dom?
1. Przeczytaj tekst "Kto buduje dom?"- podręcznik str. 50-51 i odpowiedz
ustnie na pytania. Pamiętaj o tym, że odpowiadamy całym zdaniem.
- Czym zajmuje się architekt?
- Kto wymurował ściany?
- Czym zajmuje się tynkarz?
- Co robi malarz?
- Co to znaczy szanować cudzą pracę?
2. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. polonistyczna) str. 56, zadanie 3 str. 57 oraz
zadanie 5 str. 58
3. W zeszycie od edukacji polonistycznej napisz:
Rz piszemy w nazwach zawodów z końcówką - arz
Przykłady: pisarz, stolarz, lekarz, marynarz, kucharz, piłkarz
4. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. matematyczna) str. 46 oraz 47
5. Zobacz w podręczniku na stronie 80, gdzie leży na pięciolinii dźwięk do2 .
Uzupełnij zadanie 3 str. 84 (w ćwiczeniu ed. polonistyczna).
Dla chętnych:
1. epodręczniki klasa 2. Wiosna Blok 29 Jesteśmy ciekawi, co w wodzie
pływa. Temat 131 Skąd wiemy, co jest pod wodą.
2. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. polonistyczna) zadanie 4 str. 57, zadanie 6 i 7 str. 58
21.04.2020 r.
Jak powstaje dom?
Jak zmieniło się budownictwo domowe na przestrzeni wieków?
Wczesne domy budowane były z tych materiałów, które akurat były dostępne, np. z mułu, kamieni, drewna, a nawet z liści palmowych. Jeśli takie domy posiadały okna, były nimi zaledwie otwory w ścianach. W średniowieczu pojawiły się cegły i kafle wytwarzane z palonej gliny oraz szklane okna. Te same materiały były wykorzystywane aż do tego stulecia, w którym pojawiły się beton, stalowe belki, włókna szklane i piankowe izolacje.
1. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. polonistyczna) zadanie 1 i 2 str. 54 oraz zadanie 3 str. 55
2. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. matematyczna) str. 44 i 45 (zadanie 9 wykonaj w zeszycie)
3. Poćwicz: Zabawy i ćwiczenia ze Świeżakami
Dla chętnych:
1. epodręczniki klasa 2. Wiosna Blok 29 Jesteśmy ciekawi, co w wodzie pływa. Temat 130 Co żyje w wodzie.
Zajęcia z kreatywności:
Wczoraj poznaliśmy przygody Calineczki a dzisiaj możemy zrobić z origami skaczącą żabkę:
Jak zrobić skaczącą żabkę z origami
Calineczka
1. Obejrzyj baśń Calineczka.
2. W zeszycie od edukacji polonistycznej przepisz plan wydarzeń:
20.04.2020 r.
Hans Christian Andersen "Calineczka".
Plan wydarzeń:
1. Marzenia kobiety o maleńkim dziecku.
2. Pojawienie się Calineczki w kwiatku.
3. Porwanie dziewczynki przez ropuchę.
4. Plan ropuchy związany ze ślubem jej syna z Calineczką.
5. Uwolnienie Calineczki przez ryby.
6. Podróż po rzece na listku.
7. porwanie przez chrabąszcza.
8. Lato spędzone na łące.
9. Pobyt u polnej myszy.
10. Planowanie ślubu kreta z Calineczką.
11. Pomoc jaskółce.
12. Ucieczka do ciepłych krajów.
13. Spotkanie z elfem.
14. Ślub Calineczki z elfem.
3. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. polonistyczna) zadanie 1 i 2 str. 52 - proszę o zdjęcie.
4. Ulep Calineczkę z plasteliny - proszę o zdjęcie.
5. Poćwicz:
1. epodreczniki klasa 2. Wiosna Blok 28. Jesteśmy ciekawi, co w trawie piszczy. Temat 126. Calineczka.
Zajęcia w dniu 17.04.2020 r.
Wędrówki ptaków
1. Przeczytaj tekst "Wędrówki ptaków" - podręcznik str. 43
2. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. polonistyczna) str. 48,49
3. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. matematyczna) str. 40 i 41
Dla chętnych:
1. epodręczniki klasa 2. Wiosna Blok 28 Jesteśmy ciekawi, co w trawie piszczy. Temat 125. Na łące.
Zajęcia w dniu 16.04.2020 r.
Przechwałki krokusa
1. Przeczytaj opowiadanie "Krokus"- podręcznik str. 40-41 i odpowiedz ustnie na pytania:
- Co pojawiło się na łące?
- Jak zachowywały się rozkwitające kwiaty?
- Dlaczego każdy z nich chciał być pierwszy?
- Co sprawiło, że Pierwszy zachorował?
- Co zmieniło się w jego zachowaniu po wyzdrowieniu?
2. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. polonistyczna) zadanie 2 str. 44 oraz zadanie 3 i 4 str. 45
3. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. matematyczna) zadanie 1 i 2 str. 36 oraz 4 i 5 str. 37
4. Zajęcia komputerowe: Stosujemy polecenia edytora tekstu: Kopiuj, Wklej
Obejrzyj film (szczególnie od 4 do 6 minuty) Kopiuj, Wklej
Wykonaj zadanie (nie przysyłaj zdjęcia)
Przeczytaj
zdania i zastanów się, jakich zwierząt one dotyczą. Skopiuj
właściwą nazwę
i wklej ją obok odpowiedniego opisu.
lew, mysz, kot, sowa, słoń
Ma wąsy i lubi myszki.
Jest królem zwierząt.
Jest duży i ma dużą trąbę.
Bywa żywa i komputerowa.
Jest mądra i nie śpi w nocy.
5. Zrób sobie przerwę i poćwicz Ćwiczenia szybkościowe
Dla chętnych:
1. epodręczniki klasa 2. Wiosna Blok 27 Jesteśmy gotowi do hodowli roślin. Temat 122. Zakładamy hodowlę.
2. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. polonistyczna) zadanie 1 str. 46
Zajęcia w dniu 15.04.2020 r.
Wiosenne kwiaty
1. Przeczytaj wiersz "Wiosna" - podręcznik str. 38-39, naucz się go czytać (prześlij filmik do dnia 19.04.2020 r.) i odpowiedz ustnie na pytania:
- Jakie kwiaty pierwsze zakwitają na wiosnę?
- Jakie oznaki wiosny możemy dostrzec w przyrodzie?
2. Obejrzyj : Zwiastuny wiosny
3. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. polonistyczna) str. 40,41,42
4. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. matematyczna) str. 34 i 35
Dla chętnych:
1. epodręczniki klasa 2. Wiosna Blok 27 Jesteśmy gotowi do hodowli roślin. Temat 119. Wiosna w polu.
8.04.2020 r.
Wielkanocne zabawy
1. Przeczytaj tekst "Wielkanocne zabawy" - podręcznik str. 78.
2. Zobacz w jaki sposób należy pisać życzenia - podręcznik str. 76, 77.
3. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. polonistyczna) zad. 1 str. 82 oraz zad. 2 str. 83.
4. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. matematyczna) str. 64 oraz zad. 4 i 5 str. 65.
5. Zrób sobie przerwę i poćwicz
Ćwicz z Lulisią i Lulitulisiami - trening fitness dla dzieci część 2
6. Narysuj na kartce z bloku jajko i pokoloruj w dowolny sposób (masz na to cały tydzień) - proszę o zdjęcie.
Dla chętnych:
epodreczniki klasa 2. Wiosna Blok 26 Szanujemy tradycje. Temat 116. Świąteczne życzenia.
1. Przeczytaj wierz "Kolorowe bazie" - podręcznik str. 74 - naucz się go czytać iodpowiedz ustnie na pytania:
- Dokąd przyszły białe bazie w wielkanocny dzień?
- Czego zazdrościły pisankom?
- Kto i w jaki sposób pomógł baziom w ich zmartwieniu?
2. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. polonistyczna) zadanie 1 i 2 str. 80.
3. Zapamiętaj, że 1 kilogram (kg) = 100 dekagramów (dag) - zapisz to w zeszycie z matematyki.
4. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. matematyczna) zadanie 2 i 3 str. 60 oraz zadanie 4 i 5 str. 61.
5. Zrób sobie przerwę i poćwicz:
Ćwicz z Lulisią i Lulitulisiami - trening fitness dla dzieci część 1
Dla chętnych:
1. epodreczniki klasa 2. Wiosna Blok 26 Szanujemy tradycje. Temat 115. Wokół jajka wielkanocnego.
2. Zadanie 6 str. 61 (ćwiczenie z matematyki).
Co nowego na wiosnę?
1. Przeczytaj tekst "Wiosenne nowiny" - podręcznik str. 36-37, odpowiedz ustnie na pytania:
- Jakie zmiany zachodzą w przyrodzie na wiosnę?
- Gdzie zimowały nietoperze?
- Jakie ssaki przychodzą na świat wiosną?
2. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. polonistyczna) zadanie 1 i 2 str. 38; 4 i 5 str. 39.
3. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. matematyczna) str. 32 i 33.
4. W zeszycie do edukacji polonistycznej na ostatniej stronie wykonuj obserwacke pogody w ciągu 5 dni.
Rysuj poznane symbole (załącznik 1) przy nazwie dnia tygodnia. Zobacz w załączniku, jak możesz to wykonać (załącznik 2) - prześlij zdjęcie.
5. Zrób sobie przerwę i poćwicz - Zumba Kids
Załącznik 1
załącznik 2
Dla chętnych:
epodreczniki klasa 2. Wiosna. Blok 24. Jesteśmy pomysłowi. Temat 108. Lubimy czytać książki.
- na podstawie tekstu "Pomniki przyrody" i wiersza Marcina Brykczyńskiego "Bartek" - podręcznik str. 34-35 spróbuj odpowiedzieć na pytania:
- Co nazywamy pomnikiem przyrody?
- O jakim Bartku jest mowa w wierszu?
- wykonaj w ćwiczeniu (ed. polonistyczna) str. 36 i 37 (ćw. 3 odpowiedz ustnie)
- wykonaj w ćwiczeniu (ed. matematyczna) str. 28 i 29.
Dla chętnych:
- epodreczniki klasa 2. Wiosna. Blok 24. Jesteśmy Pomysłowi. Temat 107. Zabawy ze słowem.
Dawniej i dziś:
-przeczytaj tekst "Manufaktura w Łodzi" i naucz się go płynnie czytać - podręcznik str. 32-33
- Wykonaj w ćwiczeniu (ed. polonistyczna) str. 34 i 35 (Pamiętaj o pisowni małej litery w nazwach mieszkańców miast).
- wykonaj w ćwiczeniu (ed. matematyczna) str. 26, zadanie 5 i 6 str. 27
- zróbcie sobie przerwę i poćwiczcie J
w-f w domu - film
- zajęcia komputerowe: Poznajemy narzędzie edytora tekstu: Rozmiar czcionki.
Zadanie:
Pierwszy dzień tygodnia to poniedziałek. Napisz ten wyraz czcionką o wielkości 24 punktów. Nazwę każdego kolejnego dnia tygodnia napisz czcionką o 2 punkty mniejszą. Każdy wyraz możesz napisać innym kolorem. (Jeśli będziecie mieli problem to proszę o kontakt - wytłumaczę jak to zrobić).
Dla chętnych:
- epodreczniki klasa 2. Wiosna. Blok 24. Jesteśmy pomysłowi. Temat 106. Czasopisma dla dzieci.
- wykonaj zadanie 4 na str. 27 (ed. matematyczna) - do zeszytu.
Na tropie zabytków:
1. przeczytaj tekst "Pamiątki z przeszłości" - podręcznik str.30-31.
Spróbuj odpowiedzieć na pytania:
- Co to są zabytki?
- Co możemy obejrzeć w skansenach?
- Jakie przedmioty mogąstać się kiedyś zabytkami?
- Jak powinna zachować się osoba odwiedzająca muzeum lub zwiedzająca zabytki?
2. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. polonistyczna) zadanie 1 i 2 str. 32.
3. Wykonaj w ćwiczeniu (ed. matematyczna) str. 24 i 25; zadanie 3 i 4 napisz w zeszycie (pamiętaj o wpisaniu daty).
4. Przeczytaj uważnie poniższe zdania, zapamiętaj i napisz z pamięci w zeszycie. Proszę przesłać zdjęcie.
1. Wiosna jest piękną porą roku.
2. Przyroda budzi się do życia.
3. Bociany powracają do swoich gniazd.
Dla chętnych:
- epodreczniki klasa 2. Wiosna. Blok 24. Jesteśmy pomysłowi. Temat 105. Piszemy teksty.
Zwiedzamy
- poproś rodzica o przeczytanie opowiadania Ireny Landau "Zwiedzamy zabytki" - podręcznik str. 26-28
- obejrzyj największe atrakcje Krakowa
atrakcje Krakowa - film
- wykonaj w ćwiczeniu(ed. polonistyczna) zadanie 1 str. 28; 3,4 str. 29; 5 str. 30; 6, 7 str. 31
- zapoznaj się co oznacza kropka w zapisie nutowym - podręcznik str. 81
- wykonaj w ćwiczeniu (ed. matematyczna) zadanie 1, 2 str. 22;
3 str. 23 (na ocenę) - poproście rodziców o wysłanie zdjęcia
- zróbcie sobie przerwę i poćwiczcie J
ćwiczenie na wzmocnienie rąk - film
wygibasy z naszej klasy - film
Dla chętnych:
- epodreczniki klasa 2. Wiosna Blok 24 Jesteśmy pomysłowi. Temat 104. Historia pisma
wykonaj w ćwiczeniu (ed. matematyczna) zadanie 4, 5 str. 23
- zapoznaj się z tekstem "Śmieci wokół nas" - podręcznik str. 23
- przeczytaj wiersz Małgorzaty Strzałkowskiej "Lekcja" - podręcznik str. 24-25
- wykonaj w ćwiczeniu (ed. polonistyczna) zadanie 3, 4 str. 24; 1, 2, 3 str. 26 oraz 4 na str. 27
- wykonaj pracę techniczną "Zwierzak" zgodnie z instrukcją - ćwiczenie z instrukcją - ćwiczenie z ed. polonistycznej str. 25 (do dnia 5.04.2020 r.) - poproście rodzica o wysłanie zdjęcia Waszego zwierzaczka.
- zróbcie sobie przerwę i poćwiczcie:
Zabawy ruchowe dla dzieci 1
Zabawy ruchowe z Pipi i Myszką Minnie
- przeczytaj fragment opowiadania Zofii Staneckiej "Basia i pieniądze". Odpowiedz na pytania pod tekstem - podręcznik str. 20-22;
- wykonaj w ćwiczeniu (ed. polonistyczna) zad. 1 na str.20 oraz zad. 3, 4, 5 na str. 21;
- wykonaj w ćwiczeniu (ed. matematyczna) zad. 2 i 3 na str. 18;
- zapoznaj się z dźwiękiem re - ćwiczenie (ed. polonistyczna) - zad. 2 str. 84.
Dla chętnych:
- epodreczniki klasa 2. Wiosna. Blok 23. Jesteśmy otwarci na świat. Temat 102. Nie wszystko mi smakuje;
- przeczytaj komiks - podręcznik str. 18, 19;
- wykonaj w ćwiczeniu (ed. polonistyczna) zad. 2 na str. 19;
- wykonaj w ćwiczeniu (ed. matematyczna) str. 16 i 17;
- zapoznaj się z dźwiękiem la - ćwiczenie (ed. polonistyczna) - zad. 1 str. 84;
- utrwal miesiące i odpowiadające im znaki rzymskie;
- utrwal zapisywanie dat różnymi sposobami;
Dla chętnych:
- epodręczniki klasa 2. Wiosna Blok 23 Jesteśmy otwarci na świat. Temat 101. Moje zmysły.
- przeczytaj tekst "Kup mi, kup!" - podręcznik strona 16, 17;
- wykonaj w ćwiczeniu (ed. polonistyczna) stronę 16 i 17;
- utrwal kolejność miesięcy (np. który miesiąc jest 5, 8?; Jaki miesiąc występuje po wrześniu, przed marcem? itp.);
Dla chętnych:
- epodreczniki klasa 2. Wiosna. Blok 23. Jesteśmy otwarci na świat. Temat 100. poznaję świat;
- przepisz kilka zdań dowolnego tekstu do zeszytu z edukacji polonistycznej.
Proszę o wykonanie zadań utrwalających:
- karty matematyczne klasa 2, część 4, str. 66, 67, 70, 72
- karty ćwiczeń klasa 2, część 4, str. 88, 89, 90, 91, 93.
Wykorzystajcie ten czas na naukę tabliczki mnożenia do 100, czytanie i przepisywanie różnych tekstów.
Powtarzajcie również ortografię na stronie: www.dyktanda.online