p. Magdalena Skalska


25.06.20202 r.

Wkrótce w czwartej klasie.

1. Przeczytaj lub poproś rodzica o przeczytanie opowiadania  Koniec i początek z cyklu "Listy od Hani i Henia". Podr. str. 88, 89.
2. Odpowiedz na pytania:
- Dlaczego Heniowi zrobiło się smutno, gdy pani żegnała się z jego klasą?
- Co pani podarowała uczniom na pożegnanie?
- Co dzieci podarowały pani i dlaczego?
- Co czujecie, gdy żegnacie się z kimś bliskim?
3. Wyjaśnij znaczenie wyrazu pupilek. Podr. str. 88, 111.
4. Wykonaj ćwiczenia z karty ćwiczeń (j. polski) str. 70, 71 ćw. 5.
5. Przeczytaj uważnie ze zrozumieniem "W czwartej klasie". Podr. str. 90, 91.
6. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 71 ćw. 6, 7, 8.
7. Sprawdź się! Karty ćwiczeń (j. polski) str. 90, 91.
8. Wych fiz.  Ćwiczenia na słońcu. - link.

Obejrzyj:
Bezpieczne wakacje:

Link 1
Link 2
Link 3




24.06.2020 r.

Na Kaszubach.

1. Przeczytaj tekst na temat kultury kaszubskiej pt. "Kaszuby". Podr. str. 86, 87.
2. Wskaż Kaszuby na mapie Polski.
3. Wysłuchaj nagranie kaszubskiego abecadła - piosenka Kaszubskie nuty - link.
4. Pobaw się w zabawę ruchową "Kaszubskie nuty". Zadaniem jest pokazywanie za pomocą gestów  słów piosenki.
5. Wykonaj ćwiczenia z karty ćwiczeń (j. polski) str. 68, 69.
6. Przepisz do zeszytu. Proszę o zdjęcie.

7. Wykonaj zadania z karty matematycznej str. 50, 51.
8. Powtórz i utrwal poznane piosenki w klasie 3.

9. Wf w domu - Mobilność - link.



23.06.2020 r.

Jak nie nudzić się w podróży.

1. Przeczytaj lub poproś rodzica o przeczytanie opowiadania Grzegorza Kasdepkego "Krowa za dziesięć, pies za pięć!" Podr. str. 80-84.
2. Odpowiedz na pytania - str. 84.
3. Wyjaśnij znaczenie wyrazów: podekscytowany, skwapliwie oraz zwrotu strzyc uszami..
4. Wykonaj ćwiczenia z karty ćwiczeń (j. polski) str. 66, 67.
5. Gimnastyka oka i języka. Przeczytaj wyrazy, wyjasnij sposób ich zapisu. Podr. str. 85.
6. Wykonaj ćwiczenia z karty matematycznej str. 48, 49, 57. Proszę o zdjęcie zadania 6 str. 49.
7. Zajęcia komputerowe.
Użycie pióra w programie Scratch - link.




Dla chętnych:
Laurka dla taty.
Link 1        Link 2



22.06.2020 r.

Bezpieczeństwo podczas wakacji.

1. Porozmawiaj z rodzicami (osobami dorosłymi, rodzeństwem) na temat przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas wakacji.
2. Przeczytaj tekst Uwaga! Rośliny trujące i odpowiedz na pytania. podr. str. 78, 79.
3. Wykonaj ćwiczenia z karty ćwiczeń (j. polski) str. 63, 64.
4. Wykonaj ćwiczenia z karty matematycznej str. 46, 47.
5. Zrób to sam! Wykonaj łańcuszek na szydełku zgodnie z podaną instrukcją - Karty ćwiczeń (j. polski) str. 65.

Jak zrobić łańcuszek na szydełku - link.
6. Wych. fiz. w domu - Treningi dla Twojego Dziecka - link.

Zajęcia kreatywności:
Wykonaj rysunek nt. "Najchętniej spędziłabym (spędziłbym) wakacje w ..." - metodą kolażu.




19.06.2020 r.

Bezpieczeństwo podczas wakacji.

1. Przeczytaj wiersze Bożeny Piergi o tematyce bezpiecznych zachowań w różnych sytuacjach.


2. Odpowiedz na pytania:
- O czym przypominają nam te wiersze?
- W jakich sytuacjach musimy pamiętać o bezpieczeństwie?
- Co jeszcze jest ważne podczas wycieczek bądź podróżowania?
3. Rozwiąż psychotest " Bezpieczne wakacje". Podr. str. 76, 77.
4. Wykonaj ćwiczenia z karty ćwiczeń (j. polski) str. 62, 81.
5. Rondelkolandia. Wykonaj torcik "Wakacyjna przygoda" zgodnie z podanym przepisem. Podręcznik str. 75.

6. Wykonaj ćwiczenia z karty matematycznej str. 45.


15.06.2020 r.

Znowu wakacje

1. Lekcja programowania. Wyjeżdżamy na wakacje. Wykonaj ćwiczenia z karty ćwiczeń (j. polski) str. 60, 61.
2. Przepisz do zeszytu z języka polskiego i dokończ zdania.
Za kilka dni rozpoczną się wakacje.
Planuję wyjazd do ..................................
Zamierzam zwiedzić ...................................
Wakacje spędzę z ...........................................
Będziemy ........................................
Zawsze zachowam rozsądek, aby wypoczynek był bezpieczny. We wrześniu spotkam się z koleżankami i kolegami już w czwartej klasie.
3. Pięknie czytamy - wiersz pt. "Przygotowania do wakacji". Podr. str. 109. Proszę o nagranie.
4. Wyjasnij znaczenie zwrotu nabijać się z kogoś. Podr. str. 109, 110.
5. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (matematyka) str. 44, 63 (siatki brył do wycięcia). Proszę o zdjecie.
6. Naucz się śpiewać piosenki
 "Mój świat". Słowa i muzyka Janusz Strąkowski.
"Mój świat". Słowa i muzyka Janusz Strąkowski.



Proszę o nagranie do 19.06.2020 r.
7. Wychowanie fizyczne w domu. Zabawy ruchowe dla dzieci z Pipi.




10.06.2020 r.

Znowu wakacje.

1. Przeczytaj wiersz Elżbiety Zechenter-Spławińskiej "Znów wakacje" i odpowiedz na pytania. Podr. str. 74.
- Kim są osoby przedstawione w wierszu?
- Jak uczniowie z wiersza wyobrażają sobie wakacje?
- Jakie są wasze wakacyjne plany?
2. Naucz się na pamięć pierwszej i ostatniej zwrotki wiersza "Znów wakacje". Proszę o nagranie.
3. Wykonaj ćwiczenia z karty ćwiczeń (j. polski) str. 58, 59.
4. Figury przestrzenne. Przeczytaj informację o figurach przestrzennych. Podr. str. 125.
5. Wykonaj ćwiczenia - podr. str. 125 ćw. 1, 2.
6. Wykonaj ćwiczenia z karty ćwiczeń (matematyka) str. 42, 43.
7. Dla chętnych - Rondelkolandia. Torcik "Wakacyjna przygoda".
8. Przeczytaj rytmicznie fragment wiersza Jana Brzechwy "Kłótnia rzek".
(...) I tak trwały kłótnie długie
Sanu z Solą, Wieprza z Bugiem,
Ledwie coś tam powie która,
A już Nysa, a już Bzura,
A już Odra czy Barycza.
Wszystkie wady jej wylicza (...)
9. Przeczytaj wiersz, stosując różne środki wyrazu muzycznego , np:
- wolno, szybko
- nisko, wysoko
- szeptem, głośno, cicho
- staccato lub legato

WF w domu - ćwiczenia z piłką - link.




9.06.2020 r.

Zabawy z tatą (wujkiem).
1. Przeczytaj inscenizację Doroty Gellner "Tatusiowie" z podziałem na role z uwzględnieniem interpunkcji i intonacji. Poproś tatusia (wujka), rodzeństwo o wspólne przeczytanie.  podr. str. 72, 73. Ćwiczymy z Noni.
2. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 56, 57.
3. Pięknie przeczytaj - "Tata" Marcin Przewoźniak Zdobywca wielkiej góry. podr. str. 108. Naucz się czytać i prześlij nagranie.
4. Wykonaj ćwiczenia z karty ćwiczeń (j. polski) str. 85.
5. Zagraj z nut melodię "Trzy kurki" - karta ćwiczeń (j. polski) str. 74 ćw. 9 - link.

Zajęcia komputerowe.
Poznanie środowiska Scratch i jego podstawowych funkcji.

Programowanie w Scratch - lekcja 1 link




8.06.2020 r.

Zabawy z tatą (wujkiem).
1. Przeczytaj ze zrozumieniem inscenizację Doroty Gellner "Tatusiowie". podr. str. 72, 73.
2. Odpowiedz na pytania:
- Kto jest autorem tekstu?
- Jakie postacie występują w inscenizacji?
- Jakie czynności miał do wykonania Tatuś I?
- Co miał zrobić Tatuś II?
- Jaką niespodziankę chciał przygotować żonie Tatuś III?
- Jakie trudności napotkali ojcowie podczas wykonywania swoich obowiązków domowych?
3. Wyszukaj w tekście inscenizacji fragmentów mówiących o obowiązkach tatusiów. podr. str. 72, 73.
4. Opowiedz o swoim ojcu.
- Opisz wygląd swojego taty.
- Co lubi robić twój tata, jakie ma zainteresowania?
- Jaka jest jego ulubiona potrawa?
- Jaki jest jego ulubiony sport?
- Czego nie lubi robić?
- Co lubisz robić z tatą?
- Jakie lubicie wspólne zabawy?
5. Wyjasnij znaczenie wyrazu ażurowy. Podr. str. 73, 110.
6. Przygotuj się do czytania z podziałem na role. Podr. str. 72, 73.
7. Przeprowadź wywiad z tatą lub członkiem najbliższej rodziny.
- Jaki był taty ulubiony przedmiot w szkole?
- Czego tata nie lubił się uczyć?
- Jaka jest ulubiona książka taty?
- Jaką potrawę tata lubi najbardziej?
- Czym interesuje się tata?
- Jakie jest taty największe marzenie?
- Kogo zabrałby tata na bezludną wyspę?
- Jaki jest ulubiony sport taty?
- Jakie byłyby trzy życzenia taty do złotej rybki?
8. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 54, 55.
9. Wykonaj pracę plastyczną "Mój tata (wujek)" - technika dowolna.
10. WF w domu. Zabawy z tatą - link.


Zajęcia z kreatywności:
Wykonaj rysunek nt. "Najchętniej spędziłbym (spędziłabym) z tatą w ....) - technika dowolna.



5.06.2020 r.

Jak dbać o piękny uśmiech?

1. Przeczytaj głośno tekst "Jak dbać o piękny uśmiech" i odpowiedz na pytania (podr. str. 70, 71).
2. Przypomnij zasady dotyczace dbałości o zęby na podstawie w/w tekstu.
3. Obejrzyj - Przyjaciele na tropie zdrowych zębów - link.
Obejrzyj - Jak poprawnie myć zęby - link.
4. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 50, 51, 52, 53. Proszę o zdjęcie pracy technicznej.
5. Rozwiąż zadania tekstowe utrwalające zdobyte wiadomości i umiejętności (karty matematyczne str. 40, 41). Proszę o zdjęcie.



4.06.2020 r.

Prawa dziecka.

1. Przeczytaj fragment opowiadania Iwony Chmielewskiej "Pamiętnik Blumki". Podr. str. 68.
2. Odpowiedz na pytania do przeczytanego tekstu.
3. Do podanych fragmentów tekstu " Pamiętnik Blumki" ułóż po dwa pytania (karty ćwiczeń str. 48 ćw. 1).
4. Tropiciele wiedzy. Przeczytaj ze zrozumieniem infromację o Rzeczniku Praw Dziecka w Polsce. Podr. str. 69.
- Kto ma prawo zadzwonić do Biura Rzecznika Praw Dziecka?
- Kiedy powołano biuro rzecznika?
- Znajdźcie w tekście adres biura rzecznika i jego numer telefonu.
- Jakie problemy zgłaszają dzieci?
- Z kim najpierw warto porozmawiać, gdy pojawiają się problemy w szkole lub w domu?
- Jakie cechy charakteru powinien mieć człowiek pełniący funkcję rzecznika?
Obejrzyj  - Prawa Dziecka - link.
5. Wykonaj ćwiczenia - str. 48, 49 (j. polski).
6. Ćwiczenia dodatkowe str. 80, 82 (j. polski).
7. Wykonaj zadania i ćwiczenia z karty matematycznej str. 38, 39. Proszę o zdjęcie str. 39.
8. WF - domowa zabawa ruchowa - link.




3.06.2020 r.

Moje królestwo.
"Warto ich znać!"
1. Zapoznaj się z postacią Janusza Korczaka (podr. str. 64).
2. Obejrzyj prezentację multimedialną - Janusz Korczak - link.
3. Odpowiedz na pytania:
- Jak brzmiało prawdziwe nazwisko Janusza Korczaka?
- Czyje losy były mu szczególnie bliskie?
- Co powstało w Warszawie dzięki staraniom Janusza Korczaka?
- Kim był z zawodu Janusz Korczak?
- Jak nazywano Korczaka?
4. Odczytaj rozsypankę sylabową>
        TER        BO        HA
- Kto może zostać bohaterem?
- Jakie cechy charakteru powinien mieć bohater?
- O czym albo o kim myśli bohater?
- Czy bohater to nazwa zawodu?
- Czy my też możemy zostać bohaterami? W jaki sposób?
- Czy Janusz Korczak był bohaterem? Dlaczego?
- Znajdź w tekście "Warto ich znać" fragment mówiący o poświęceniu Janusza Korczaka.
5. Przeczytaj lub poproś rodzica o przeczytanie fragmentu książki Janusza Korczaka "Król Maciuś Pierwszy". Podr. str. 65-67.
6. Odpowiedz na pytania - str. 67.
7. Wyjaśnij znaczenie wyrazów: audiencja, parada, reforma, zawód (podr. str. 65, 66, 110, 111).
8. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 46, 47.
9. Ćwiczenia dodatkowe - str. 79, 83 (karty ćwiczeń, ed. polonistyczna).
10. Wykonaj ćwiczenia z karty ćwiczeń (matematyka) str. 36, 37.
11. Dla chętnych - zadania dodatkowe str. 55, 56.
12. WF w domu. Ćwiczenia ruchowe dla dzieci - link.



2.06.2020 r.

Chcemy, by świat był szczęśliwy.
1. Przeczytaj wiersz Ewy Skarżyńskiej "Drzewo pokoju" i odpowiedz na pytania. Podr. str. 62, 63.
- Czego pragną dzieci z wiersza?
- Do czego poetka porównuje pokój na świecie? Znajdźcie odpowiednie wersy w wierszu i odczytajcie je głośno.
- Powiedz, jak wyglądałoby Twoje drzewo pokoju. Narysuj je kredkami.
- Przyjrzyj się uważnie ilustracji. Jakie rasy ludzi rozpoznajecie? Z jakich kontynentów pochodzą?
2. Naucz się pięknie czytać w/w wiersza. Proszę o nagranie.
3. Obejrzyj bajkę "My dzieci świata" - link.
4. Wykonaj ćwiczenia - str. 44, 45 (ed. polonistyczna).
5. Odpocznij, posłuchaj i pośpiewaj piosenkę Majki Jeżowskiej - "Kolorowe dzieci" - link.
6. Wykonaj ćwiczenia - str. 34, 35, 56 ćw. 14-16. Proszę o zdjęcie str. 34, 35.
7. Przeczytaj rytmicznie tekst - wiersz Janiny Porazińskiej "Miotła".

Miotła
Na swej bardzo długiej nodze
Stoi miotła na podłodze
I tak mówi: Prędzej, prędzej!
Zaraz brud ten stąd wypędzę
Z wami też sobie poradzę.

Wykonaj wiersz, stosując różne środki wyrazu muzycznego, np.
- wolno, szybko
- nisko, wysoko
- szeptem, głośno, cicho
- Staccato lub legato
8. Abecadło muzyczne. Muzyka wesoła i smutna - przeczytaj (podr. str. 94).
9. Wykonaj ćwiczenia str. 74 (ed. polonistyczna).

Zajęcia komputerowe.
Wstawiamy obraz w programie Power Point. Proszę o zdjęcie.


Efektowna prezentacja w aplikacji PowerPoint - link.
karta pracy 1
karta pracy 2



1.06.2020 r.

Dzisiaj jest Dzień Dziecka - wielkie święto, więc przesyłam Wam najlepsze życzenia. Moc uśmiechu i radości, szczęścia, zdrowia, pomyślności.

Wych. M. Skalska

1. Spróbuj rozwiązać!
Quiz dla chłopców - SPORT :
link 1
link 2
Quizy dla dziewczynek - BAJKI DISNEY'A :
link 1
link 2

2. Obejrzyj film pr. "Zwierzogród" - link.
3. Chłopcy:
WF w domu - rozgrzewka z piłką - link
WF w domu - ćwiczenia z piłką - link
Dziewczynki:
Klepiemy do rytmu - link
Zumba - link

Dla chłopców i dziewczynek - zabawa muzyczno-ruchowa (z mamą, tatą, rodzeństwem) - link.

Zajęcia kreatywności
Radość w sercach. Wykonanie pracy plastycznej pt. "Mój wymarzony Dzień Dziecka" - technika dowolna.




29.05.2020 r.

Dzień Matki.

1. Przeczytaj samodzielnie opowiadanie Melanii Kapelusz "Odpoczynek" i odpowiedz na pytania pod opowiadaniem (podr. str. 58, 59).
2. Wyjaśnij znaczenie wyrazu rześki. (podr. str. 58, 111). Rześkie może być też powietrze.
3. Przepisz do zeszytu:
Na świecie jest wielu dobrych ludzi. To oni dostrzegają smutek w oczach innych. W miarę swoich możliwości reagują - niosą pomoc, pocieszenie, czasem dobre słowo. Warto pomagać!
4. Poproś rodzica o przeczytanie opowiadania "Nieudane święto" z cyklu "Listy od Hani i Henia" (podr. str. 60, 61).
5. Odpowiedz na pytania dotyczące wysłuchanego opowiadania:
- Jaką niespodziankę przygotowała Hania z okazji Dnia Matki?
- Czy trudno było dziewczynce przygotować się do występu?
- Co martwiło Hanię?
- Dlaczego mama Hani się spóźniła?
- Jak dziewczynka się czuła po wyjasnieniach mamy?
- Co sprawiło, że Hania się uśmiechnęła?
- Co czujemy, gdy przygotowujemy się do czegoś, wkładamy w to duża pracy, a potem coś nam się nie udaje?
6. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 40, 41, 42, 43.
7. Ćwiczymy z Noni - karty pracy (matematyka) str. 30, 31.
8. Sprawdź się! - zadania do samodzielnego rozwiązania str. 32, 33.
9. Rozpoznawanie brzmienia instrumentów dętych: George Gerschwin "Błękitna rapsodia" - orkiestra - link. Obejrzyj filmik.




28.05.2020 r.

Kompozycje kwiatowe.

1. Przeczytaj lub poproś rodzica o przeczytanie tekstu Elżbiety Lekan "Kompozycje kwiatowe". Podr. str. 54, 55.
2. Odpowiedz na pytania:
- Co to jest florystyka (sztuka układania kwiatów, ale też dział nauki zajmujący się spisem gatunków roślin i ich występowania).
Obejrzyj film prezentujący zawód florysta - link.
- Jak powstawały girlandy?
- Z czego dawniej pleciono wieńce? Gdzie możemy je zobaczyć dzisiaj?
- Co to jest ikebana?
- Czym zajmują się współcześni floryści?
- Która z kompozycji kwiatowych pokazanych na zdjęciach podoba Ci się najbardziej? opowiedz o niej.
3. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 37. Proszę o zdjęcie.
4. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 38, 39.
5. Gimnastyka oka i języka. Odczytaj wyrazy z uporządkowanych liter. Wyjaśnij ich znaczenie. Podr. str. 56.
6. Tropimy ortografię. Utrwal pisownię wyrazów wielką literą. podr. str. 57.
7. Naucz się na pamięć dwóch wybranych wierszyków. Proszę o nagranie.
8. Wyjaśnij znaczenie zwrotu nie omieszkać. Podr. str. 57, 110.
9. Milion - liczba siedmiocyfrowa - podr. str. 124. Wykonaj ćwiczenie 1, 2, 3, 4.
10. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (matematyka) str. 26, 27.
11. Dla chętnych - z karty pracy (matematyka) str. 28, 29.
12. Abecadło instrumentów. Instrumenty dęte. Podr. str. 93.
Obejrzyj instrumenty dęte drewniane i blaszane - link.
13. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 73.
14. Wf w domu. Kreatywna zabawa muzyczno-ruchowa - link.



27.05.2020 r.

Klasowy ogródek.

1. Przeczytaj ze zrozumieniem tekst Christiny Bjork "Moja działka zmienia się w dżunglę". Podr. str. 50, 51. Naucz się pięknie czytać.
2. Odpowiedz na pytania:
- Gdzie dziewczynka założyła działkę?
- Kim był ogrodnik na domowej działce bohaterki?
- Co stało się po kilku dniach?
- Dlaczego ogródek zamienił się w dżunglę?
- Co stało się z uprawami?
3. Wyjasnij znaczenie wyrazów: chaos, liana, przedni, uprawa.
4. Tropimy gramatykę. Zdanie. Przeczytaj i zapoznaj się z rodzajami zdań - oznajmujące, pytające, rozkazujące oraz zdanie proste i rozwinięte, pojeduncze i złożone. Podr. str. 52, 53.
5. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 34, 35, 36.
6. Zrób to sam! Wykonaj ogródek zgodnie z instrukcją. Proszę o zdjęcie.
7. Zabawa "Ogrodnik" - Naśladuj ruchami pracę ogrodnika. Ogrodnik: grabi, sieje, sadzi, podlewa, obcina, wywozi, pieli, kopie.
8. Liczby sześciocyfrowe (podr. str. 123) - poćwicz odczytywanie i zapisywanie liczb sześciocyfrowych oraz rozwiązywanie zadania tekstowego.
9. Wykonaj ćwiczenia i zadania z karty pracy (matematyka) str. 24, 25.

Zajęcia komputerowe.
Wstawiamy slajdy i pole tekstowe w programie PowerPoint - utrwalenie wiadomości - link.
Power Point - pierwsze kroki - link.

Wychowanie fizyczne w domu.
ćwiczenia na kręgosłup. Trening mamy z dzieckiem - link.



26.05.2020 r.

Magia ogrodu.

1. Przeczytaj ze zrozumieniem teksty "Ogród warzywno-kwiatowy" i "Zwierzęta w ogrodzie". Podr. str. 46, 47.
2. Spróbuj ustnie odpowiedzieć na pytania:
- Jakie części roślin zjadamy?
- Jakie znasz rośliny przyprawowe?
- Jaki wpływ na rozwój roślin rosnących w ogrodzie mają owady?
- Co pożytecznego robią dżdżownice?
- Jakie inne zwierzęta są sprzymierzeńcami ludzi w hodowaniu roslin?
- Jakie rośliny są ozdobą ogrodów?
3. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 30.
4. Doświadczenia. Przeprowadź doświadczenie (podr. str. 48) i wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 31.
5. Przeczytaj głośno tekst "Praca ogrodnika" (podr. str. 49) i odpowiedz ustnie na pytania pod tekstem.
6. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 32, 33.
7. Liczby pięciocyfrowe (podr. str. 122) - poćwicz odczytywanie i zapisywanie liczb pięciocyfrowych.
8. Wykonaj zadania z karty pracy (matematyka) str. 20, 21, 22.
9. Naucz się śpiewać piosenki "Działkowa ballada" - link.
10. Wysłuchaj fragmentów utworów Modesta Musorgskiego z cyklu "Obrazki z wystawy": "Chata na kurzej stopce", "Wielka Brama w Kijowie" - link.
Powiedz, co przedstawiają obrazy. W jaki sposób fragmenty muzyki oddają to, co widać na obrazkach (podr. str. 95).
11. Ćwiczenia dla dzieci w ramach zajęć WF - link.


Zajęcia kreatywności.
Duży bukiet mamie dam, bo nie jestem nigdy sam. Wykonanie bukietu stokrotek dla mam. Jak zrobić papierowe stokrotki - link.



25.05.2020 r.

W Europie.

1. Tropiciele wiedzy. Przeczytaj ze zrozumieniem tekst "Europa" i odpowiedz na pytania:
- Kim była Europa?
- Co dostrzegła nad brzegiem morza?
- Kto krył się pod postacią byka?
- Dokąd byk zawiózł księżniczkę?
- Jakie państwo rozwinęło się na Krecie i na sąsiednich wyspach?
2. Pokaż na mapie Europę.
Europa to:

Europa - Państwa i ich stolice - link.

3. Przeczytaj tekst W. Kalewata "Unia państw i narodów" (podr. 42, 43).
Poznaj Unię Europejską cz. 1 - link
Poznaj Unię Europejska cz. 2 - link
Poznaj Unię (Animacja) - link

4. Porozmawiaj z rodzicami na temat korzyści płynących z przynależności do Unii Europejskiej.
- Dlaczego zdecydowano się połączyć gospodarki krajów europejskich?
- Ile państw liczy obecnie wspólnota?
- Kiedy Polska stała się członkiem UE?
- Jakie korzyści płyną z przynależności do UE?
5. Wyjaśnij znaczenie wyrazów: gospodarka, symfonia oraz wyrażenia polityka zagraniczna (podr. str. 110, 111).
6. Burza mózgów. Wyjaśnij znaczenie wyrażenia: Europa bez granic (podr. str. 43 ćw. 3).
7. Zapoznaj się z symbolami Unii Europejskiej i odpowiedz na pytania:
- Jakiego koloru jest flaga UE?
- Ile gwiazd na niej widnieje?
- Jaki tytuł nosi utwór będący hymnem UE?
- Kto jest kompozytorem?
- Jaka wspólna waluta obowiązuje w niektórych państwach UE?
8. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 26.
9. Tropimy ortografię. Pisownia zmiękczeń.
Przeczytaj wierszyki ortograficzne Marcina Brykczyńskiego utrwalające pisownię wyrazów ze zmiękczeniami (podr. str. 44, 45, 112, 113).
10. Wyjaśnij znaczenie wyrazu Wygon (podr. str. 45, 111).
11. Naucz się wybranego wierszyka na pamięć i przepisz starannie do zeszytu.
Proszę o nagranie do 27.05.2020 r.
12. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 27, 28, 29.



22.05.2020 r.

Transport lądowy.

1. Przeczytaj tekst "Transport lądowy" i odpowiedz na pytania pod tekstem. Podr. str. 36, 37.
2. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 24.
3. Wysłuchaj wiersza Juliana Tuwima "Lokomotywa" - link.
4. Spróbuj samodzielnie i głośno przeczytać w/w wiersz.
Dla chętnych:
- Naucz się pięknie czytać wiersz "lokomotywa" - podr. str. 38-40. Proszę o nagranie do 25.05.2020 r.
- Wszyscy obowiązkowo uczą się czytać I i II zwrotkę. Proszę o nagranie.
5. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 25. Proszę o zdjęcia ćw. 6.
6. Wykonaj ćwiczenia dodatkowe - karty ćwiczeń (j. polski) str. 81.
7. Połowa i ćwierć - obliczenia pieniężne. Rozwiąż zadania tekstowe - podr. str. 121.
8. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (matematyka) str. 18, 19, 54.




21.05.2020 r.

Migracje zwierząt.

1. Rozwiąż rebus słowny.
Odrzuć ska ze słowa miska. Dodaj słowo gra. Ze słowa akcje wytnij ak, a pozostałą część dołącz do pozostałego wcześniej wyrazu. W ten sposób otrzymasz rozwiązanie: ....................
Migracje to:




2. Przeczytaj tekst "Dlaczego zwierzęta wędrują?" i odpowiedz na pytania:
- Z jakich przyczyn migrują żurawie?
- Co jest powodem dalekich wędrówek węgorzy?
- Jak nazywa się motyl najbardziej znany z wędrówek?
- Co niezwykłego tworzą motyle na drzewach?
- Wskażcie na mapie (na globusie) drogę, którą podczas wędrówek pokonują żurawie, węgorze, motyle monarchy.
3. Uzupełnij diagram nazwami wędrujących zwierząt tak, aby pasowały do wpisanych już liter. Wyjaśnij znaczenie utworzonego hasła. Karty ćwiczeń str. 20 ćw. 1.
4. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 20 ćw. 2, str. 21 ćw. 3, 4, 5.
5. Przewodnik prawdziwych tropicieli. Przeczytaj ze zrozumieniem fragment tekstu "Dalekomorskie wędrówki". Podr. str. 34, 35.
6. Wyjaśnij znaczenie wyrazów: Bahamy, Bermudy, fenomen, kres, populacja, tarło. Podr. str. 110, 111.
7. Spróbuj sformułować oodpowiedzi na pytanie:
"Jak działalność człowieka wpływa na życie ryb?". Podr. str. 34, 35.
- Jak daleką drogę pokonują węgorze, by odbyć tarło?
- Jakie ryby wpływały niegdyś do naszych rzek?
- Dlaczego teraz nie jest to możliwe?
8. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 22, 23 ćwiczenia 8, 9.
9. Odszukaj w Leksykonie znaczenia wyrazu tarło. Odczytaj go i przepisz. Podr. str. 111, karty ćwiczeń (j. polski) str. 23 ćw. 10.
10. Odpocznij - zabawa "Ptasie zwyczaje". Naśladuj zachowania ptaków:
- Lecą żurawie
- Po łące chodzące bociany
- Sokoły polują
- Dzięcioł stuka w drzewo
- Skowronek śpiewa
- Jaskółko lepi gniazdo
- Kaczki spacerują
11. Połowa i ćwierć - jednostki masy. Wykonaj zadania - podręcznik str. 120 oraz karty ćwiczeń (matematyka) str. 16, 17.
12. Dla chętnych - zadania dodatkowe str. 54 karty ćwiczeń (matematyka).




20 05.2020 r.

O psie, który jeździł koleją.

1. Wyszukaj we fragmencie lektury Romana Pisarskiego "O psie, który jeździł koleją" zdań opisujących psa Lampo. Podr. str. 28, karty ćwiczeń (j. Polski) ćwiczenie5.
2. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy str. 18 ćw. 6.
3. Przepisz starannie do zeszytu.
Opis psa Lampo.
Lampo był kudłatym kundlem trochę podobnym do owczarka i szpica. Miał wesoły, przyjazny pyszczek i spiczaste uczy. Jedno ucho sterczało ku górze, a drugie opadało w dół, nadając zwierzęciu zawadiacki wygląd. Lampo miał inteligentne spojrzenie. Grzbiet kundla przecinała jasna pręga, dlatego dano mu na imię Lampo, co po włosku oznacza błyskawicę. Lampo był przwdziwym przyjacielem człowieka.
4. Wykonaj ćw. z karty pracy (j. polski) str. 18 ćw. 7, 8 i str. 79.
5. Zrób to sam! Wykonaj pieska z ręcznika zgodnie z instrukcją - (j. polski) str. 19. Proszę o zdjęcie.
6. Powtórz. Połowa i ćwierć - jednostki czasu kalendarzowego. Podr. str. 119.
7. Wykonaj zadania z karty pracy (matematyka) str. 14, 15, 53.
8. W-f w domu. Ćwiczenia ruchowe dla dzieci. Mały sportowiec - link.





19.05.2020 r.

O psie, który jeździł koleją - link.
1. Przeczytaj lub poproś rodzica o przeczytanie fragmentu lektury Romana Pisarskiego "O psie, który jeździł koleją". podr. str. 28, 29.
2. Określ czas, miejsce akcji i wskaż bohaterów lektury. odpowiedz na pytania:
- Kto jest głównym bohaterem lektury?
- Gdzie i kiedy toczy się akcja tego opowiadania?
- Jak wyglądał pies, główny bohater lektury?
- Dlaczego zawiadowca stacji polubił psa?
- Dlaczego zawiadowca nie mógł przewieźć psa do domu pociągiem?
3. Wyjaśnij znaczenie wyrazów: cembrowina i chłeptać i wyrażeń: węzłowa stacja, zawiadowca stacji. Podr. str. 110, 111.
4. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 16, 17.
5. Połowa i ćwieć - jednostki czasu zegarowego. Powtórzenie str. 118.
6. Wykonaj zadania z karty pracy (matematyka) str. 12, 13.
7. Rozwiąż zadania dodatkowe - karty pracy (matematyka) str. 54.
8. Przeczytaj rytmicznie tekst - wiersz Marii Konopnickiej "Jabłoneczka".

"Jabłoneczka"

Jabłoneczka biała
Kwieciem się odziała,
Obiecuje nam jabłuszka,
Jakie będzie miała.
Mój wietrzyku miły,
Nie wiej z całej siły,
Nie otrącaj tego kwiecia,
Żeby jabłka były.

9. Przeczytaj głośno wiersz dzieląc na sylaby.
10. Przeczytaj wiersz wolno, szybko, nisko, wysoko, szeptem, głośno, cicho.
11. Zajęcia komputerowe.
Wstawiamy slajdy i pole tekstowe w programie Power Point.



12. Wychowanie fizyczne - ćwiczenia na słońcu - link.



18.05.2020 r.

Transport wodny.

1. Przeczytaj tekst "Transport wodny" i obejrzyj ilustrację w podręczniku. Podr. str. 24, 25.
2. Spróbuj odpowiedzieć na pytania:
- Gdzie może odbyć się transport wodny?
- Jakie znacie środki transportu wodnego służące do przewozu ludzi?
- Wymieńcie rodzaje statków handlowych i rybackich.
- Jakie znacie inne jednostki pływające i do czego one służą?
- Które środki transportu wodnego są najbardziej przyjazne środowisku?
- Co przewozi tankowiec?
- Do czego służy okręt podwodny?
3. Wyjaśnij znaczenie wyrazu transport - podr. str. 111.
4. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 14 ćw. 1, 2, 3.
5. Przeczytaj ze zrozumieniem tekst "Słynne polskie statki" i odpowiedz na pytania pod tekstem. Podr. str. 26.
6. Wyjaśnij znaczenie wyrazów: transatlantyk, zacumowany.
7. Tropimy ortografię
przeczytaj wierszyki ortograficzne Marcina Brykczyńskiego utrwalające pisownię wyrazów z utratą dźwięczności i rozpoczynających się cząstką bez- oraz ws-. Podr. str. 27. Naucz się na pamięć wybranego wierszyka i przepisz do zeszytu.
8. Wyjaśnij znaczenie wyrazu matnia - str. 110.
9. Pisz poprawnie - utrwalenie pisowni wyrazów z utratą dźwięczności i rozpoczynających się cząstką bez- oraz ws- - karty ćwiczeń (j. polski) str. 15.
10. Wykonaj ćwiczenia dodatkowe - karty ćwiczeń (j. polski) str. 77, 85 ćw. 30.
11. Wf w domu - MOBILNOŚĆ - link.


Zajęcia kreatywności.

Nastrojowa opowieść wydobyta dzięki barwom.
Poznanie barw podstawowych i pochodnych. Budzenie wyobraźni poprzez tworzenie historyjki obrazkowej. Malowanie z wykorzystaniem różnych technik plastycznych.

Barwy podstawowe i pochodne - link.


15.05.2020 r.

W rzece.

1. Przeczytaj tekst "Rzeka" str. 16 - 21.
2. Wyjaśnij znaczenie terminu rzeka i poznaj budowę koryta rzeki na podstawie przeczytanego tekstu i ilustracji w podręczniku. (Rozumienie pojęć: górny bieg rzeki, zapora, środkowy bieg rzeki, lewy dopływ, prawy dopływ, dolny bieg rzeki, ujście rzeki).
3. Nazwij rośliny i zwierzęta żyjące w rzece lub na jej brzegach.
4. Zapoznaj się z informacjami dotyczącymi niektórych zwierząt zamieszkujących rzeki i roślin rosnących w rzekach lub nad ich brzegami.




5. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 10, 11, 12.
6. Tropimy ortografię. Czasownik.
Poćwicz odmianę czasowników w czasie przeszłym, teraźniejszym i przyszłym przez osoby i liczby. Aspekt niedokonany i dokonany czasownika. Podr. str. 22, 23.
7. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 13.
8. Powtórz - Połowa i ćwierć - jednostki objetości. Podr. str. 117. Rozwiąż zadania w zeszycie.
9. Wykonaj zadania z karty pracy (matematyka) str. 10, 11.
10. Powtórz i utrwal rozpoznawanie brzmienia kujawiaka w utworach muzycznych. Wykonaj ćwiczenia w karcie pracy (j. polski) str. 72.
Kujawiak - link.
11. Pośpiewaj i utrwal sobie piosenkę "Na majówkę". K. str. 92.




14.05.2020 r.

Z biegiem Wisły.

1. Porozmawiaj (mama, tata) na temat miejsc, które warto zobaczyć w Warszawie, na podstawie ilustracji zamieszczonych w podręczniku oraz w przewodnikach turystycznych i w albumach. Podr. str. 10, 11.
Obejrzyj film Warszawa - co warto zabaczyć.
- Jakie miejsca warto zobaczyć w Warszawie?
- Które budynki są nowoczesne, a które - zabytkowe?
2. Przeczytaj głośno i uważnie wiersz Czesława Janczarskiego "Wisła". Podr. str. 12.
3. Wyjaśnij znaczenie wyrazu rybitwa. Podr. str. 111.
4. Odpowiedz na pytania:
- Jak nazywa się najdłuższa rzeka w Polsce?
- Pokaż ją na mapie.
- Jak nazywają się miasta leżące nad Wisłą?
- Wyszukaj na mapie inne polskie rzeki.
5. Naucz się wiersza na pamięć - podręcznik  str. 12.
Proszę o nagranie filmiku, na którym dziecko recytuje wiersz (macie czas do 18.05.2020 r.).
6. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 8, 9.
7. Gimnastyka oka i języka. Przeczytaj wiersz Małgorzaty Strzałkowskiej najpierw żartobliwie, a później poważnie.
8. Wyjaśnij znaczenie wyrazów: autograf, dedykacja. podr. str. 110.
9. Przeczytaj ze zrozumieniem tekst Blog klasy 3a. podr. str. 14, 15.
10. Spróbuj odpowiedzieć na pytania pod tekstem - str.15.
11. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 9 ćw. 4, 5, 6.
12. Powtórzenie - połowa i ćwierć - jednostki długości. Podr. str. 116.
13. Wykonaj ćwiczenia i zadania z karty pracy (matematyka) str. 8, 9.
14. Wf w domu - link.



13.05.2020 r.

O Syrence warszawskiej.
1. Wysłuchaj legendy Artura Oppmana "Syrena" - link
2. Wyjaśnij znaczenie wyrazu kum i wyrażenia pełnia miesiąca. Podr. str. 110.
3. Przeczytaj uważnie komiks - str. 8, 9 i odpowiedz na pytania:
- Jakie postacie realne i fantastyczne występują w legendzie?
- Dlaczego rybacy chcieli złapać syrenę?
- Jakie słowa wypowiedziała syrena na pożegnanie?
- W jaki sposób mieszkańcy wioski upamiętnili przygodę z syreną?
4. Opowiedz legendę o syrenie.
5. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 6, 7 i 78 ćw. 9.
6. Zrób to sam!
Wykonaj scenografię do legendy o syrenie zgodnie z podaną instrukcją. Prześlij zdjęcie.
7. Rozwiąż zadania tekstowe na obliczanie połowy i ćwierci podanych liczb. Podr. str. 115.
8. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (matematyka) str. 6, 7.
9. Wykonaj zadania dodatkowe (karty matematyczne) str. 53.
10. W-f w domu - ćwiczenia ruchowe dla dzieci - link.


12.05.2020 r.

Namalowana historia.

1.  Obejrzyj film - Twórczość Jana Matejki - link.
2. Przeczytaj głośno i uważnie wiersz Tadeusza Szymy "Jan Matejko" i naucz się go pięknie czytać. Podr. część 5 str. 3.
3. Odpowiedz na pytania:
- O kim opowiada wiersz?
- Kim był ten człowiek?
- Co Jan Matejko uwieczniał na obrazach?
4. Wyjaśnij znaczenie wyrazów: autoportret, bój, husaria, paleta, wiek, wiekowy. Podr. str. 110, 111.
5. Opisz własnymi słowami wygląd malarza na podstawie wiersza i zamieszczonego w podręczniku autoportretu artysty.
6. Porozmawiaj z rodzicami na temat "Konstytucji 3 maja" na podstawie tekstu i ilustracji w podręczniku str. 4, 5.
- Czym jest konstytucja i co w niej zapisano?
- Kiedy została uchwalona "Konstytucja 3 maja"?
- Dlaczego była tak ważna dla Polaków?
- Jakie ważna wydarzenie z historii polski przedstawia dzieło zamieszczone w podręczniku?
7. Wyjaśnij znaczenie wyrazów: poseł, sejm, szlachta oraz wyrażenia marszałek sejmu. Podr. str. 110, 111.
8. To już wiem! Opis obrazu. Przypomnienie elementów opisu obrazu. Podr. str. 5.
9. Obejrzyj obraz Jana Matejki "Konstytucja 3 Maja 1791 roku" (podr. str. 4, 5). Odpowiedz na pytania pełnymi zdaniami. Karty pracy (j. polski) str. 3 ćw. 1.
10. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 4, 5.
11. Odpocznij - naśladuj ruchem rąk malowanie wymyślonego przedmiotu.
12. Poznaj schemat funkcjonowania państwa na podstawie tekstu "Kto sprawuje władzę w Polsce" i odpowiedz na pytania. Podr. str. 6, 7.
13. Wskaż figury, które zostały podzielone na połowy, i te, które zostały podzielone na ćwierci. Podr. str. 114 ćw. 1.
14. Odpowiedz na pytanie, na ile równych części podzielono każdą figurę. Podr. str. 114 ćw. 2.
15. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (matematyka) str. 3, 4, 5.
16. Naucz się śpiewać piosenki pt. "Na majówkę" - link

Zajęcia komputerowe.
Temat: Obsługujemy program Windows Media Player.





11.05.2020 r.

Co się wykluwa z jaj?

1. Przeczytaj ze zrozumieniem tekst "Co się wykluwa z jaj?" Podr. str. 88, 89.
2. Wyszukaj w tekście  potrzebne informacje i spróbuj odpowiedzieć na pytania:
- Jak rozmnażają się ptaki?
- Co mieści się wewnątrz jaja?
- Kiedy wykluwa się pisklę?
- Jakie zwierzęta wykluwają się z jaj?
3. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 82, 83, 84.
4. Przepisz starannie do zeszytu.
Z jaj wykluwają się m.in. ptaki, gady oraz dziobak i kolczatka, które są ssakami. We wnętrzu jaja znajduje się woda i zółtko, będące pokarmem potrzebnym rozwijającemu się zwierzęciu.
5. Sprawdź się! Karty pracy (j. polski) str. 102, 103.
6. Poćwicz z Noni - karty pracy (matematyka) str. 64, 65.
7. Sprawdź się! Karty pracy (matematyka) str. 67.
8. Wychowanie fizyczne. Gry i zabawy z piłką w domu.

Zajęcia kreatywności:
Temat: Kiedy czujemy się szczęśliwi?
Tworzenie plakatu ludzi szczęśliwych - technika dowolna. Proszę o zdjęcie (macie czas do 16.05.2020 r.).



8.05.2020 r.

Wspominamy święta.

1. Przeczytaj głośno wierz Doroty Gellner "Tańczące pisanki". Podr. str. 86, 87.
2. Określ nastrój w/w wiersza:
- Jaki jest nastrój tego wiersza?
- Kto jest bohaterem tego wiersza?
- O co martwi się autorka w ostatnim zdaniu i dlaczego?
3. Naucz się pięknie czytać - wiersz Doroty Gellner "Tańczące pisanki".
4. Wykonaj ćwiczenie z karty pracy (j. polski) str. 80.
5. Przepisz starannie do zeszytu.
Obrzędy wielkanocne rozpoczęliśmy w Niedzielę Palmową. W Wielką Sobotę święciliśmy pokarmy. Koszyczki i umieszczone w nich pokarmy dekorowaliśmy bukszpanem oraz wiosennymi kwiatami i baziami. W niedzielę Wielkanocną usiedliśmy do uroczystego rodzinnego śniadania. W Poniedziałek Wielkanocny oblewaliśmy się nawzajem wodą.
6. Wykonaj wykluwającego się kurczaka zgodnie z instrukcją - origami
link do origami
(myślę, że ten będzie ciekawszy niż ten, który mamy w ćwiczeniu). Proszę o zdjęcie.
Dla chętnych:
7. Wyszukaj z różnych źródeł informacji na temat, co wykluwa się z jaj.
8. Wyjaśnij, na czym polegają obliczenia szacunkowe i kiedy je stosujemy. Podr. str. 137.
9. Rozwiąż zadania tekstowe - pod. str. 137.
10. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (matematyka) str. 60, 61, 62.




7.05.2020 r.

Tropimy ortografię - ą, ę, om, em, on, en.

1. Przeczytaj wierszyki Marcina Brykczyńskiego ilustrujące zasady ortograficzne. Podręcznik str. 84, 85.
2. Wyjaśnij znaczenie wyrazu zapożyczony. Podr. str. 85, 111.
3. Naucz się wybranego wierszyka na pamięć.
4. Odpowiedz na pytania: 1, 2, 3, 4 - podręcznik str. 84, 85.
5. Przepisz wybrany wierszyk do zeszytu.
6. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) - str. 76, 77, 78, 79.
7. W-f. Ćwiczenia na świeżym powietrzu.



6.05.2020 r.

Jak wyrażamy uczucia?

1. Przeczytaj uważnie i ze zrozumieniem tekst "Jak wyrażamy uczucia?".
2. Odpowiedz na pytania pod tekstem - str. 82, 83.
3. Narysuj na kartce rzecz lub sytuację, która wywołuje w Tobie strach. Następnie przekształć rysunek w taki sposób, aby był śmieszny lub był rozwiązaniem problemu.
4. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 73, 74, 75 i ćwiczenia dodatkowe ze str. 95.
5. Rozwiąż zadania tekstowe związane z obliczaniem upływu lat - str. 136.
6. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (matematyka) str. 56, 57, 58, 59.
7. Utrwal piosenkę "Prosimy was o uśmiech".
8. Uzupełnij diagram muzyczny str. 88.



30.04.2020 r.

Każdy z nas się czegoś wstydzi.
1. Porozmawiajmy o wstydliwych sytuacjach i radzeniu sobie ze wstydem na podstawie opowiadania "Wstyd" z książki Grzegorza Kasdepke "Tylko bez całowania! Czyli jak sobie radzić z niektórymi emocjami".
2. Odpowiedz na pytania pod tekstem - str. 78.
3. Wyjaśnij znaczenie wyrazu zacietrzewiony.
4. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 70.
5. Zapoznaj się z formą wypowiedzi - podziękowaniem.
6. Uzupełnij tekst podziękowania - karty pracy (j. polski) str. 71 ćw. 4.
7. Wykonaj ćw. 5, 6 str. 71 - karty pracy (j. polski) oraz ćw. dodatkowe str. 95.
8. Zrób to sam!
Moja twarz - wykonaj twarz z ruchomymi elementami zgodnie z podaną instrukcją. Pokazywanie i nazywanie emocji - karty pracy (j. polski) str. 72.
9. Oś czasu. Pojęcie wieku. Wyjaśnij pojęcie wiek oraz sposoby zapisywania wieków i lat. Podr. str. 135.
10. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (matematyka) str. 54, 55.
11. Dla chętnych:
Zadania dodatkowe karty pracy (matematyka) str. 75.
12. Poćwicz skoki jednonóż przez nietypowe przybory.
13. Zajęcia komputerowe.








29.04.2020 r.

Radzimy sobie z uczuciami.
1. Spróbuj odpowiedzieć na pytanie: "Czy radzisz sobie z uczuciami?" zawarte w tytule psychotestu Olgi Jakackiej. Przeczytaj ze zrozumieniem opis zdarzeń i możliwych zachowań. Podr. str. 76, 77.
2. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 68.
3. Pisz poprawnie. Pisownia wyrazów z: om, em, on, en. Odczytaj wyrazy umieszczone na marginesie i zapisz  je w zeszycie w kolejności alfabetycznej. Podr. str. 77.
4. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 69.
5. Odpocznij i pobaw się w zabawę ruchową "Uczucia". Wypowiadaj nazwy uczuć i spróbuj wyrazić je za pomocą ruchu.
- radość - podskakuj
- smutek - pochyl się, idź wolno
- złość - wymachuj rękoma, tup nogami, krzycz
- strach - przykucnij, chowaj głowę między ramionami
- uczucie - stoisz nieruchomo
6. Naucz się pięknie czytać tekst - Radzimy sobie ze złością. Podr. str. 110.
7. Rozwiąż zadania niestandardowe. Podr. str. 134.
8. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (matematyka) str. 52, 53.
9. Spróbuj rytmicznie recytować łamańca językowego Małgorzaty Strzałkowskiej "Hocki - klocki".
10. Naucz się śpiewać piosenki pt. "Prosimy was o uśmiech". Karta pracy (j. polski) str. 105.


Piosenka "Prosimy was o usmiech" - link


28.04.2020 r.

1. Dokończ rozpoczęte zdania:
- Złoszczę się, gdy ...
- Rozwesela mnie ...
- Boję się, gdy ...
- Zasmuca mnie ...
- Odczuwam lęk, gdy ...
- Wstydzę się ...
2. Określ emocje i uczucia na podstawie wysłuchanego tekstu "Co ja czuję?" z cyklu "Listy od Hani i Henia" (czytanego przez osobę dorosłą). Podręcznik str. 72, 73.
3. Odpowiedz na pytania:
- Z jakiego powodu Hania nie lubi Barbary?
- O czym opowiedział Henio Noni?
- Co to znaczy, że "uczucia lubią bawić się z nami w chowanego"?
- Dlaczego Henio był zazdrosny o Hanię?
- Co spowodowało, że Heniowi poprawił się humar?
4. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 66.
5. Przeczytaj głośno i uważnie zagadki Marcina Brykczyńskiego Co się kryje w sercu na dnie? Kto przeczyta, ten odgadnie.
6. Odgadnij zagadki. Zapisz odpowiedzi w zeszycie. Naucz się czytać 4 zagadek (wybór należy do Ciebie).
7. Opowiedz (mamie, tacie) o sytuacjach związanych z przeżywaniem podobnych uczuć.
8. Przepisz starannie do zeszytu.
Umiejętność okazywania uczuć, rozpoznawanie emocji i uczuć innych osób mają istotne znaczenie w życiu człowieka. Każdy ma prawo do okazywania wszystkich emocji. Kiedy odczuwamy złość, a nawet wściekłość, możemy policzyć w myślach do dziesięciu, obmyć twarz zimną wodą lub opisać całe zdarzenie w pamiętniku. Warto rozmawiać o uczuciach na przykład z bliskimi osobami. Dzięki temu łatwiej jest radzić sobie z emocjami, które towarzyszą nam na co dzień.
9. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 67.
10. Odpocznij i pobaw się balonem według własnej inwencji.
11. Podręcznik str. 133 - rozwiąż zadanie tekstowe - tony, kilogramy.
12. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (matematyka) str. 50, 51.



27.04.2020 r.

Polscy nobliści.

1. Poznaj sylwetkę Alfreda Nobla - tekst podręcznik str. 70.
2. Odpowiedz na pytania:
- Kim był Alfred Nobel?
- Co udało mu się wynaleźć?
- Do czego wykorzystywano dynamit?
- Co postanowił uczynić Alfred Nobel?
- Komu przyznaje się Nagrodę nobla?
3. Zapoznaj się z sylwetkami polskich Noblistów i odpowiedz na pytania pod tekstem str. 71.
4. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 64 ćw. 1 i 2.
5. Pisz poprawnie. Pisownia wyrazów z ą i ę w zakończeniach wyrazów - podr. str. 71, 113 i karty pracy (j. polski) str. 65 ćw. 3, 4, 5.
6. Odpocznij i pobaw się piłką lub balonem. Gry i zabawy z elementami rzutów - zabawy rzutne "Traf w balon lub w piłkę", "Celowanie na czas".
7. Zapamiętaj:
1 tona = 1000 kilogramów
1 t = 1000 kg
8. Wykonaj ćwiczenia z podręcznika str. 132 oraz z karty pracy (matematyka) str. 48, 49.
9. Dla chętnych:
karty pracy (matematyka) str. 74, 75.



Zajęcia kreatywne.

Temat: Kiedy czujemy się szczęśliwi?
Tworzenie "szczęśliwego wierszyka".



24.04.2020 r.

Jesteśmy wynalazcami.

1. Spróbuj przygotować inscenizację na podstawie tekstu Kaliny Jerzykowskiej "Jak uratować las" (mama, tata, rodzeństwo) - podr. str. 66-69.
2. Wyjaśnij znaczenie wyrazów: klamot, tuzin. Podr. str. 111.
3. Opisz wymyślony przez siebie wynalazek - karty pracy (j. polski) str. 62 ćw. 1.
4. Wykonaj ćwiczenie z karty pracy (j. polski) str. 62 ćw. 2.
5. Zrób to sam! Wykonaj własny wynalazek z wykorzystaniem surowców wtórnych - karty pracy (j. polski) str. 63.
6. Naucz się pięknie czytać tekstu - Wynalazcy - podr. str. 110.
7. Rozwiąż zadania tekstowe - kilometry, metry. Udziel odpowiedzi na pytania na podstawie ilustracji w podręczniku. Rozwiąż zadania w zeszycie. Podr. str. 131.
8. Rozwiąż zadania dodatkowe (karty matematyczne) str. 74.
9. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 87 - utrwalenie wiadomości - Orkiestra.
10. Ilustracja muzyczna do wiersza "Pranie" Agnieszki Frączek - wykonaj.





23.04.2020 r.

Wynalazki szkodliwe dla przyrody.

1. Przeczytaj uważnie tekst w podręczniku "Czy wynalazki są dobre dla przyrody?" Podręcznik str. 64, 65.
2. Odpowiedz na pytania:
- Komu wynalazki ułatwiają życie?
- W jaki sposób wpływają na świat przyrody?
3. Wyjaśnij znaczenie wyrazu smog i wyrażenia samochód hybrydowy. Podr. str. 64, 111.
4. Spróbuj odpowiedzieć na pytania pod tekstem str. 65.
5. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 58, 59.
6. Dla chętnych:
- karty pracy (j. polski) str. 60, 61.
7. Pobaw się w "Niedokończone zdania" (z siostrą, bratem, mamą, tatą). Spróbuj je dokończyć.
Ja, przyroda, proszę Cię ...
Jestem przyjacielem przyrody ponieważ ...
8. Zapamiętaj:
1 kilometr = 1000 metrów
1 km = 1000 m
Dłuższe odległości mierzymy w kilometrach.
9. Wykonaj ćwiczenia z podręcznika str. 130 oraz z karty pracy (matematyka) str. 44, 45.
10. Wykonaj ćwiczenia dodatkowe karty pracy (matematyka) str. 74.
11. Przedstaw środkami plastycznymi scenę Świat bez samochodów.



22.04.2020 r.


Wynalazek a odkrycie.

1. Spróbuj przeczytać (lub poproś osobę dorosłą) tekst Wojciecha Mikołuszki "Odkrycia i wynalazki" - podr. str. 62, 63.
2. Wyjaśnij - czym jest odkrycie, a czym wynalazek?
3. Odpowiedz na pytania pod tekstem - podr. str. 63 i wyszukaj informacje w internecie na pytanie 3.
4. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 56, 57.
5. Dla chętnych: karty pracy (j. polski) str. 96 ćw. 18.
6. Odpocznij i pobaw się piłką rzucając do celu - zabawy rzutne "Traf w puszki po napojach", "Rzucaj szybko i celnie", "Ruchomy cel".
7. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (matematyka) str. 42, 43, 73.
8. Abecadło instrumentów. Zespół wykonawczy - orkiestra.
Zapoznaj się z tekstem - podr. str. 92 i spróbuj odpowiedzieć na pytania.




21.04.2020 r.

Tropimy ortografię - nie.

1. Przeczytaj rymowanki Marcina Brykczyńskiego wyjaśniające zasady pisowni nie z róznymi częściami mowy - podręcznik str. 60, 61.
2. Naucz się wybranego wierszyka na pamięć.
3. Odpowiedz na pytanie 1 str. 61 - podręcznik.
4. Wykonaj ćw. 2 str. 61 - podręcznik.
5. Odpocznij i pobaw się piłką według własnej inwencji.
6. Przepisz wybrany wierszyk - podręcznik str. 60, 61 do zeszytu z języka polskiego.
7. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 52, 53.
8. Poćwicz z Noni - karty pracy (j. polski) str. 54, 55.



20.04.2020 r.

Doktor Dolittle. Opowiadamy przygody.

1. Przyjrzyj się uważnie historyjce obrazkowej i opowiedz przygody zilustrowane w podręczniku.
2. Spróbuj ułożyć dialogi do historyjki obrazkowej.
3. Naucz się opowiadać o przygodzie doktora i jego zwierząt z piratami. Skorzystaj z planu wydarzeń - ćw. 1 str. 50.
4. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 50 ćw. 1.
5. Zrób sobie przerwę i wykonaj ćwiczenia ze skakanką - rozwijanie koordynacji ruchowej.
6. Zrób to sam. Zwierzęta doktora Dolittle'a. Wykonaj co najmniej 3 postacie zwierząt zgodnie z podaną instrukcją (prześlij zdjęcie).
7. Liczby czterocyfrowe - wykonaj ćwiczenia  - podr. str. 129.
8. Poćwicz z Noni - karty pracy (matematyka) str. 38, 39, 40.



17.04.2020 r.

Doktor Dolittle. Wielka podróż.

1. Odczytaj mowę afrykańskich zwierząt. Wymyśl, co mogą mówić - podr. str. 52.
2. Przeczytaj uważnie fragment lektury Hugh Loftinga "Doktor Dolittle i jego zwierzęta" i odpowiedz na pytania - podr. str. 53.
3. Przepisz starannie do zeszytu:
Doktor Dolittle to prawdziwy przyjaciel zwierząt. Jego dom zawsze wypełniały zwierzęta. Człowiek ten kochał je i rozumiał. Otaczające go zwierzęta również odpłacały mu się miłością. Gdy dotarła do niego wiadomość z Afryki o chorobie małp, zdecydował się na podróż. Podczas wyprawy spotkały go niezwykłe przygody. Przebył ocean i wyleczył wiele zwierząt. Prawdziwa przyjaźń to skarb!
4. Spróbuj przeczytać (lub poproś osobę dorosłą) tekst "Wielka podróż do Afryki" i odpowiedz ustnie na pytania:
- Gdzie znajduje się Afryka?
- Jaka występuje tam temperatura powietrza?
- Czym charakteryzuje się klimat Afryki?
- Jaką rasą są Afrykańczycy?
- Co tworzy las równikowy, sawannę i pustynię?
- Jakie zwierzęta i rośliny tam występują?
5. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 48, 49.
6. Poćwicz dodawanie i odejmowanie liczb typu:
3524 + 2143, 4536 - 1213 - podr. str. 128.
7. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (matematyka) str. 34, 35.
8. Pograj w grę planszową (z mamą, tatą, rodzeństwem) str. 36, 37. Obliczenia zegarowe.



16.04.2020 r.

Uwaga! Zwierzęta!
1. Przeczytaj głośno i uważnie tekst - Uwaga! Zwierzęta! - podr str. 50, 51.
2. Wyszukaj fragmenty tekstu będących odpowiedzią na pytania dotyczące zachowania wobec dzikich i nieznajomych zwierząt:
- W jaki sposób powinniśmy zachowywać się wobec zwierząt?
- Na co należy zwrócić uwagę podczas kontaktu ze zwierzątami?
- Jakie poznaliście zasady zachowania się wobec dzikich zwierząt?
- Na czym polega bezpieczna pozycja Żółwia?
3. Przepisz starannie do zeszytu.
Nie należy dotykać nieznanych zwierząt domowych i dzikich!
Zwierzęta mogą być nosicielami niebezpiecznych chorób!
Zachowaj ostrożność nawet w kontaktach ze zwierzętami, które znasz!
4. Omów z osobą dorosłą pozycję, którą neleży przyjąć podczas ataku psa - podr. str. 51.
5. Zrób sobie przerwę i wykonaj ćwiczenia ze skakanką z akcentem na skoczność.
6. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 46, 47.
7. Naucz się pięknie czytać - Nowy Przyjaciel str. 109.
8. Wykonaj ćwiczenia dodatkowe karty pracy (j. polski) str. 90.
9. Naucz się i poćwicz odczytywanie liczb czterocyfrowych - podr. str. 127 ćw. 1, 2.
10. Napisz w zeszycie (matematyka) podane liczby za pomocą cyfr - podr. str. 127 ćw. 3.
11. Poćwicz czytanie dat według wzoru - podr. str. 127 ćw. 3.
12. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (matematyka) str. 32, 33.



15.04.2020 r.

1. Spróbuj przeczytać (lub poproś osobę dorosłą) fragment lektury Hugh Lofting "Doktor Dolittle i jego zwierzęta".
2. Odpowiedz na pytania - podręcznik str. 49.
3. Wyjaśnij znaczenie wyrazów: cylinder, gderać, komora, kredens oraz wyrażenie notesik rzeźnika.
4. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 44, 45.
5. Przepisz do zeszytu.
Jan Dolittle był doktorem nauk medycznych. Leczył ludzi, którzy go znali i szanowali. Najbardziej na świecie kochał zwierzęta. Wiele z nich mieszkało w jego domu i gospodarstwie. Miłość do nich sprawiła, że zrezygnował z leczenia ludzi i zajął się uzdrawianiem zwierząt. Znał ich mowę i doskonale je rozumiał, co znacznie ułatwiało mu pracę.
6. Zrób sobie przerwę i pobaw się ze swoim psem, kotem lub maskotką.
7. Odczytaj i zapisz liczby czterocyfrowe - podręcznik str. 126.
8. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (matematyka) str. 30, 31.



8.04.2020 r.

Wiosenne zakochanie.
1. Spróbujcie przeczytać (lub poproście osobę dorosłą)tekst pt. "Wiosna, wiosna" z cyklu "Listy od Hani i Henia". Odpowiedz ustnie na pytania:
- W jakim nastroju powitała wiosnę Hania?
- Co popsuło doskonały nastrój Hani?
- Jak zachowywała się dziewczynka i co sądziła o koleżance Henia?
- Czym Barbara zaskoczyła Hanię?
- Dlaczego Henio zmienił swoje zachowanie w stosunku do koleżanek?
- Co było przyczyną wszystkich nieporozumień między nimi?
2. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str.40, 41.

Dla chętnych:
Lekcje programowania - karty pracy (j. polski) str. 42, 43 i ćwiczenia dodatkowe str. 94.



7.04.2020 r.

Uwaga! Powódź!
1. Przyjrzyj się ilustracji w podręczniku i przeczytaj uważnie informacje zawarte w tekście - podr. str. 44, 45.
2. Spróbuj odpowiedzieć na pytania pod tekstem - podręcznik str. 44, 45.
3. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 38.
4. Zrób to sam! Wykonaj tratwę zgodnie z podaną instrukcją - karty pracy (j. polski) str. 39. Prześlij zdjęcie.
Dla chętnych:
- Wykonaj ćwiczenia dodatkowe (karta pracy str. 93).
5. Zrób sobie przerwę.
Zabawy i gry na podwórzu według intencji dzieci pod opieką osoby dorosłaj.
6. Wykonaj obliczenia zegarowe z przekroczeniem progu 60 minut według wzorów - podręcznik str. 125 ćw. 1, 2, 3.
7. Uzupełnij karty matematyczne str. 26, 27.
Dla chętnych:
Karty matematyczne str. 28, 29.



6.04.2020 r.

1. Odczytaj hasło z plataninki sylabowej

NY  -  SEN  -  WIO                            OB -  KRAJ  -  RAZ

2. Przyjrzyj się obrazowi Józefa Chełmońskiego "Wiosna, Kaczeńce".
3. Przeczytaj tekst zamieszczony pod obrazem - podręcznik str. 41.
4. Odpowiedz na pytania:
- Jakie barwy dominują na obrazie?
- Co zwiastują chmury na niebie?
- Co świadczy o nadchodzącej wiośnie?
- W jakich elementach obrazu ją odnajdujesz?
- Jakie ptaki zauważyłeś?
- W jakinastrój wprowadza Cię obraz?
- Jakie oznaki wiosny lubisz najbardziej?
5. Przeczytaj tekst Adama Wajraka "Wypalanie traw" - podręcznik str. 42, 43.
6. Odpowiedz na pytania ze str. 43.
7. Wykonaj ćwiczenia (ed. polonistyczna) str. 36, 37.
8. Zrób sobie przerwę i poćwicz z woreczkiem - ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę.
9. Przeczytaj tekst "List" i naucz się go pięknie czytać - podr. str. 109.
10. Powtórz i utrwal wiadomości - podr. str. 124.
11. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (matematyka) str. 24, 25.



3.04.2020 r.

1. Spróbuj poszukać informacji na temat ruchów Ziemi w różnych źródłach przekazu i odpowiedzieć na pytania:
- Co krąży: Ziemia czy Słońce?
- Jakie ruchy wykonuje Ziemia?
- Co wyznaczają te obroty?
- Ile trwa ruch obrotowy, a ile obiegowy?
- Kto odkrył, że Ziemia krąży wokół Słońca?
2. Przeczytaj głośno i uważnie teksty naukowe:
Układ Słoneczny, Ruch obrotowy Ziemi, Ruch obiegowy Ziemi - podręcznik str. 38, 39.
3. Odpowiedz na pytania pod tekstami.
4. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 33. Utrwal pisownię nazw planet.
5. Tropiciele wiedzy. Zaginione pory roku.Przedwiośnie i przedzimie - podręcznik str. 40. Zapoznaj się z tekstem i pytaniami oraz udziel odpowiedzi.
6. Poćwicz czytanie tekstów str. 40.
7. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 35.
8. Powtórz i utrwal wiadomości - podręcznik str. 122, 123.
9. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (matematyka) str. 21, 22, 23.



2.04.2020 r.

1. Przeczytaj głośno wiersz Natalii Usenko "Pobudka" - podr. str. 37
2. Odpowiedz na pytania pod wierszem i wyszukaj w tekście wyrazów, wyrażeń i zwrotów nazywających oznaki wiosny.
3. Naucz się wiersza na pamięć.
4. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 31 ćw. 1, 2.
5. Pisz poprawnie. Ćwiczenia utrwalające pisownię przeczenia nie z rzeczownikami podr. str. 37 i karty pracy (j. polski) str. 32.
6. Wykonaj - karty matematyczne str. 20 i podr. str. 121.
7. Abecadło muzyczne - walc.
Zapoznaj się z wiadomościami w pod. str.91
8. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (muzyka) str. 86.



1.04.2020 r.

1. Przeczytaj informacje umieszczone na bloku klasowym i odpowiedz na pytania - podręcznik str. 34.

2. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 27.

3. Zrób to sam! Wykonaj kubek do mycia zębów zgodnie z podaną instrukcją - karty pracy (j. polski) str. 28. (Proszę o zrobienie zdjęcia pracy i wysłanie w celu ocenienia przez nauczyciela).

4. Spróbuj odpowiedzieć ustnie na pytania:

- do czego potrzebujemy wody?

- Dlaczego należy oszczędzać wodę?

- Jakie znasz sposoby oszczędzania wody?

- Podaj konkretne przykłady oszczędzania wody w waszych domach.

5. Gimnastykaoka i języka -  - podręcznik str. 35. Poćwicz czytanie ze zrozumieniem zagadki zapisane w lustrzanym odbiciu.

6. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 29 i ćwiczenia z Noni str. 30.

7. Praca dla chętnych - karty matematyczne str. 71

31.03.2020 r.

1. Przeczytaj uważnie fragment tekstu Łukasza Wierzbickiego "Gdybym miał batyskaf" z książki Ocean to pikuś - podręcznik str. 31.
2. Spróbuj udzielić odpowiedzi na pytania do tekstu ze str. 31.
3. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 25, 26.
4. Przeczytaj i poćwicz czytanie tekstów na różnych poziomach. Udziel odpowiedzi na pytania do tekstu.
5. Spróbuj odpowiedzieć ustnie na pytanie:
- "Czy kałuża jest zbiornikiem wodnym?"
- Jak i kiedy powstają kałuże?
- Gdzie najczęściej się tworzą?
- Jakie jest ich znaczenie?
- Jakie niebezpieczeństwa niesie powstawanie rozległych kałuż.
6. Rozwiąż złożone zadania tekstowe - karty pracy metematyczne str. 18, 19.

30.03.2020 r.

1. Przeczytaj wiersz Ewy Stadtmuller pt. "Nad Jeziorami" z podziałem na zwrotki. Podręcznik str. 27.

2. Odpowiedz na pytania pod wierszem. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy str. 21, ćw. 1, 2, 3.

3. Poćwicz czytanie wiersza "Nad jeziorami".

4. Pisz poprawnie - utrwalenie pisowni nie z przymiotnikami i przysłówkami. Karty pracy str. 22, ćw. 4, 5, 6.

5. Przeczytaj informację o życiu zwierząt i roślin w jeziorach - podręcznik str. 28 i 29 i spróbuj udzielić odpowiedzi na pytania.

6. Wykonaj ćwiczenia z karty pracy (j. polski) str. 23, 24.

7. Poćwicz liczenie i rozwiązywanie zadań tekstowych (karty matematyczne) str. 16, 17.

27.03.2020 r.

1. Wysłuchaj legendy czytanej przez rodziców pt. "Bajka o królu ryb".
2. Przeczytaj samodzielnie komiks - podręcznik str. 24
3. Spróbuj udzielić odpowiedzi na pytania str. 25.
4. Wykonaj ćwiczenia z karty ćwiczeń klasa 3 część 4 str. 19, 20.
5. Uzupełnij karty matematyczne str. 14 i 15.
6. Wykonaj farbami pracę plastyczną przedstawiającą świat króla ryb z jeziora Śniardwy.

Dla chętnych:
Zadania dodatkowe str. 70.

Pozdrawiam!

26.03.2020 r.

- Przeczytaj tekst "Na Warmii i Mazurach" - podręcznik str. 22 i 23;
- spróbuj udzielić odpowiedzi na pytania do tekstu;
- wykonaj ćwiczenia z karty ćwiczeń klasa 3 część 4
str. 17 ćw. 1, 2
str. 18 ćw. 4, 5, 6
- karty matematyczne klasa 3 część 4 str. 12, 13

Dla chętnych:

- karty ćwiczeń klasa 3 część 4 str. 90 ćw. 3, 4


Proszę o wykonanie zadań utrwalających:

- karty ćwiczeń klasa 3 część 4 str. 89, 91, 100, 101

- karty matematyczne klasa 3 cz 4 str. 68, 69


Powtarzamy  - podręcznik str. 114, 115, 116, 117


Piosenka pt. "Wesoły żeglarz" - karty ćwiczeń klasa 3 część 4 str.104


Powtarzajcie ortografię na stronie www.dyktanda.online i tabliczkę mnożenia w zakresie 100.











































LICZNIK ODWIEDZIN