p. Kamila Tomicka


25.06.2020 r.

Wykonaj następujące ćwiczenia utrwalające:
- ćw. 16, 17 str. 73, ćw. 6, 7, 8 str. 68 (ed. polonistyczna) oraz ćw. 14, 15, 16 str. 66, strony 50, 51.

Kochane dzieci i rodzice!
Życzę Wam słonecznych, radosnych,
ale przede wszystkim bezpiecznych wakacji.
Do zobaczenia na zakończeniu roku i mam nadzieję we wrześniu.



24.06.2020 r.

Wykonaj następujące ćwiczenia utrwalające:
- ćw. 21 str. 76, ćw. 12 str. 71, ćw. 15 str. 75 (ed. polonistyczna),
- ćw. 4, 5, 6 str. 63, ćw. 7 str. 63, ćw. 26, 27 str. 70 (ed. matematyczna)




23.06.2020 r.

1. Zapoznaj się z tekstem ze str. 62 i 63 (podr.). Odpowiedz na pytania.

2. Pomyśl, o czym powinniśmy pamiętać w czasie wakacji.
3. Przeczytaj lub poproś rodzica o przeczytanie tekstu "Wakacje" (podr.  str. 64-65). Odpowiedz na pytania:
- Jak Henio będzie spedzał wakacje?
- Jak Hania będzie spędzała wakacje?
- Jak tata Henia spedzał czas na obozach, gdy był mały?
- Dlaczego Henio przestał się cieszyć z wyjazdu, gdy dowiedział się, że Hania nie jedzie?
- Dlaczego Hania przyniosła Heniowi Noni?
- Dlaczego Henio powiedział, że Hania jest jego najlepszą przyjaciółką?
- Co możesz poradzić Hani, aby ciekawie spędziła wakacje?
- Od czego zależy to, że wakacje są ciekawe?
- Jak myślisz, czy Hania i Henio będą się przyjaxnić w następnej klasie? Dlaczego?
4. Wykonaj ćw. - str. 58, 59, 60, 61 (ed. polonistyczna) oraz ćw. dodatkowe - ćw. 5 str. 61, ćw. 11 str. 70, ćw. 21 str. 76.

5. Zabawy z dzieckiem w domu - link.



22.06.2020 r.

1. Przeczytaj wiersz Jana Brzechwy pt. "Przyjście lata". Odpowiedz na pytania:
- Wymień nazwy zwierząt, które wystąpiły w wierszu.
- Jak zwierzęta wyobrażały sobie przyjście lata?
- Jaki jest nastrój wiersza?
- Jaką pogodę może przynieść polskie lato?
- Jakie ubranie i obuwie należy przygotować na lato?
2. "Gimnastyka oka i języka" - podr. str. 60.
3. Przeczytaj tekst - podr. str. 61. Odpowiedz na pytania.
- O czym powinniście pamiętać podczas wakacyjnego wypoczynku?
- Dlaczego nie wolno zrywać nieznanych roślin?
- Gdzie możemy bezpiecznie się bawić?
- Dlaczego w góry wybieramy się tylko z osobą dorosłą?
- Jak należy przygotować się do górskiej wędrówki?
- W jakich miejscach kąpiemy się podczas wypoczynku nad wodą?
- Jakie przedmioty pomogą nam zadbać o nasze zdrowie podczas upalnych dni?
- Dlaczego na końcu każdego zdania postawiony jest wykrzyknik?
4. Wykonaj ćw. - str. 56, 57 (ed. polonistyczna) oraz ćw. 18, 19 str. 74.
5. Wykonaj ćw. str. 60, 61 (ed. matematyczna).
6. Utrwal wiadomości z "Abecadła muzycznego" oraz z cyklu "Piórkiem, dźwiękiem i pędzelkiem" - podr. str. 66, 67.

Zajęcia kreatywne.
Namaluj farbami dowolną pracę o tematyce wakacyjnej.



19.06.2020 r.

1. Przeczytaj lub poproś rodzica o przeczytanie legendy o Smoku Wawelskim. Odpowiedz na pytania.




2. "Bawimy się z Noni". Opowiedz legendę - podr. str. 56, 57.
3. Wykonaj ćwiczenia str. 54, 55 (ed. polonistyczna).
4. Zagraj w gręplanszową "Paw" - str. 56, 57 (ed. matematyczna).
5. Wykonaj ćw. - str. 58, 59 oraz ćw. 26 str. 70.




15.06.2020 r
.


1. Przeczytaj tekst - str. 54, 55 (podr.). Odpowiedz na pytania"
- Jak nazywają się zwierzęta przedstawione na ilustracji?
- Jakie dinozaury zostały opisane w tekście, czym się odżywiały?
- Który z dinozaurów podoba się wam najbardziej i dlaczego?
- Dlaczego dinozaury wyginęły?
2. Wykonaj ćw. - str. 52, 53 (oprócz ćw. 4) - ed. polonistyczna.
3. Zapoznaj się z informacjami z podręcznika - str. 81.
4. Wykonaj ćw. - str. 54, 55 (ed. matematyczna).
5. Wykonaj ćw. dodatkowe - ćw. 21 str. 68, ćw. 23, 24 str. 69.
6. Wych. fiz. - ćwiczenia na koncentrację.




10.06.2020 r.

1. Przeczytaj lub poproś rodzica o przeczytanie tekstu "Historia o ostatnim smoku na świecie". Odpowiedz na pytania: (podr. str. 50, 51)
- Kto jest bohaterem opowiadania?
- Jak wyglądał smok?
- Dlaczego Muminek pogodził się z odejściem smoka?
2. Zapoznaj się z informacjami z kącika "Tropiciele wiedzy" (podr. str. 52). Odpowiedz na pytania:
- Czy smoki istniały?
- Jak nazwiemy opowieść o smokach?
- W jaki sposób przedstawiono smoki w tych fantastycznych opowiadaniach?
- Skąd pochodzi chłopiec pokazany na ilustracji i co robi?
3. Zapoznaj się z tekstem - str. 53. Odpowiedz na pytania:
- Czym zajmuje się paleontolog?
- Gdzie możemy zobaczyć odciski roślin i zwierząt lub skamieniałe kości?
4. Wykonaj ćw. - str. 48, 49, 50 (ed. polonistyczna)
Dla chętnych - str. 51 (zdjęcie - piątek 12.06).
5. Zapoznaj się z informacjami - str. 86 - na temat obliczeń pieniężnych.
6. Wykonaj ćw. - str. 52, 53 (ed. matematyczna).
7. Utrwal poznane wiadomości z "Abecadła muzycznego" (podr. str. 66, 67, 68).
8. Rozwiąż krzyżówkę muzyczną - ćw. 9 str. 64.
9. Wych. fiz.  - Wyjdź na spacer.



9.06.2020 r.

1. Przeczytaj wiersz "Pejzaż". Odpowiedz na pytania:
- Co się rozlało po papierze? (podr. str. 48).
- Co przypominały farby: czarna, żółta, niebieska, biała?

Pejzaż - obraz, fotografia itp. przedstawiające krajobraz (jakąś okolicę).
2. Opisz pejzaż na ilustracji.
3. Rozwiąż zagadkę.
Przysiada sobie na świata końcach
łuk kolorowy z deszczu i słońca.
4. Przeczytaj informacje o tęczy.



5. Wykonaj ćw. - str. 46, 47 (ed. polonistyczna).
6. Wykonaj ćw. - str. 48, 49 (ed. matematyczna).
7. Przeczytaj informacje o barwach podstawowych i pochodnych. Namaluj tęczę zgodnie z jej kolorystyką (proszę o zdjęcie - 12.06).




8.06.2020 r.

1. Tropiciele wiedzy. Przeczytaj informacje o owadach oraz opis motyla. Odpowiedz na pytania:
- Jakie są etapy rozwoju motyla?
- Opisz, jak wygląda ten owad?
- Gdzie można spotkać motyle? (podr. str. 46).
2. Wykonaj ćw. - str. 44, 45 (ed. polonistyczna).
3. Utrwal poznane wartości rytmiczne - wykonaj ćw. 6, 7, 8 str. 63.
4. Wykonaj ćw. - str. 45, 46 (ed. matematyczna).
5. Wych. fiz. - ćwiczenia na równowagę - link.

Zajęcia kreatywne
Wykonaj pracę wg wzoru - dmuchawce - link.


5.06.2020 r.

1. Przeczytaj tekst "Różnobarwna łąka" (podr. str. 44). Odpowiedz na pytania:
- Jakie zwierzęta widzi chłopiec leżący na łące?
- Jak czuje się w stosunku do obserwowanych zwierząt?
- Co robią mrówka, biedronka, pająk i dżdżownica?
- Jakie przybory należy zabrać ze sobą na łąkę, aby obserwować jej mieszkańców?
2. Przeczytaj wiersz "Ogród kwiatowy pana van Gogha". Zapoznaj się z informacjami o van Goghu. Odpowiedz na pytania.



3. Wykonaj ćw. str. 42, 43 (ed. polonistyczna).
4. Zapoznaj się z informacjami z podręcznika str. 83.
5. Przeczytaj lub poproś rodzica o przeczytanie wiersza pt. "Dwunastu braci". Odpowiedz na pytania.




6. Wykonaj ćw. str. 42, 43, 44 (ed. matematyczna).
7. Zajęcia komputerowe. Poznajemy narzędzia edytora tekstu: Pogrubienie.
Ułóż zdania z wyrazami: wiosna, maj, miesiąc. Napisz je czcionką 20 oraz pogrub używając narzędzia Pogrubienie.
Proszę o zdjęcie do 12.06 (piątek).




4.06.2020 r.

1. Przyjrzyj się ilustracjom.  Odpowiedz na pytania:
- Co przedstawiają zdjęcia?
- Wymień pory roku pokazane na ilustracjach.
- Opisz zmiany zachodzące w przyrodzie w poszczególnych porach roku.
2. Dopowiedz rozpoczęte zdania:
- Lubię wiosnę, ponieważ ...
- Moją ulubioną porą roku jest ...., ponieważ ....
3. Wykonaj ćw. str. 40, 41 (ed. polonistyczna) oraz ćw. 14 str. 72.
4. Wykonaj ćw. str. 38, 39, 40, 41 (ed. matematyczna).
5. Poznaj wartość rytmiczną - cała nuta.
6. Wykonaj ćw. 4 str. 62.
7. Wych. fiz. Układy taneczne - "Przywitanie i rozgrzewka" - link.



3.06.2020 r.

1. Przyjrzyj się ilustracji (podr. str. 40, 41). Odpowiedz na pytania:
- Co przedstawia ilustracja?
- Co dzieci przyniosły do klasy?
- Co lubią robić dzieci?
- Jak ty spędzasz wolny czas, co lubisz robić, czym się interesujesz?
2. Wykonaj ćw. 1 str. 38 (ed. polonistyczna).
3. Przeczytaj wiersz "Jesteśmy różni".



4. Wykonaj ćw. str. 38, 39 (ed. polonistyczna) - oprócz ćw. 6.
5. Wykonaj ustnie polecenia - podr. str. 81.
6. Wykonaj ćw. str. 35, 36, 37 (ed. matematyczna). Proszę o zdjęcie str. 37 - termin piątek.
7. Zapoznaj się z informacjami o "półnucie" - podr. str. 67.
8. Wykonaj ćw. 3 str. 62.



2.06.2020 r.

1. Przeczytaj lub poproś rodzica o przeczytanie tekstu "Egoista" (podr. str. 36, 37). Odpowiedz na pytania:
- Dlaczego Paulina nie mogła chodzić do szkoły?
- Kto nosił lekcje Paulinie?
- Jaką pracę domową zadała dzieciom pani Jagoda?
- Co mogła czuć paulina, gdy zwichnęła nogę i musiała zostać w domu?
- Dlaczego dzieci nie chciały zanieść Paulinie lekcji?
- Dlaczego Paulina się zmieniła?
- Jak myślisz, dlaczego pani Jagoda zadała dzieciom w pracy domowej takie pytanie: "Kto jest ważniejszy - ty czy inni ludzie?". Jak ty odpowiesz na to pytanie?
- Czy wszyscy jesteśmy tak samo ważni?
- Kiedy można powiedzieć o kimś, że zachowuje się jak egoista?
2. Przeczytaj tekst "Mali przedsiębiorcy" (podr. str. 38). Odpowiedz na pytania.



3. Gimnastyka oka i języka (podr. str. 39).
4. Wykonaj ćwiczenia - str. 34, 35, 36, 37 (ed. polonistyczna).
5. Wykonaj ćwiczenia - str. 32, 33 (ed. matematyczna).
6. Wychowanie fizyczne "Trening dla mamy z dzieckiem" - link. Obejrzyj filmik, poćwicz z mamą.



1.06.2020 r.

Dziś Dzień Dziecka. Z tej okazji życzę Wam kochane dzieci wszystkiego co najlepsze: radości, uśmiechu, zdrówka i spełnienia najskrytszych marzeń.
Pozdrawiam Was serdecznie.
Wasza Pani.

Z tej okazji przygotowałam dla Was nieco inne zajęcia. Skupcie się i rozwiążcie kilka łamigłówek.



29.05.2020 r.

1. Przeczytaj tekst  - str. 34, 35 (podr.). Odpowiedz na pytania:
- Dla kogo mama przygotowuje śniadanie?
- O co poprosiła Andżelika?
- Dlaczego córka nie dostała do szkoły kanapki z dżemem?
- Co postanowiła dziewczynka?
- Co Andżelika ma zrobić, podczas gdy jej mama będzie przygotowywać śniadanie?
- W jaki sposób powinniśmy spożywać posiłki?
2. Podkreśl w tekście wyrazy z "dż". Naucz się go czytać.
3. Wykonaj ćwiczenia str. 32 i 33 (ed. polonistyczna).
4. Zapoznaj się z informacjami na temat jednostki pojemności jaką jest "litr" (podr. str. 82).
5. Wykonaj ćwiczenia str. 30, 31 (ed. matematyczna).
6. Zajęcia komputerowe.
Przepisz z czytanki 3 dowolne zdania.
Każde napisz innym kolorem i rozmiarem czcionki.
- 1 kolor zielony, czcionka 14
- 2 kolor czerwony, czcionka 18
- 3 kolor niebieski, czcionka 20
(Proszę o zdjęcie - termin 5.06 - piątek)
7. Napisz w zeszycie:


Dżem
Andżelika
Dż dż




28.05.2020 r.

1. Przeczytaj lub poproś rodzica o przeczytanie inscenizacji "Dzieci czwórka i laurka". Odpowiedz na pytania: (podr. str. 30, 31):
- Ile dzieci miała mama? Ilu synów, a ile córek?
- O czym zapomniały dzieci?
- Co dzieci postanowiły podarować mamie?
- Kto złożył życzenia mamie?
- Kiedy obchodzimy Dzień Matki, a kiedy - Dzień Ojca?
2. Bawimy się z Noni (podr. str. 32, 33).
3. Wykonaj ćwiczenia - str. 30, 31 (ed. polonistyczna).
4. Wykonaj ćwiczenia - str. 26, 27, 28, 29 (ed. matematyczna) oraz ćw. 22 str. 69.
5. Wysłuchaj piosenki "Moja wesoła rodzinka". Naucz się trzech zwrotek i refrenu (dla chętnych). Nagranie - termin wtorek 2.06.



6. Wychowanie fizyczne - wyjdź na spacer.



27.05.2020 r.

1. Przeczytaj teksty (podr. str. 26 i 27). Odpowiedz na pytania:
- Gdzie mieszka i pracuje wujek Mikołaja?
- Co robi w stoczni?
- Dlaczego chłopiec lubi odwiedzać stocznię?
- Co mógłby udźwignąć dźwig?
- Dokąd Jadzia jedzie z dziadkami?
- Czym się będzie zajmował dziadek?
- Czego się boi Jadzia?
2. Podkreśl w tekstach wyrazy z "dź" i "dzi".
3. Wybrany tekst naucz się pięknie czytać!
4. Bawimy się z Noni (podr. str. 28 i 29).
5. Wykonaj ćwiczenia ze stron 26, 27, 28, 29 (poza ćw. 11).
6. Napisz w zeszycie:


dzi
Dzi
dźwig
Dziadek
Proszę o zdjęcie - do jutra.
7. Wykonać ćwiczenia - ćw. 1 str. 62, ćw. 17, 18 str. 67 (ed. matematyczna).



26.05.2020 r.

1. Przeczytaj wiersz Tadeusza Śliwiaka "Zielone światło". Odpowiedz na pytania.




2. Przyjrzyj się ilustracji (podr. str. 24, 25). Odpowiedz na pytania:
- Co widzisz na ilustracji i co cię zaskakuje?
- Które z narysowanych pomysłów ci się podobają?
- O czym muszą pamiętać piesi i kierowcy w wielkim mieście?
- W jaki sposób można zmniejszyć ruch na ulicach? Podaj swoje pomysły.
- Co charakteryzuje duże miasto?
- W jakiej miejscowości mieszkasz? Czy jest to wieś, miasteczko czy miasto?
3. Zaprojektuj znaczek odblaskowy (podr. str. 25 ćw. 4).
4. Wykonaj ćwiczenia z Noni (ed. polonistyczna str. 24).
5. Wykonaj pracę plastyczną "Miasto" techniką kolażu zgodnie z instrukcją (ed. polonistyczna str. 25). Proszę o zdjęcie - termin - poniedziałek 1.06.
6. Wykonaj ćwiczenie dodatkowe - ćw. 13 str. 71.
7. Działania w zakresie 20 - (podr. str. 81).
8. Zapoznaj się z zasadami gry planszowej "Wyprawa do zoo". Zagraj z rodzicami lub rodzeństwem.
9. Wykonaj ćwiczenia ze stron 24 i 25 (ed. matematyczna).
10. Zapoznaj się z "Abecadłem muzycznym" (Poznanie dźwięku "do") - podr. str. 66.
11. Poruszaj się trochę. Obejrzyj filmik. Wykonaj "Turbo rozgrzewkę" - link.


Dziś jest Dzień Mamy! Pamiętaj o życzeniach!


25.05.2020 r.

1. Wysłuchaj wiersza Danuty Wawiłow "Na wystawie" - link.
Odpowiedz na pytania:
- Dokąd wybrała się mama z dzieckiem?
- Co oglądali w muzeum?
- Jakie obrazy spodobały się mamie?
- Jaki obraz spodobał się dziecku?
- Czym okazał się obraz?
2. Przeczytaj tekst "Niesamowite muzea" (podr. str. 22, 23).
Odpowiedz na pytania:
- W którym muzeum można przeprowadzić eksperymenty?
- Co można zobaczyć i zrobić w Muzeum Papiernictwa w Dusznikach-Zdroju?
- Gdzie możemy poznać bohaterów książek Astrid Lindgren?
- Co to znaczy, że muzeum znajduje się na wolnym powietrzu?
- W jakim zamku możemy poznać historię królów i rycerzy?
- Gdzie mieszkał Koziołek Matołek?
- Co obecnie znajduje się w Pacanowie?
- Jak należy zachowywać się podczas wycieczki do muzeum?
3. Wykonaj ćwiczenia - str. 22, 23 (ed. polonistyczna).
4. Powtórzenie - monety i banknoty (podr. str. 86).
5. Wykonaj ćwiczenia - str. 18, 19, 20 oraz ćwiczenia dodatkowe - ćw. 3 str. 62, ćw. 13 str. 65

Zajęcia kreatywne
Wykonaj żabkę techniką origami.

Żabka - link.

22.05.2020 r.

1. Przeczytaj tekst "Słynne budowle" (podr. str. 20, 21). Odpowiedz na pytania:
- Gdzie stoi wieża Eifla?
- Z czego jest zbudowana i co przypomina?
- Jak nazywana jest dzwonnica katedry w Pizie?
- Gdzie stoi wieżowiec przypominający kształtem ogórek?
- Czy znasz jakieś słynne polskie budowle?
2. Ulica Ciekawych Wyrazów (podr. str. 21).
3. Naucz się pięknie czytać tekst.
4. Wykonaj ćwiczenia - str. 20, 21 (ed. polonistyczna).
5. Wykonaj ćwiczenia - str. 16, 17 (ed. matematyczna).
6. Poruszaj się. Obejrzyj filmik i poćwicz.
Ćwiczenia na słońcu - link.



21.05.2020 r.

1. Przeczytaj tekst "Moje podwórko, mój wszechświat!". Odpowiedz na pytania:
- Jak nazywają się bohaterowie opowiadania?
- Kogo Bodzio i Pulpet zobaczyli między trzepakiem a śmietnikiem?
- O co spierali się chłopcy?
- Do kogo zdaniem chłopców, należy podwórko, miasto, kraj, Europa, planeta i wszechświat?
Co sądził kosmita o kłótni chłopców? Czy miał rację?
2. Wykonaj ćw. 1 i 2 str. 18 (ed. polonistyczna).
3. Przeczytaj lub poproś rodzica o przeczytanie tekstu "Consuela" (podr. str. 18, 19).
4. Odpowiedz na pytania:
- Do kogo należał pies, którego Henio spotkał?
- Kto będzie uczył Henia języka hiszpańskiego?
- Co Consuela miała w kieszeni?
- W co Hania i Henio bawili się z Consuelą?
- Dlaczego Consuela nie mówiła po polsku?
- Dlaczego Henio chciał nauczyć się hiszpańskiego, a Hania nie?
- Jak można bawić się z kimś, kto mówi w obcym języku?
- Jak myślisz, co może różnić ludzi z różnych krajów, a co łączyć?
5. Wykonaj ćw. 3 i 4 str. 19 (ed. polonistyczna) oraz ćw. 5 str. 67.
6. Powtórzenie - tydzień (podr. str. 80).
7. Wykonaj ćwiczenia ze str. 14, 15 (ed. matematyczna).
8. Wysłuchaj utworów:
- "Lato" z cyklu "Cztery pory roku" A. Vivaldiego - link
- "Oda do radości" Ludwika van Beethovena - link.



20.05.2020 r.

1. Odpowiedz na pytania:
- Co kojarzy Ci się ze słowem "dom"?
- Jak czujesz się w swoim domu?
- Jak nazywa się wspólny dom wszystkich mieszkańców naszego kraju?
2. Przyjrzyj się mapie Polski - link.
Odpowiedz na pytania:

- Wskaż największe miasta Polski? Czym jest Warszawa?
- Jak na mapie oznaczone są rzeki i podaj ich nazwy.
- Jak nazywa się morze, nad którym leży Polska?
- Jak oznaczone są góry? Wskaż je.
3. zapoznaj się z informacjami z podręcznika - str. 14, 15.
4. Wykonaj ćwiczenia ze str. 15, 16, 17 (ed. polonistyczna).
5. Wykonaj ćw. dodatkowe - str. 66 (ed. polonistyczna).
6. Wykonaj ćwiczenia utrwalające liczenie w zakresie 20 (ed. matematyczna - str. 64)
7. Obejrzyj filmik "Zabytki Warszawy" - link.




19.05.2020 r.

1. Przeczytaj tekst ze str. 10, 11 (podr.). Odpowiedz na pytania:
- Co uwielbia Czesia?
- Dlaczego dziewczynka tak bardzo lubi czekoladę i jak często chciałaby ja jeść?
- Co uwielbia mama Czesi?
- Co chciałaby robić dziewczynka?
- Jakie są twoje ulubione słodycze?
- Jak często i w jakich ilościach jesz słodycze?
2. Podkreśl wyrazy z "cz". Naucz się czytać tekst.
3. Przeczytaj lub poproś rodzica o przeczytanie informacji z kącika "Tropiciele wiedzy" (podr. str. 12).
4. Wykonaj ćwiczenia ze stron 12, 13, 14 (ed. polonistyczna).
5. Wykonaj ćwiczenia ze stron 12, 13 (ed. matematyczna).
6. Poruszaj się trochę. Obejrzyj filmik "Poćwicz z Pipi" - link.

Zajęcia kreatywne.
Obejrzyj filmik "Kreatywne zabawy z dzieckiem" - link.
Wykonaj podobną pracę tylko o tematyce wiosennej "Drzewo wiosną".




18.05.2020 r.

1. Przeczytaj lub poproś rodzica o przeczytanie tekstu "Majowe święta" z cyklu "Listy od Hani i Henia". Odpowiedz na pytania:
- Z jakiego powodu Hania nie była w szkole, a jej mama - w pracy?
- Jakie święto obchodzimy 1 maja i o czym ma ono przypominać?
- A o czym przypomina święto 3 maja?
- Jakie święta chciała ustanowić Hania? Jak myślisz, dlaczego właśnie takie?
- Jak myślisz, czy Henio się ucieszy ze świąt ustanowionych przez Hanię? Dlaczego?
- Jakie znasz święta? O czym one przypominają?
- Po co są różne święta?
2. Przeczytaj teksty - str. 8, 9. Odpowiedz na pytania:
- Kto sprząta szkołę?
- Jakie prace wykonują uczniowie, jakie - ich rodzice, a jakie - nauczyciele?
- Co robią wszyscy po zakończeniu sprzątania?
- Co o swoim mieście opowiada chłopiec?
- Co robi za miastem?
- Gdzie znajduje się cukiernia i co można w niej kupić?
- Jakie zwierzęta można spotkać w pobliskim lesie?
3. Naucz się pięknie czytać wybrany tekst.
4. Wykonaj ćwiczenia ze stron 8, 9, 10, 11 (ed. polonistyczna)
- ćw. 9 str. 11 - nie trzeba wykonywać.
5. Wykonaj ćw. str. 10, 11 (ed. matematyczna).
6. Zapoznaj się z informacjami na temat dźwięku "fa" (podr. str. 66). Wykonaj ćw. 1 str. 62.



15.05.2020 r.

1. Przeczytaj lub poproś rodzica o przeczytanie tekstu z podręcznika str. 4, 5. Odpowiedz  na pytania:
- Dokąd pani zabrała klasę Szymka?
- Co budowały dzieci?
- Czego szukał Szymek?
- Co znalazł zamiast gałęzi?
- Jak wyglądała szyszka?
- Co dzieci miały zrobić po zbudowaniu szałasu?
2. Naucz się pięknie czytać tekstu.
3. Podkreśl wyrazy, w których występuje "sz".
4. Wykonaj ćwiczenia - str. 5, 6, 7 (ed. polonistyczna).
5. Napisz w zeszycie:
sz
Sz
szyszka
Szymek
sz Sz
6. Wykonaj ćwiczenia - str. 6, 7, 8, 9 (ed. matematyczna).
7. Zajęcia komputerowe.
Przepisz w programie Word fragment dzisiejszej czytanki (3 zdania dowolne). Każde zdnaie zacznij od nowej linii (użyj klawisza Enter). Czcionka - 20. Termin nadsyłania prac - 22.05.



14.05.2020 r.

1. Przeczytaj lub poproś rodzica o przeczytanie tekstu "Maraton" (podr. str. 3). Odpowiedz na pytania:
- W jakich zawodach uczestniczył tata?
- Co to jest maraton?
- Do czego mama porównała wygląd taty na mecie?
- Kiedy przypada Dzień Flagi?
- O jakich innych majowych świętach jest mowa w tym tekście?
- Które miejsce zajął tata w maratonie?
- Co czuł mimo tego, że przybiegł przedostatni?
2. Przypomnij sobie, jakie mamy symbole narodowe?
3. Przypomnij sobie hymn narodowy, wysłuchaj go w odpowiedniej postawie.
Hymn Polski - link
 Jaki tytuł nosi nasz hymn?
4. Odpowiedz ustnie na poniższe pytania:
- Jak nazywa się nasz kraj ojczysty?
- Jak nazywają się mieszkańcy Polski?
- Jakim językiem się porozumiewamy?
- Jak nazywają się polskie pieniądze?
- Jakie miasto jest naszą stolicą?
- Jak nazywa się prezydent Polski?
5. Wykonaj ćwiczenia ze str. 3 i 4 (ed. polonistyczna) oraz ćw. dodatkowe - ćw. 1, 2 str. 65.
6. Wykonaj ćw. 1, 2 str. 3 (ed. matematyczna).
7. Wprowadzenie pojęcia "kilometr" - podr. str. 78.
8. Wykonaj ćw. na str. 4 i 5 (ed. matematyczna) oraz ćw. dodatkowe - ćw. 2 str. 62.


13.05.2020 r.

1. Przeczytaj tekst "Śmigus". Odpowiedz na pytania do wiersza.
2. Wykonaj ćwiczenia ze stron 80, 81, 82, 83 (ed. polonistyczna) oraz ćwiczenia dodatkowe - str. 90.
3. W wolnych chwilach dokończ ćwiczenia dodatkowe z ed. polonistycznej i ed. matematycznej z końca książki (jeśli takie zostały).

Jutro zaczynamy 5 część podręcznika i kart pracy.



12.05.2020 r.

1. Rondelkolandia - podręcznik str.78.
2. Przeczytaj tekst - str. 79. Odpowiedz na pytania do tekstu. Naucz się go pięknie czytać.
3. Wykonaj ćwiczenia ze stron 78 i 79 (ed. polonistyczna).
4. Wykonaj ćwiczenia ze stron 76, 77, 78 (ed. matematyczna) oraz ćwiczenia dodatkowe - ćw. 26, 27 str. 86.

Zajęcia kreatywne.
Wiosenna łąka. Doświadczenia połączeń kolorystycznych oraz materiałowych. Swobodne tworzenie różnych układów - wykonanie łąki oraz jej elementów jako dekoracje pokoju.




11.05.2020 r.

1. Przeczytaj lub poproś rodzica o przeczytanie tekstu ks. Jana Twardowskiego "Wesołe jajko". Odpowiedz na pytania 1, 2 str. 76 oraz 1, 2 str. 77.
2. Wykonaj ćwiczenia ze stron 74, 75, 76 (ed. polonistyczna)
    str. 77 - dla chętnych.
3. Zapoznaj się z informacjami ze str. 101 (podr.) oraz wykonaj ustnie polecenia - str. 101, 102.
4. Wykonaj ćwiczenia - str. 74, 75 (ed. mat.) oraz ćwiczenia dodatkowe - ćw. 22 i 223 str. 85.



8.05.2020 r.

1. Gimnastyka oka i języka - podr. str.74.
2. Zapoznaj się z informacjami na temat "kolekcji" - podr. str. 75. Odpowiedz na pytania:
- Co to jest kolekcja?
- Co kolekcjonujesz?
- Jak dbasz o swoje kolekcje?
- Skąd pochodzą eksponaty?
- Który eksponat jest dla ciebie najcenniejszy?
- Jak nazywamy osoby, które coś kolekcjonują?
3. Wykonanie etykiet do swoich kolekcji. Uczniowie składają kartkę z bloku technicznego A4 na pół. Zamieszczają informacje:
- tytuł lub nazwę kolekcji,
- imię i nazwisko właściciela,
- symbol - logo kolekcji.
Proszę o zdjęcie - termin - poniedziałek.
4. Wykonaj ćwiczenia str. 70, 71, 72, 73 (ed. polonistyczna).
5. Zajęcia komputerowe.
W programie Word napisz swoje imię i nazwisko, klasę oraz adres zamieszkania. Rozmiar czcionki 20. Użyj klawisza shift, który służy do zapisywania dużych liter oraz klawisza spacja, który służy do robienia odstępów między wyrazami.
Proszę o zdjęcie - termin 15.05.



7.05.2020 r.

1. Spróbuj wyjaśnić znaczenie słowa "hobby".
2. Przeczytaj tekst ze str. 72 i 73 "Moje hobby" (podr.). Odpowiedz na pytania:
- Czym interesują się dzieci przedstawione w tekście i na ilustracji?
- Co ty robisz w wolnym czasie?
- Co jest twoim hobby?
- Dlaczego każdy powinien mieć hobby?
- Jak inaczej nazwiemy hobby?
- Co to znaczy aktywnie spedzać czas wolny?
3. Naucz się pięknie czytać wybrany tekst (str. 72 lub 73). (Proszę o nagranie w celu ocenienia - termin - poniedziałek). W razie trudności z wysłaniem proszę o sms'a.
4. Wykonaj ćwiczenia ze str. 68 i 69 (ed. polonistyczna).
5. Wykonaj ustnie zad. z podręcznika - str. 98 i 99.
6. Wykonaj ćwiczenia ze str. 70, 71, 72, 73 (ed. matematyczna).
7. Wysłuchaj utworu A. Vivaldiego "Cztery pory roku. Wiosna". Narysuj własną ilustrację do wybranego fragmentu muzyki (zdjęcie - termin - sobota).

Obejrzyj film Antonio Vivaldi - Wiosna



6.05.2020 r.

1. Przeczytaj lub poproś rodzica o przeczytanie wiersza "Paliwo" - podr. str. 68, 69. Odpowiedz na pytania:
- Do czego w wierszu porównano człowieka?
- Co powinniśmy stosować dla własnego zdrowia?
- Co jest paliwem dla naszego organizmu?
- Z jedzenia jakich produktów powinniśmy zrezygnować?
- Od jakich produktów przybywa nam zdrowia?
- Które z produktów na ilustracjach zaliczamy do zdrowej żywności?
- Jakie one mają minki?
- Jakie są minki słodyczy i słodkiego napoju? Dlaczego?
2. Wykonaj ćw. ze strony 66 (ed. polonistyczna). Odpowiedz na pytanie: Co to są witaminy i gdzie je znajdujemy?
3. Przeczytaj lub poproś rodzica o przeczytanie tekstu "Dziwna babcia" - podr. str. 70, 71. Odpowiedz na pytania:
- Dlaczego Henio nie chciał założyć czapki?
- Jaka pora roku rozpoczynała się tego dnia?
- Jak ubrali się koledzy Henia?
- Dlaczego Henio prawdopodobnie nie pójdzie z tatą do kina?
- Jak myślisz, czy Henio słusznie był zły na Hanię, kolegów i babcię? Dlaczego?
- Jakie wnioski Henio powinien wyciągnąć z tej historii?
- Jak myślisz, czy warto przyznać się do błędu, gdy zauważy się, że się go popełniło? Dlaczego?
4. Wykonaj ćw. ze str. 67 (ed. pol.).
5. Wykonaj ćw. 17 i 18 str. 83 (ed. matematyczna).




30.04.2020 r.

1. Przeczytaj lub poproś rodzica o przeczytanie wiersza Jana Brzechwy "Natka - Szczerbatka". Odpowiedz na pytania:
- Kto mieszka w jednym z lokali?
- Dlaczego bohaterkę wiersza nazywano Natka - Szczerbatka?
- Dlaczego dziewczynka nie chciała myć zębów?
- Co grozi Natce, jeśli nie zmieni swoich nawyków?
- Co jeszcze zagraża zdrowiu zębów?
- Jak ty dbasz o higienę osobistą?
2. Przyjrzyj się ilustracjom na str. 67. Odpowiedz na pytania:
- Lekarzy jakich specjalności widzicie na ilustracjach?
- Jakimi posługują się przyborami?
- Jak nazywa się miejsce, do którego udajemy się na wizytę lekarską?
- Kto oprócz lekarzy pracuje w przychodniach i szpitalach?
- Gdzie najbliżej naszej szkoły znajduje się przychodnia lekarska, a gdzie najbliższy szpital?
- Jak należy zachowywać się w takich miejscach?
3. Wykonaj ćwiczenia ze stron 64 i 65 (ed. polonistyczna).
4. Wykonaj ćwiczenia ze stron 64, 65, 66, 67, 68, 69 (ed. matematyczna).


Zajęcia kreatywne:

Temat: W krainie kolorów.
Wykonanie kompozycji kolorystycznej na dowolny temat.




29.04.2020 r.

1. Przeczytaj tekst pt. "Segregowanie odpadó" (podr. str.64).
2. Odpowiedz na pytania:
- Na czym polega segregowanie odpadów?
- Co wskazują oznaczenia na pojemnikach?
- Wymieńcie kolory pojemników, które służą do segregowania odpadów?
- Co do nich wrzucamy?
- Co to jest kompostownik?
3. Wykonaj ćwiczenia ze stron 60 i 61 (ed. polonistyczna) oraz ćwiczenia z Noni - str. 62.
4. Zadanie dla chętnych - wąż z  nakrętek od butelek (zdjęcie - termin 8.05 - piątek).
5. Wykonaj ustnie zadania str. 98 i 99 (podręcznik).
6. Wykonaj ćwiczenia (ed. matematyczna) - str. 61, 62, 63.
7. Zapoznaj się z piosenką "Zawsze razem" - tekst str. 109. Naucz się śpiewać 1 zwrotkę i refren. (Osoby chętne mogą przesłać nagranie - jak śpiewają - termin 8.05 - piętek).
8. Wykonaj ćw. ze str. 85 (ed. polonistyczna).


Piosenka "Zawsze razem" - link



28.04.2020 r.

1. Przeczytaj tekst ze str. 62 z podręcznika. Odpowiedz na pytania:
- Co przydarzyło się tacie Kasi?
- Co postanowił zrobić tata?
- O co tata poprosił tatę?
- W jaki sposób dziewczynka chciała wykorzystać uszkodzony dzbanek?
- W jaki sposób można wykorzystać uszkodzone przedmioty?
- Co to jest recykling?
2. Naucz się pięknie czytać tekst. Podkreśl wyrazy z "dz".
3. Wykonaj ćwiczenia ze stron 58 i 59 (ed. polonistyczna).
4. Dokończ ćwiczenie 19 str. 96.
5. Wykonaj ćwiczenia ze stron 58, 59, 60 (ed. matematyczna).
6. Napisz w zeszycie
Dz
dz
Dzbanek
dzwonek
7. Zadanie dla chętnych:
Wykonaj ozdobny pojemnik na przybory szkolne z uszkodzonych lub zużytych przedmiotów (zdjęcie - termin 6.05 - środa).



27.04.2020 r.

1. Przeczytaj (lub poproś rodzica) "Zagadki" z podręcznika str. 60 i 61. Odpowiedz na pytania:
- Jakie drzewa widzisz na ilustracji?
- Jak nazywają się owoce tych drzew? Opisz ich wygląd.
- Które z drzew widocznych na ilustracjach rosną w pobliżu twojego domu?
- Jaką funkcję w życiu ludzi i zwierząt pełnią drzewa?
2. Wykonaj ćwiczenia ze stron 56 i 57 (ed. polonistyczna).
3. Zapoznaj się z ilustracjami na temat różnych sposobów mierzenia długości - podręcznik str. 96 i 97. Wykonaj polecenia.
4. Wykonaj ćwiczenia - str. 56 i 57 (ed. matematyczna).
5. Wykonaj ćw. dodatkowe - str. 84 (proszę o zdjęcie - termin wtorek).
6. Zapoznaj się z "Abecadłem instrumentów" - str. 83 (podręcznik).




24.04.2020 r.

1. Przeczytaj lub poproś rodzica o przeczytanie wiersza Juliana Tuwima "Dwa wiatry" (podręcznik).
2. Wykonaj ustnie polecenia ze str. 57.
3. Przeczytaj tekst "Groźne żywioły" - str. 58.
Naucz się go pięknie czytać.
Odpowiedz na pytania:
- O jakich groźnych żywiołach jest mowa w tekście?
- Jakie zjawiska przyrodnicze zostały przedstawione na ilustracjach?
- Jak należy zachować się w czasie burzy, trąby powietrznej i powodzi?
- Do kogo zwrócisz się o pomoc w niebezpiecznej sytuacji?
4. Wykonaj ćwiczenia 1, 2, 3, 4 str. 54 i 55.
5. Wykonaj ćwiczenia dodatkowe - str. 93.
6. Korzystając z programu Paint, wybierając odpowiednie kształty, narysuj las z figur geometrycznych.  Wypełnij rysunki kolorami (proszę o zdjęcie - termin 1.05 - piątek).



23.04.2020 r.

1. Przeczytaj tekst ze str. 52 w podręczniku. Odpowiedz na pytania:
- Gdzie wybrała się klasa Jerzego?
- Czym martwił się Jerzy?
- Co dzieci zauważyły nad rzeką?
- Co postanowiły zrobić?
- Dlaczego należy dbać o porządek w naturalnym środowisku?
2. Wyszukaj i podkreśl w tekście wyrazy z "rz".
3. Wykonaj ustnie polecenia ze str. 54 w podr.
4. Wykonaj ćwiczenia: 1, 2, 3 str. 52 (ed. polonistyczna).
5. Poćwicz pisanie "rz" - wykonaj ćw. 4 i 5 str. 53.
6. Wykonaj ćw. 1 str. 55 (ed. matematyczna).
7. Utrwal sobie wiadomości na temat dźwięków "sol" i "mi". Wykonaj ćw. 1, 2, 3 str. 84 (proszę o zdjęcie - termin poniedziałek).
8. Napisz starannie w zeszycie (proszę o zdjęcie - do piątku)
rz
Rz
Rzeka
rzęsa
rz
Rz



22.04.2020 r.

1. Przeczytaj tekst - str. 50 (podręcznik). odpowiedz na pytania:
- Na czym polega praca strażaka?
- Kiedy należy wezwać straż pożarną?
- Jaki jest numer alarmowy straży pożarnej?
- Przypomnij sobie inne numery alarmowe.
2. Wykonaj polecenia ze str. 51 (podręcznik).
3. Wysłuchaj lekturę Czesława Janczarskiego :Jak Wojtek został strażakiem". (Link do lektury rodzic otrzyma sms-em).
Odpowiedz na pytania:
- Gdzie toczy się akcja utworu?
- Czym zajmują się strażacy?
- Co strażacy robią w czasie wolnym?
- Kto jest komendantem Ochotniczej Straży Pożarnej w Kozich Różkach?
- Kto chciał zostać strażakiem i o czym marzył?
- Co wywołało pożar?
- Kto uratował małego Henia?
- Co dalej zrobił Wojtek?
- Jak nagrodzono odwagę Wojtka?
4. Wykonaj ćwiczenia se stron 50 i 51 (ed. polonistyczna)
5. Wykonaj ćwiczenia ze stron 52 i 53 (ed. matematyczna).



21.04.2020 r.



1. Przeczytaj lub poproś rodzica o przeczytanie wiersza pr. "Prima aprilis". Odpowiedz na pytania:
- Co Cię rozśmieszyło i wydało się dziwne?
- O jakim dniu opowiada wiersz?
- Podaj propozycje żartów primaaprilisowych.
2. Przeczytaj teksty ze strony 46 z podręcznika.
Wykonaj ustnie polecenia ze str. 46 i 47.
Naucz się pięknie czytać tych tekstów.
3. Przyjrzyj się obrazkom ze stron 48 i 49.
Wykonaj ustnie polecenia ze str. 49.
4. Wykonaj ćwiczenie 1 i 2 str. 48 (ed. polonistyczna).
5. Poćwicz pisanie liter ż, Ż - ćw. 3 i 4 str. 49.
6. Poćwicz liczenie - wykonaj ćwiczenia ze stron 48, 49, 50, 51 (ed. matematyczna) oraz ćw. dodatkowe ze str. 81 (ćw. 9 i 10).
7. Napisz starannie w zeszycie:
Ż
ż
Żaneta
żaba
ż Ż




20.04.2020 r.

1. Przeczytaj lub poproś rodzica o przeczytanie tekstu pt. "Strach ma wielkie oczy" z cyklu listy od Hani i Henia (podr. str. 44 i 45).
2. Odpowiedz na pytania:
- Co Hania sobie wyobraziła, gdy usłyszała dźwięk "plask, plask"?
- Co wydawało ten dźwięk?
- Kogo Hania chciała uratować, wyskakując spod kołdry?
- Dlaczego bała się wyjrzeć spod kołdry?
- Jak myślisz, czy Hania wykazała się odwagą, gdy postanowiła uratować Stefanię? Dlaczego?
- Jak myślisz, co to znaczy, że największy strach mieszka w naszej głowie?
- Czy można się bać? W jakich sytuacjach?
- Co znaczy powiedzenie, że "strach ma wielkie oczy"?
- Czy łatwo jest być odważnym? Dlaczego?
3. Wykonaj ćwiczenia (ed. polonistyczna) str. 47.
4. Przypomnij sobie nazwy dni tygodnia. Zapoznaj się z informacjami z podręcznika str. 100.
5. Wykonaj ustnie zadania 1 i 2, natomiast zadanie 3 wykonaj w zeszycie od matematyki (proszę o zdjęcie w celu oceny pracy - termin wtorek).
6. Wykonaj ćwiczenia ze stron 46 i 47 (ed. matematyczna).




17.04.2020 r.

1. Wysłuchaj ze zrozumieniem baśni "Śpiąca królewna".
2. Odpowiedz na pytania:
- Kto jest główną bohaterką baśni?
- Jakie dary przyniosły wróżki?
- Co to jest wrzeciono?
- Jaki rozkaz Król wydał swoim poddanym?
- Co zdarzyło się w szesnaste urodziny królewny?
- Kto zasnął wraz z królewną?
- Kto i w jaki sposób uratował królewnę?
- Jak skończyła się baśń?
3. Praca z historyjką obrazkową (podr. str. 42 i 43).
4. Wykonać ćwiczenia (ed. polonistyczna) str. 44 i 45 oraz ćwiczenia dodatkowe str. 96 (do liter ci, Ci).
5. Praca dla chętnych uczniów - str. 46 (termin przysyłania zdjęć do wtorku).
6. Utrwal poznane wartości rytmiczne w takcie na dwa - ćwiczenia 7, 8, 9, 10 str. 86 (proszę o zdjęcie - do wtorku).
7. W czasie weekendu poćwicz czytanie - str. 103 (połowa czytanki dla wszystkich, całość dla chętnych).


Śpiąca królewna cz 1

Śpiąca królewna cz 2



16.04.2020 r.

1. Postaraj się przeczytać teksty zs stron 40 i 41 z podręcznika. Odpowiedz na pytania:
- Czy woda jest dostępna dla każdego człowieka?
- Dlaczego należy szanować wodę?
- W jaki sposób należy oszczędzać wodę?
- Jak twoja rodzina oszczędza wodę?
- Dlaczego woda na naszej planecie nie zawsze nadaje się do picia?
- Jak inaczej nazywamy Ziemię?
- Jak nazywamy suche i gorące miejsca na Ziemi, gdzie bardzo rzadko pada deszcz?
2. Naucz się czytać tekstów czarno-zielonych (niebieskie - dla chętnych).
3. Wykonaj ćwiczenia ze stron 42 i 43 (ed. polonistyczna).
4. Wykonaj ćw. 8 na str. 89 oraz ćw. 14 str. 92.
5. Poćwicz liczenie w zakresie 20. Wykonaj ćwiczenia ze stron 44 i 45 oraz ćwiczenie dodatkowwe (ćw. 16 str. 83).
6. Poćwicz w zeszycie pisanie "ci, Ci"
ci
Ci
Maciek
Ciebie
ciocia
Ci ci



15.04.2020 r.

1. Rozwiąż zagadkę:
Co to za motylek, czy wiecie dzieci?
Leci do lampy, gdy ona świeci.
2. Odpowiedz na pytania:
- Do jakiej grupy zwierząt należy ćma?
- Jakie znasz inne owady?
- Jaką pożyteczną rolę odgrywają owady w życiu człowieka?
- Czy znasz owady szkodniki?
3. Przeczytaj tekst na stronie 38 z podręcznika. Odpowiedz na pytania:
- Co śpi na zasłonie?
- Kiedy wstanie ćma?
- Czym jest ćma?
- Wyszukaj i podkreśl w tekście wyrazy z "ć".
4. Przeczytaj dalszy ciąg tekstu ze str. 39. Odpowiedz na pytania:
- O czym Maciek rozmawiał z mamą?
- Czym Maciek chciał nakarmić ćmę?
- Co mama powiedziała na temat odżywiania się ciem?
- W jaki sposób ćmy piją nektar?
- Wyszukaj i podkreśl wyrazy z "ci".
5. Naucz się pięknie czytać tekst zs str. 39 (Proszę o nagranie czytającego dziecka i przysłanie mi w celu ocenienia - czas do niedzieli).
6. Wykonaj ćwiczenia (ed. polonistyczna) ze stron 40 i 41.
7. Wykonaj ćwiczenia matematyczne ze stron 42 i 43.
8. Wykonaj pracę plastyczną "Życie ćmy nocą". Na białej kartce wykonaj rysunek świecą. Następnie pokryj powierzchnię pracy czarną lub granatową farbą. (Proszę o zdjęcie pracy w celu ocenienia - czas do niedzieli).
9. Poćwicz w zeszycie pisanie "ć", "Ć".
- ć
- Ć
- dość
- Ćma
- ć, Ć



8.04.2020 r.

1. Przeczytaj teksty ze str. 37 z podręcznika. Odpowiedz na pytania:
- Kto dba o klasowe rośliny?
- Jakie kwiaty podlewa Jacek?
- O jakich kwiatach pamięta Julka?
- W jaki sposób Julka dba o paprotki?
- Co Jacek wie na temat aloesu i palmy?
- Czego rośliny potrzebują do życia?
- Jakie rośliny hodujesz w domu?
            Naucz się pięknie czytać teksty.
2. Wykonaj ćwiczenia (ed. polonistyczna) ze str. 38 i 39.
3. Wykonaj ćwiczenie dodatkowe (masz czas do czwartku) ze str. 91 (Proszę o zdjęcie w celu oceny pracy).
4. Wykonaj ćwiczenia matematyczne ze stron 40 i 41.
5. Podczas przerwy świątecznej poćwicz czytanie wykorzystując tekst ze str. 102 w ćwiczeniu.

Życzę Wam, kochane dzieci oraz Waszym rodzicom
Wesołych Świąt!



7.04.2020 r.

1. Rozwiąż zagadkę:
Gasi pragnienie i kwiaty ożywia,
poi zwierzęta i ochłodą bywa.
2. Odpowiedz na pytania:
- Do czego woda potrzebna jest ludziom, zwierzętom, roślinom?
- W jakich postaciach woda występuje w przyrodzie?
3. Przeczytaj teksty ze stron 34 i 35 z podręcznika, naucz się ich ładnie czytać. Odpowiedz na pytania do tekstów.
4. Zapoznaj się z informacjami ze str. 36 na temat maszyn napędzanych wodą.
5. Wykonaj ćwiczenia (ed. polonistyczna) ze str. 36.
6. Wykonaj doświadczenia z ćw. 3 str. 37, rozwiąż rebusy z ćw. 4.
7. Wykonać ćwiczenia (ed. matematyczna) str. 36 i 37.
8. Poćwicz dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 20 oraz rozwiązywanie zadań tekstowych - str. 38 i 39.



6.04.2020 r.

1. Rozwiążcie zagadkę.
Jest nim wróbel i kukułka, nad głowami kręcą kółka, śpiewem czas nam umilają, w gniazdkach domki swoje mają.
2. Przeczytaj lub poproś rodzica o przeczytanie wiersza Joanny Kulmowej "Kulki i szkiełka" - podr. str. 32 i 33. Odpowiedz na pytania pod wierszem.
3. Wykonaj ćwiczenia (ed. polonistyczna) - str. 34 i 35.
4. Ułóż i napisz starannie w zeszycie zdania z wyrazami: wróbel, gniazdo, jaskółka, wiosna, słowik, bocian, trawa (proszę o zdjęcie w celu ocenienia pracy).




3.04.2020 r.

1. Przyjrzyj się ilustracji w podręczniku - str. 30 i 31.
Odpowiedz na pytania:
- Jakie rośliny widać na łące?
- Czy znasz nazwy rosnących tam kwiatów?
- Co dzieje się pod powierzchnią łąki?
- Jakie zmiany zachodzą wiosną w ogrodzie?
2. Pobaw się w rozpoznawanie otoczenia za pomocą zmysłów. Przygotuj z rodzicem,np. cukier, sól, keczup, cytrynę, cynamon, długopis, kamyk itp. Rozpoznawaj je zmysłami: wzrok, słuch, węch, dotyk.
3. Wykonaj ćwiczenia (ed. polonistyczna) ze stron 32 i 33.
4. Zapoznaj się z informacjami z podręcznika - str. 101 i 102 dotyczącymi rozwiązywania zadań tekstowych. Wykonaj ustnie polecenia..
5. Wykonaj ćwiczenia (ed. matematyczna) ze stron 32 i 33.
6. Podczas weekendu wykonaj ćwiczenia powtórzeniowe z NONI - str. 34 i 35 oraz poćwicz czytanie na poznanych już tekstach.
7. Jeśli posiadasz program Paint na komputerze, narysuj dowolny obrazek złożony z figur geometrycznych. Wypełnij go kolorami. (Proszę o zdjęcie do przyszłego piątku w celu ocenienia prac).



2.04.2020 r.

1. Przeczytaj teksty z podręcznika ze strony 27.
Odpowiedz na pytania:
- Kto opiekuje się źrebakiem?
- Jak Kazio zajmuje się źrebakiem?
- Jak ma na imię źrebak Kazia?
- Kim dla Kazia jest Ziutek?
- Jak opiekujesz się swoim zwierzakiem?
- O czym powinniśmy pamiętać, decydując się na posiadanie zwierzęcia?
- Czy wszystkie można hodować w domu?
- W jaki sposób zwierzęta pomagają ludziom?
2. Wyszukaji podkreśl w tekstach wyrazy zawierające "zi, Zi".
3. Wykonaj ćwiczenia (ed. polonistyczna) ze str. 28.
4. Poćwicz pisanie "zi, Zi" - ćw. 4 s. 29.
5. Wykonaj ćwiczenie 5 str. 29.
6. Poproś rodzica o przeczytanie tekstu "Cukierku, ty łobuzie!". Udziel odpowiedzi na pytania do tekstu.
7. Wykonaj ćwiczenia ze str. 30 i 31.
8. Rozwiąż zagadki o zwierzętach hodowlanych (podr. str. 29).
9. Wykonaj ćwiczenia dodatkowe - ćw. 6 str. 88 i ćw. 7 str. 89.
10. Utrwal wiadomości o dźwiękach "sol" i "mi" - ćw. 3 str. 84.
11. Poćwicz liczenie w zakresie 20 - wykonaj ćwiczenia ze str. 30 i 31.
12. Poćwicz staranne pisanie zi, Zi w zeszycie.
zi
Zi
Kazio
Zima
zi, Zi


1.04.2020 r.

1. Przeczytaj teksty z podręcznika ze str. 26. Naucz się ich pięknie czytać. Opowiedz co dzieje się na ilustracji.
Odpowiedz na pytania.
- Jakie zwierzę biegało po łące?
- Gdzie i po co zatrzymał się źrebak?
- Jak nazywa się motyl, który lata nad łąką. Opisz jak wygląda.
2. Wyszukaj i podkreśl w tekstach wyrazy, w których słychać "ź".
3. Wykonaj ćwiczenia (ed. polonistyczna) ze strony 26.
4. Poćwicz staranne pisanie litery ź, Ź - wykonując ćw. 3 str. 27. Następnie wykonaj ćw. 4.
5. Jako ćwiczenie utrwalające dzielenie wyrazów na sylaby wykonaj ćw. 5 str. 88.
6. Poznaj miarę długości jaką jest "centymetr". Zapoznaj się z informacjami w podręczniku na str. 96 i 97.
7. Wykonaj ćwiczenia (ed. matematyczna) str. 26 i 27 oraz 28 i 29.
8. Wysłuchaj piosenki pt. "Marzec Kucharz" (Link do niej wyślę rodzicom na telefon). Spóbuj ją zanucić, a następnie zaśpiewać.
9. W zeszycie w linię poćwicz pisanie "ź, Ź":
- ź
- Ź
- źrebak
- Źródło
- ź Ź
(Proszę o zdjęcie pracy w celu postawienia oceny).



31.03.2020 r.

1. Poćwiczcie czytanie tekstów na różnych poziomach - "Witaj, wiosno!". Odpowiedzcie ustnie na pytania:
- Dokąd biegną dzieci?
- Kto im towarzyszy?
- Co niosą dzieci?
- Co zrobią z kukiełką?
- Jak nazywa się ta kukiełka?
2. Praca dla chętnych.
Wykonajcie marzannę zgodnie z instrukcją (Podręcznik s. 25 - wysłanie zdjęć do nauczyciela).
3. Wykonajcie ćwiczenia (ed. polonistyczna) str. 24 i 25.
4. Wykonajcie ćwiczenia (ed. matematyczna) str. 24 i 25.



30.03.2020 r.


1.  Spróbujcie  przeczytać (lub poproście osobę dorosłą) tekst pt. " Zabawa" z cyklu "Listy od Hani i Henia". Odpowiedzcie ustnie na pytania:
- Dlaczego chłopcy zostali po lekcjach na baoisku?
- Po co Dominik przyniósł do szkoły piłkę?
- W co bawili się chłopcy na drabinkach?
- Dlaczego Heniowi nie spodobało się to, że Dominik nie chciał grać z Piotrkiem?
- Jak myślisz, od czego zależy dobra zabawa i jak należy zachowywać się podczas wspólnej zabawy?
- W co lubisz się bawić?
2. Wykonajcie ćwiczenia w karcie pracy (ed. polonistyczna) - str. 20 i 21.
3. Narysujcie na kartce z bloku swoją ulubioną zabawę podwórkową - samodzielnie. (Proszę o zrobienie zdjęć pracy, podpisanie i wysłanie mms-em w celuocenienia przez nauczyciela).
4. Wykonajcie ćwiczenia z Noni, celem których jest utrwalenie głoskowania.
5. Poćwiczcie liczeniew zakresie 20 - ćwiczenia ze str. 22 i 23.


27.03.2020 r.


1. Zapoznajcie się z wierszem "Kałużyści" (podręcznik str. 20).

2. Obejrzyjcie obraz "Kapela dziecięca" (podręcznik str 21).

3. Poćwiczcie czytanie tekstów na różnych poziomach (podręcznik str. 21).

4. Wykonajcie ćwiczenia z kart pracy (j. polski) - str. 18 i 19 oraz ćwiczenia dodatkowe str. 90.

5. Poćwiczcie liczenie wykonując ćwiczenia ze stron 20 i 21.



26.03.2020 r.


1. Poćwiczcie czytanie tekstów na różnych poziomach i spróbujcie udzielić odpowiedzi na pytania do tekstu.

2. Wykonajcie ćwiczenia z kart pracy (j. polski) str. 16 i 17.

3. Zapoznajcie się z dźwiękiem "mi" - ćw. 1 str. 84.

4. Wykonajcie ćwiczenia matematyczne - str. 18 i 19 oraz ćwiczenia 5, 6 str. 80.



25.03.2020 r.


1. Zapoznajcie się z wierszem Jana Brzechwy pt. "Żaba".

2. Wykonajcie ćwiczenia z kart pracy (j. polski) str. 14 i 15.

3. Poćwiczcie liczenie wykorzystując zadania z podręcznika ze str. 94, 95.

4. Wykonajcie ćwiczenia z kart pracy (matematyka) str. 16, 17.



W razie pytań proszę o kontakt e-mailowy kamilatomicka@wp.pl lub telefoniczny.

Pozdrawiam.

Kamila Tomicka


Utrwalamy pisanie:

- ćwiczenia 1, 2, 3 str. 87

- ćwiczenia 16, 17 str. 94

- ćwiczenie18 str. 95


Utrwalamy liczenie:

- ćwiczenie 7 str. 80

- ćwiczenie 8 str. 81


Utwalamy czytanie:

- ćwiczenia 1, 2 str. 97

- ćwiczenia 1, 2 str.101


Pozdrawiam. Kamila Tomicka











































LICZNIK ODWIEDZIN